[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

@Robkrekel nu maak je een combinatie van de snapshot en vertraging, ik had het over de event afbeelding

Zie verschil:

Ik had juist begrepen dat je een snapshot moest maken, en dat ook zo in eufy in moest stellen. Even een testje opgezet

@Robkrekel nee er zijn 2 opties. Event en Snapshot

Event: wanneer er iets gebeurd (detecties)
Snapshot: kan je maken wanneer je wilt

1 Like

Bedankt Martijn, ik had die post idd al gezien. Helaas was dat niet de oplossing. Ik ben er wel achter gekomen dat de kaart "beweging gedecteerd: niet werkt met de homebase 3, maar de kaart “bewegingmelder gaat aan” werkt blijkbaar wel. Dus ik kan nu weer vooruit. thx voor het meedenken

@Michel_Robberts Dan ligt dat aan de instellingen van je camera met welke beweging je wilt ontvangen. Heeft niks met de HB3 te maken :wink:

@martijnpoppen @Peter_Kawa @Ronny @Lukasz_Kostek

Vanochtend had ik een storing op al mijn Eufy apparaten en na stapsgewijs alles na gelopen te hebben kreeg ik weer verbinding met de HomeBase, deurbel en buitencamera. De indoor Pan&tilt heb ik opnieuw moeten installeren. Na de installatie heb ik de firmware van de camera geüpdatet en de Eufy app op de Homy Pro een herstart gegeven. Het goede nieuws is dat de indoor Pan&Tilt weer uit en aan gezet kan worden van met het Dashboard en met een flow. Daar bij moet ik wel opmerken dat de wijziging van de status in de Eufy app op mijn Android pas zichtbaar is als ik de app afsluit en weer open. Ik ben blij dat het weer werkt, of dat zo blijft dan wel stabiel werkt moet de komende tijd duidelijk worden.

Iedereen nogmaals bedankt.

Gr. Erwin

1 Like

@martijnpoppen Goedenavond Martijn,

Is het wellicht mogelijk om aan deze twee kaarten wat extra TAG toe te voegen?

1. Een tag met hoe oud de afbeelding/image (snapshot) is die beschikbaar komt.
  2. Een tag met of het de default afbeelding betreft of werkelijk gemaakte snapshot.
  3. Een tag of er een afbeelding is gemaakt of dat er iets van token (fout) instaat.

Soms lukt het maken van snapshots niet en dit resultaart niet altijd in een foutmelding.

Ik zou dan graag iets naar een logbestand kunnen schrijven en een vervolg actie willen opstarten (een whatsapp/push notificatie zonder de afbeelding - met alleen tekst).

Voorbeelden waarbij de flow gewoon doorloopt zonder foutmelding, maar de meldingen niet gestuurd worden.

In dit geval wordt er niets gestuurd, maar zowel Eufy als Whatsapp kaart geven gen foutmelding.

Default afbeelding wordt naar whatsapp gestuurd, zou dan bijvoorbeeld de cloud snapshot willen starten als aternatief en als die ook mislukt, gewoon tekst only bericht naar whatsapp en logs.

Hier gaat het om een afbeeldingen die uren oud is. Het lijkt hier alsof de deur openstaat, maar in werkelijkheid is die gesloten. Een tag met hoe oud de afbeelding is zou dit kunnen verhelpen. Vervolg logica kaarten kunnen hierop andere acties opstarten.

Ik zou met bovenstaande mijn flow en error handeling sterk kunnen verbeteren.

Groet, Hugo

Hi @HvN

Nee dat gaat helaas niet lukken. Er kunnen geen tags aan actie kaarten toegevoegd worden en ik heb ook geen info over de gemaakte afbeelding/snapshot

Zoals je aangeeft betreft het soms een oude afbeelding of de default afbeelding in beide gevallen is het hetzelfde er is iets mis met het maken van de snapshot. Dit kan een aantal verschillende oorzaken hebben

De oplossingen die je aandraagt implementeer ik liever niet aangezien tags niet voor elke gebruiker begrijpbaar zijn
Ik zou liever de kaart willen laten falen als de snapshot mislukt en ook geen oud of fallback image willen tonen

Dit heeft de gebruiker dan voldoende feedback dat er iets mis is. Neemt niet weg dat dit niet zou mogen gebeuren

Hi @martijnpoppen.

Wat je voorstelt om hem dan te laten falen lijkt mij een prima alternatief (of misschien zelfs wel beter). Heb dat in iedergeval veel liever dan dat hij een afbeelding stuurt die niet correct is. Op basis van de gefalde status kan ik dan ook prima vervolg acties uitvoeren. Als je dat zou willen, heel graag!

Ik heb de laatste tijd dat het wat vaker foutgaat. Probeer daar nog de vinger op de krijgen wat de oorzaak daarvan precies is. Hebben we al contact over en met jouw advies/hulp hoop ik dat ook stabiel te krijgen. De self-hosted oplossing welke ik nu draai wil ik ook nog overzetten naar andere (nieuwere) hardware. Is nu niet optimaal op oude laptop (w10) in docker voor Windows en via wifi verbinding.

Bedankt voor je super snelle reactie en hulp zoals altijd! :smiley: :+1:

Groet, Hugo

1 Like

hi
misschien kijk ik ergens overheen , maar
ik krijg wel events te zien , maar snapshots worden niet gemaakt lijkt het ( standaard afbeelding)
ik heb deze optie wel in de camera aan staan binnen de homey app

@Whop_Whoppie Werkte het voorheen wel?

Edit: Ik heb de server opnieuw ingesteld met de laatste fixes die ik vorige week al had voorbereid. Het lijkt erop dat het nu werkt met betere prestaties

nieuwe flow..
nog niks gedaan verder met snapshots
ik zie nu dat een andere camera het wel doet .
echter beide zijn gelijk ingesteld

@Whop_Whoppie wat heb je al geprobeerd om het op te lossen? repair, herstart etc
Als je snapshots voor het eerst instelt is het aan te raden de app te herstarten.

excuus voor late reactie
maar ja .. alles al getest, daarbij krijgt mijn homey elke nacht een reboot
heb gemerkt dat dat veel zaken oplost :slight_smile:
maar goed, ik krijg nog geen snapshots te zien
alleen op 1 camera ( 2 dezelfde cams , 1 deurbel )

1 Like

Is er een instructie voor de kaart met gezicht herkenning in Homey/ Eufy?

@Robin_Seuren nee die is er niet
Maar er komen binnenkort wat flow kaarten voor

Zie FAQ Q16 [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum

Goedenavond @martijnpoppen,

Ik heb inmiddels de selfhosted Eufy-snapshot server in docker LXC container op een ProxMox server draaien. De oude Windows 10 laptop kan eindelijk uit. Benieuwd of dit qua performance en stabiliteit nog verbeteringen gaat opleveren. Het draait nu niet meer over wifi, maar gewoon bekabeld over 1GB aansluiting. De laptop hou ik er nog kort even naast voor het geval dat.
Mooi spul trouwens ProxMox en Docker, wel is van gehoord, maar niet veel meegedaan.

Als straks ook de verbeterde foutafhandeling in de app zit kan ik ook aan de slag met de fall-back oplossingen voor als afbeeldingen mislukken en notificaties als die herhaaldelijk mislukken.

Alvast een fijn paasweekend gewenst!

Groet, Hugo

1 Like