[APP][Pro] ID Lock App (v2.0.0)

I’m also changing the default value for polling interval to 60 (minutes) now

Thanks a lot for your effort with this app :slight_smile:

I also have a major battery drainage issue. My lock has been stable at 9-10 months battery life, but is now only max 4-5 days (issue started 19-20 Nov according to insights). Before changing the last set of batteries I set the polling interval to 1440 and also updated the locks firmware, but that unfortunately did not help at all.

Any possibility for a roll-back to pre-November until this is resolved? I have been forced to remove the z-wave module now.

I reinstalled and got the maintenance button now aswell. I put 1440 minutes in the polling just to be sure batteries are not drained. They are expensive nowadays. Thanks for taking the project though. Much appreciated! Have a good weekend

I can also see that the draining continues. :frowning:

I am also seeing significant battery drain after last update.

ID-lock 150 on latest firmware

There’s a new update on the way (v2.2.0) where I have removed the polling completely. Instead I have added an action card that can be used in flows for updating the lock status. I’m using this in combination with the Heimdall app before activating the alarm to make sure the lock status is correct.

2 Likes

My lock seem to continue to drain battery fast. A new set drained in a week.

It has continued to drain in five steps the last two days.

That’s strange. Did you update to v2.2.0? There shouldn’t be any changes that could affect the battery now.

BTW: My battery actually increased by 5% yesterday as the temperature increased, so I’m quite certain that the reported battery percentage is affected by the outside temperature.

Updated a couple of days ago. Changed batteries right now as the lock died. Will report back again if issue persist.

Thanks! :slightly_smiling_face:

Jeg har ett spørsmål @joymyr har du endret på capabilities i appen etter du tok over? Jeg vet ikke om det er gjort etter at du tok over. Jeg har ikke reinstalleret da jeg har flere flows knyttet til eksisterende device.

Jeg har utviklet noen apper i Homey og jeg gikk på en liten feil tabbe. Når du legger til eller fjerner capabilities i driver.compose.json, må device-en i Homey slettes og legges til på nytt for å få de nye endringene. Capabilities blir lagret i Homeys database når devicen opprettes. De kan ikke endres i etterkant.

Kan hende du vet dette men :+1:

Da kan det være lurt å nevne det i changelog om du gjør :slightly_smiling_face:

Takk for info @sverrelp. Jeg har etter hvert fått en mistanke om dette, men har ikke funnet noen dokumentasjon på det. Knappen jeg la til for å synkronisere PIN-koder er en capability, så det forklarer hvorfor den ikke er synlig før låsen er lagt til på nytt

Ja det er ikke mye informasjon om det dessverre. Derfor jeg å har oppdatert apper og etterhvert skjønte jeg at de endringene jeg la til fungerte bare til meg :rofl:

Greit å dele litt erfaringer med andre utviklere :partying_face:

1 Like

Tusen takk for kjappe oppdateringer! Ser ut som batteriproblemet er løst nå :blush:

Jeg har reinstallert låsen, men får ikke til å synkronisere koder. Har en veldig tidlig versjon av id lock 150 z-wave modulen ( fikk den når låsen ble lansert), men jeg vet ikke hvilken firmware jeg har på modulen. Har prøvd å sette både pre 1.6 og 1.6 og senere, men får ikke over koder. Er det noe spesielt jeg skal gjøre utover å sette koden i appen med index (i mitt tilfelle 5) og synkronisere via vedlikehold? Er det kanskje slik at gamle uoppdaterte moduler ikke virker?

Det skal fungere med gammel modul også, men jeg har ikke fått testet det. Forskjellen mellom gammel og ny er at indekseringen starter på 60 i gammel modul, altså at indeks 1 blir 60, men dette blir håndtert med den innstillingen for pre 1.6. Du kan sende en diagnostikkrapport fra innstillingene i ID Lock-appen etter å ha restartet den og forsøkt å synkronisere, så kan jeg se hva jeg finner.

1 Like

Takk! Hvordan sender jeg direkte til deg? Vet ikke hva filen (linken) inneholder, så usikker på om det bør ut på forum.

Jeg fikk en rapport. Antar den var fra deg. Ser ingen feilmelding, men det ser ut som om den var satt til 1.6 og senere. Kunne du prøvd med pre 1.6, og sendt på nytt?

Det stemmer, prøvde litt frem og tilbake. Sendte en ny nå med pre 1.6 der jeg satte opp koden på nytt, restartet app og sendte de på nytt. Dessverre ikke noen endring i resultat. Helt topp om du kan hjelpe meg :slight_smile:

Det ser fortsatt ut som om det er noe med indekseringen. Ser også at jeg kan hente ut fw-versjonen i koden, slik at den innstillingen for indekseringsmetode skal være unødvendig. Har laget en testversjon for dette. Kan du prøve denne: ID Lock | Homey ?

Prøvde den, men samme resultat dessverre. Sendte en ny rapport.

Veldig rart. Jeg har sett igjennom loggen, og alt ser riktig ut nå. Id 60-69 skal kunne settes og brukes som PIN, og jeg ser at pin for indeks 3 blir satt som id 62, som da skal være gyldig. Alt over id 69 (10) er “for future use” i følge dokumentasjonen for fw før 1.6, så indeks 15 vil nok ikke fungere uansett. Har du forsøkt uten denne, for å se om den skaper noe krøll?