Stream real-time Formula 1 data into your Homey smart home.
This app connects to F1 Live Timing (SignalR) and exposes track conditions, session state, and driver data as Homey devices with rich flow-card support.
Test version
Devices
F1 Track Track status, weather (track/air temp, humidity, wind), safety car alarms, lap count
F1 Session Session status, session clock (remaining/elapsed), race control messages, fastest lap
F1 Car Data All-driver JSON blob, tyre compounds (P1/P2/P3), pit stop detection, fastest lap
Flow Cards
Triggers
Safety car deployed / recalled
VSC deployed / recalled
Red flag shown / Green flag
New lap started
Session started / finished
Race control message received
Qualifying part changed (Q1/Q2/Q3)
Driver entered / exited pit
Fastest lap set
Driver position changed
Top 3 updated
Conditions
Track status is [CLEAR / YELLOW / SC / VSC / RED]
Safety car is active
It is raining at the track
Session is live
Session type is [Race / Qualifying / Practice]
Driver is in pit
Driver tyre compound is [SOFT / MEDIUM / HARD / INTERMEDIATE / WET]
Data Source
Live data is streamed from livetiming.formula1.com using the classic SignalR protocol.
Season schedule and standings come from the Jolpica API (Ergast-compatible).
Credits
Inspired by the F1 Sensor Home Assistant integration by Nicxe.
I will be testing the app in the coming days. Some data I receive through a live connection, so itβs only available when a race is currently taking place. Unfortunately, the race in Japan falls in a less favorable time zone for me.
Furthermore, I am exploring the possibility of adding F1 Pro, giving you access to even more information. F1 seems to be placing more and more information behind a paywall.
Dank je voor het maken van deze app! ik heb een kleine vraag. ik krijg het niet voor elkaar om inteloggen, er wordt een popup geblokeerd. ik heb getest in de App op een Iphone en op een PC In een browser via Homey Developer Tools en via https://my.homey.app . Ik vermoed dat de homey code dit blokkeert.
Wellicht dat ik iets overduidelijks mis. andere OAuth2 authentication van andere apps werken wel. maar of die een popup starten of een redirect of iframe gebruiken durf ik niet te zeggen.
Klopt, daar ben ik nog aan het bekijken. Na de laatste race ben ik er achtergekomen dat voor de Pro functionaliteit. Basis functionaliteit heb ik zo goed als mogelijk al proberen te maken.
Deze module is gemaakt om Oauth2 Authenticatie te ondersteunen Home - Homey OAuth2 , Misschien helpt het. Wel vervelend dat er nu zoβn enorme lange tijd geen race is.
Formule 1 heeft zelf geen ondersteuning voor derde partijen en extra beveiligingslaag er tussen. Hoe het er nu uitziet moet ik een tussenlaag er tussen maken.
De basis informatie werkt gewoon zonder in te loggen, belangrijkste info zou zichtbaar moeten zijn.
Heeft iemand al een goede methode om lampen te synchroniseren met een race?
Mijn idee was om dit via een flow op te lossen:
Als de race volgens het systeem start β start een timer (bijv. Chronograph/Countdown)
Op het moment dat de race daadwerkelijk op mijn tv begint β druk ik op een virtuele knop
Bij het indrukken van die knop β stopt de timer en wordt de gemeten vertraging opgeslagen in een variabele (logic)
Alleen loop ik vast op het volgende:
ik krijg het niet voor elkaar om die wachttijd (timerwaarde) uit een variabele te halen. Met de standaard kaarten lijkt het niet mogelijk om daar bijvoorbeeld een tag of dynamische waarde aan te koppelen.
Als dit wel lukt, plaats ik de wacht tijd tussen alle vlaggen SC & VSC zodat mijn lampen op het goede moment mee kleuren.
Heeft iemand hier een oplossing of een slimmere aanpak voor?