[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Het laden via Google Home duurt inderdaad een stuk langer. Maar ik las dat iedereen dit probleem wel heeft. Maar als ik een flow via Homey gebruik dan is dit zo geladen.
Maar ik heb echt 15 seconden vertraging in het beeld zelf. Tegen de tijd dat ik zie wie er de deurbel indrukt, dan is die persoon alweer bijna vertrokken. Maar ik zal het probleem dus bij Google Home moeten zoeken, omdat het enkel is als ik het cast naar de Hub.

Als het laden snel is mar het beeld 15 sec oud, dan moet het bufferen al eerder begonnen zijn. Start je de stream al eerder (b.v. bij beweging) en stream je pas later de content? Hoe kom je anders aan oude beelden vraag ik me dan af.

Bij mij werkt de ‘beweging foto’ functie niet via homey. Ik krijg een standaard afbeelding te zoen. Heb al een aantal keren de app opnieuw opgestart maar blijf het zo krijgen, zie foto’s. Dit ook wanneer ik een foto bij geluidsdetectie instel.
Verder begreep ik op deze pagina, dat het beeld sowieso niet live te zien is via homey toch?
Zie de foto’s


Wat gaat er mis en hoe zou ik dot kunnen oplossen?

Hey @Oh-No
Dat kan te maken hebben net de beveiliging instellingen van je Eufy account…

Check even of bij de geselecteerde beveiligingsmodus de beweging notificaties aan staan.

Ook is het goed om even de notificatie instellingen te checken in je Eufy app.

Dit is binnen de officiële Eufy app.

Voor extra info verwijs ik je graag maar de FAQ: [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen

Ik heb het nog eens getest met een timer erbij. Ik stream naar de Nest Hub. Het duurt zo’n 4 seconden voordat de Hub begint met opstarten van de stream. Vervolgens komt het Eufy logo in beeld en heb ik (vandaag) na zo’n 12 seconden beeld. Hij laat de stream zien vanaf het moment dat ik de stream heb opgestart, dus met de 4 + 12 = 16 seconden terug.

Die 12 seconden kan de app niet zoveel aan veranderen verwacht ik, zodra het logo in beeld komt heeft de app al verbinding gemaakt met de eufy servers, dat duurt in de webinterface ook best lang bij mij, maar in de eufy app zelf is het ca 4 seconden. Heb al eens een melding bij eufy gemaakt daarover, maar helaas geen reactie

Een monteur heeft gisteren de HomeBase 2 en Eufy battery deurbel bedraad gemonteerd.
Ik heb vervolgens de eufySecurity app gedownload en de HomeBase 2 als apparaat toegevoegd. Het zelfde probeer ik ook te doen met de video deurbel, maar na het zenden van de golfsignalen krijg ik een foutmelding dat de deurbel niet toegevoegd kon worden omdat waarschijnlijk de HomeBase 2 niet is aangesloten op de Wifi en dat ik bij een volgende poging de HomeBase 2 opnieuw moet opstarten.
Kan Homey misschien het probleem oplossen of heeft misschien iemand een andere oplossing?

@Chris_nl Binnen de Eufy app gaat de stream via een local P2P stream.
Daarbuiten gaat het via de Eufy Servers. Waarin ze een RTSP to HLS tool gebruiken. Dus de conversie van de stream zal wel veel delay geven

Ja dat verwacht ik ook inderdaad, daarom is de webinterface bij mij net zo langzaam als de cast. Evengoed vind ik 15 seconden voor encoding best wel heel erg veel, daar kunnen ze echt wel verbeteringen in aanbrengen zou je zeggen.

Volledig mee eens.
Tijdens mijn zoektocht naar HLS streams heb ik wel gevonden welke encoding tool ze gebruiken. Ze gebruiken EasyDarwin als FFMPEG converter. Kan je ook weinig info over vinden.

Best wel wat over te vinden, maar je hebt je cursus Chnees vast nog niet afgemaakt :wink:

Ja precies, daar liep ik tegen aan :stuck_out_tongue:

Hoi @Herald
Homey gebruik de eufy app via de cloud. Dus er is geen direct koppeling mogelijk. Hiervoor zal je dus wel eerst de installatie binnen Eufy moeten afronden

Ik heb 3 cameras toegevoegd aan mijn Homey van Eufy. De Eufy Pro. Echter alles werkt maar geen beeld wat doe ik fout.?

Hi,

Wellicht dat de stream die uitgezonden wordt te hoog is voor homey. verlaag de kwaliteit eens van de stream en check het dan nog eens…

Groet,
Arjan

Hoi @JoukLier ,
Ik heb net je diagnostisch rapport beantwoord.
Graag verwijs ik je door naar de F.A.Q. [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen Q3

Eufy geeft alleen afbeeldingen door op het moment dat er een event plaatsvindt (persoon/beweging etc).

Ik heb sinds een paar dagen een Eufycam 2 buiten in de achtertuin hangen. Maar omdat we in deze tuin veel aanwezig zijn maakt de cam de hele dag opnames.
Hoe kan ik met een flow regelen dat er alleen opnames worden gemaakt als wij beide niet thuis zijn. Voor 's nachts geldt natuurlijk altijd bij onraad opnames maken.
Heeft iemand een voorbeeld voor me zodat ik een goed begin heb.

1 Like

Dag Iedereen,

Ik probeerde ook mijn EUFY account op te zetten in homey settings - maar ik kreeg de error 26066 - emand een idee?

Grts, Yannick

Hey @Yannickpeeters
Heb je 2FA uit voor dat account?
Dat wordt niet ondersteund op dit moment

Dag Martijn, ja dat staat overal uit.