[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

Hi Martijn,

Ik had gisteren het probleem opnieuw (diagnostic report: 78ef82d2-3eb0-4a5f-b416-e3863a205eef).

• Camera uit/ingeschakeld vanuit Eufy app (geen resultaat).
  • Camera uit/ingeschakeld vanuit Homey Eufy device (geen resultaat).
  • Homey Eufy device beweging en anndere gegevens zijn up-to-date.
  • Homey Eufy device snapshot/event bijwerken (event werkte wel bij maar tijd sprong wel terug naar [16 uur geleden bijgewerkt]. snapshot werd niet bijgewerkt en hield dezelfde oude tijd aan als event.
  • Homey Eufy app herstart. ← alles functioneerde weer.

Nu had ik vanochtend vroeg indentieke problemen. Geen tijd gehad om hier uitgebreid naar te kijken. Homey later moeten resetten ivm problemen met Z-wave netwerk. Dat staat hier verder los van. Back-ups mislukken laatste tijd ook wat vaker. Dat is sinds de laatste Homey updates onststaan heb ik het idee. Die zijn dus beide wel mislukt op 1 en 2 april. Wel zelfde periode dat de camera ook problemen gaf. Op de 25 maart is de backup ook mislukt. Geen probleem met camera gehad toen. De 18e kan ik niet meer terugzien of backup toen mislukt is. Toen had ik ook probleem met camera.

Groet, Hugo

@HvN en wat is precies je vraag?

Zoals vorige keer aangegeven lijkt het op de P2P connectie tussen Homey en Eufy. Dat kan gebeuren als je hetzelfde account gebruikt op meerdere apparaten. Dus dat is iets wat je kan checken

Hi @martijnpoppen, de vraag is uiteraard om te kijken hoe we het probleem kunnen oplossen. Op de 18e had je aangegeven wat stappen uit te voeren, die informatie deel ik nu met je. In de log van de 18e zag je verder geen foutmeldingen. De P2P gaf je in hele korte reactie per mail inderdaad aan, maar verder zonder toelichting. Had het diagnostic rapport al verstuurd gisteren en door een verjaardag geen tijd om direct ook achter de computer te kruipen om je van meer info te voorzien.

• Voor de Eufy heb ik 1 account dat gebruik ik in om Eufy apps (op twee telefoons) in te loggen.
  • Homey Eufy app is meen ik via IP gekoppeld aan de Homey Base. De camera volgens mij ook. Heb daar dacht ik geen accounts ingegeven.

Is deze setup niet correct, wat zou ik andes kunnen doen qua accounts?

Dank alvast!

Groet, Hugo

@HvN dat is dan precies het probleem. Eufy kan niet goed omgaan met meerdere sessies verdeeld over verschillende apparaten..

Check de app page hoe je het moet installeren: Eufy Security App voor Homey | Homey

1 Like

Hi @martijnpoppen,

Ik heb geprobeerd een extra gebruiker vanuit de Eufy App (Android) aan te maken. Dit is helaas niet gelukt. Een storing in de Eufy App denk. Ik ontvang wel een email bevestiging, maar de invited gebruiker verschijnt niet onder de accounts. Als ik de app uitlog en met het nieuwe account probeer in te loggen, krijg ik melding “Het e-mailadres is niet geregistreerd.”. Ga daar wel melding voor maken bij Eufy.

Als dit het probleem is dan heb ik in het verleden denk veel geluk gehad want ik gebruik dit al jaren zo in Homey zonder enige problemen. De problemen zijn van de laatste tijd. In de setup is niets gewijzigd.

Groet, Hugo

@HvN zorg er wel voor dat je het acocunt eerst aanmaakt voordat je hem uitnodigd.
Ik kan je helaas niet helpen met de problemen, zoals aangegeven werkt het niet goed als je op 1 account bent ingelogd op meerdere apparaten.
Dat zijn dus die P2P time outs. Dat is nou eenmaal het issue en kan ik niks aan veranderen

Hi @martijnpoppen, dat begrijp ik, ben al lang bij dat je mij in de juiste richting wijst. Ga kijken of ik voor Homey en telefoon van mijn vrouw verschillende accounts kan aanmaken. Ik heb dan voor alles eigen accounts. Hopelijk lost dat het op. Dank zover. Wilde je alleen even informeren, zodat je ook echt ziet dat er wat met je suggesties gedaan wordt.

1 Like

@HvN dan had ik je verkeerd begrepen sorry! Top succes! mocht je nou daarna nog steeds problemen ervaren schroom dan niet om weer even contact te zoeken :slight_smile:

1 Like

Hi @martijnpoppen

Homey draait inmiddels op een eigen account. Support Eufy reageerde ook heel snel moet ik zeggen. Probleem zat hem in dat ik eerst een account moest creëren dat gaat niet via de invite. Zag dat ook al in jouw voorgaande reactie.

Heb via de repair optie de Homebase en devices aan het nieuwe account gekoppeld in Homey. In eerste instanties werkte de snapshots helemaal niet meer, maar na reboot Homey werkt dat nu ook weer (app herstart was niet voldoende). Denk dat het zo goed staat.

Het account op telefoon vrouw moet ik nog doen. Is nu niet thuis. Weet je of dat laatste echt nodig is of is Homey op eigen account al voldoende?

Account 1 (hoofd account): tbv Telefoons Eufy app zelf (2x Phone).
Account 2 (extra beheerder account): tbv Homey Eufy App (eigen account).

1 Like

Hey @HvN
zolang je Homey een eigen acocunt gegeven hebt zit je goed denk ik! :crossed_fingers:

1 Like

Hallo,

Ik heb al enige tijd een Eufy Indoor Cam2 pan en tilt in gebruik en heb deze een lange tijd aan en uit kunnen zetten met Homy Pro E2023. Zowel handmatig als met een flow. Op een gegeven moment reageerde de camera dan wel en dan weer niet en op dit moment reageert deze helemaal niet meer op de commando’s van Homy. De Eufy app op Homy wordt automatisch geupdate en is versie 3.31.2.

De camera werkt via de Eufy app op mijn tablet en telefoon prima.

Als iemand suggesties heeft hou ik me graag aanbevolen.

Al vast bedankt
Erwin

Heeft de cam een gereserveerd IP adres (“vast” IP adres)? Homey is nl. niet erg goed in het terugvinden van bestaande apparaten die van IP zijn gewisseld.

Hallo Peter bedankt voor je reactie.

De camera heeft geen vast IP adres. Maar dat geld ook voor mijn Eufy buiten camera en Home Base en deze worden goed gevonden door Homy. Volgens mij kan ik de camera ook geen vast IP adres toekennen maar daar moet ik even induiken. Misschien dat ik daar morgen ff tijd voor heb. Ik kom er nog op terug.

Tnx :oncoming_fist:

Hi

this is a problem since new update. I also have this in my two Pan&Tilt cameras.

I send info to [martijnpoppen] who ia author of Eufy Security app. He is doing his best to make it work like before - [APP][Pro] Eufy Security - #7103 by Lukasz_Kostek

1 Like

Misschien in je router wel?

Thanks Lukasz for your response. I’ll have to be patient then. :oncoming_fist:

Hallo Ronny, Peter en Lukasz,

Ik heb in de router het IP adres voor de camera gereserveerd en het resultaat is het zelfde.

Er heeft een update plaats gevonden die het mogelijk maakt om beelden op de Home Base op te slaan in plaats van op de SD kaart. De camera heeft sindsdien 2 verbindingsopties, n.l. via de Home Base en via Wifi. Het probleem is dat wanneer de camera uitgezet wordt dan ook de Wifi netwerk instelling verwijderd wordt. Als de camera weer aangezet wordt is alleen de verbinding via de Home Base aanwezig. Als ik dan de Wifi verbinding weer toevoeg en dan een commando via Homy stuur is camera in de Eufy app niet goed benaderbaar.
Het is duidelijk dat ik als gebruiker dat niet kan oplossen en hoop dat Martijn Poppe hier een oplossing voor vind.

Iedereen bedankt voor de aandacht die jullie aan mijn vraag heeft besteed. :+1: :oncoming_fist:

1 Like

Ik ben ook in strijd met Homey en Eufy.
Situatie:
3 gebruikers, Ikzelf als beheerder, vriendin via eigen account, Homey via apart account

Doel: Snapshots via whatsapp versturen op moment van huilen (babykamer) of persoon gedetecteerd (garage/hoofdingang)

Nu gaat dat allemaal op zich wel goed, maar met enige regelmaat krijg ik via whatsapp een oud snapshot gestuurd. Erg irritant, want dan heeft het natuurlijk helemaal geen zin meer om ze te laten versturen. Zijn er meer mensen die dit ervaren, en wat kan je er aan doen?

Het is niet zo goed te zien, maar de timestamp op de snapshots is gelijk…

Ow, deze simpele flow does the tric

1 Like

@Robkrekel als je event afbeeldingen wil gebruiken kan je het beste een time-out gebruiken

1 Like

Wacht 2 seconden ofzo? Dan mis ik in de schuur als het tegenzit precies de actie
Ow tussen maken en versturen met whatsapp natuurlijk :laughing:

Zo dus: