[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

Hi ik heb een vraag met betrekking tot een eufy alarm en een daarmee gemaakte advanced scene

Ik heb ingesteld:

Wanneer het algemene alarm af gaat dan play sound 1 op volume 80% op 3 Sonos boxen, zet alle lampen aan op 100%.

Is het na zonsondergang open dan alle gordijnen, zo niet flow stopt

Nu wil ik als vervolg dat wanneer er via het eufy keypad het alarm wordt uitgeschakeld op de homebase 3 dat alle lampen naar 5% gaan, alle gordijnen open en alarm stopt met piepen.

Dat laatste lukt niet helemaal gezien ik hier niet de geschikte kaart voor kan vinden. Als ik namelijk de kaart ”het algemeen alarm is uit” of “beveiligingsmodus is” gebruik dan zet homey het alarm zelf weer uit en gebeurd dit niet pas na de invoer van een gebruiker.

Is er iemand die weet hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

@Denny_Goosensen je kan de “beveiligingsmodus gewijzigd” flowkaart gebruiken hiervoor

En zorg ervoor dat de notificaties voor de keypad aan staan. Zie FAQ Q1-A4 [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum

Hi Martijn wat een snel antwoord!

Ik heb inderdaad de instelling in homebase staan op Switch modes from keypad and app

Maar als ik de door jou genoemde kaart gebruik dan wijzigt die de modus zelf en wacht die niet op input van de gebruiker bij de keypad.

1 Like

@Denny_Goosensen

Die kaart reageert op Wijziging van de beveiligingsmodus. Maar die reageert niet specifiek op de input van de keypad. Maar de keypad past natuurlijk de beveiligingsmodus aan.

Hi Martijn,

Maar die kaart kan ik niet kiezen bij EN of DAN alleen bij ALS.

Alleen als ik de ALS kaart gebruik kan ik die niet linken aan de laatste kaart waarbij de gordijnen open zijn. Of hoeft deze niet met een “lijntje” verbonden te zijn? Dus letterlijk zoals bijlage:

Hi @Denny_Goosensen
Zoals je het nu heb zijn het 2 verschillende flows dus dat zou moeten werken
Alleen wel handig om te checken wat de beveiligingsmodus is aan de hand van een EN kaart anders gaat hij af op elk wijziging van de beveiligingsmodus

dit werkt, dank voor je snelle reacties!

1 Like

Nog wel een aanvullende vraag, ik zet net het alarm uit en dan herhaalt die ook het laatste stuk vanaf “Beveiligingsmodus gewijzigd”. Ik wil dat dat alleen gebeurd wanneer het alarm eerder is afgegaan en niet als ik deze er bijvoorbeeld elke ochtend afhaal. Kan dat en hoe kan ik dat doen?

@Denny_Goosensen niet met de kaarten van de eufy app. Je zal dan zelf iets moeten gaan doen met variabelen

oke, ik heb nu een nieuwe flow aangemaakt zoals in screenshot en dit lijkt goed te werken.

Als alarm af gaat en wordt uitgezet dan doe dit dit en dit.

als je dan in de ochtend het alarm uit doet dan loopt deze flow niet, dat lijkt goed te gaan.

Dank voor je hulp

1 Like

Hi Martijn,

Ik heb een vraag.

Wanneer ik of mijn partner niet thuis zijn of het is avond wil ik graag dat wanneer er iemand aanbelt de melding alleen op onze telefoon binnenkomt en niet op de homebase. De homebase maakt dan geen geluid.

Is dit mogelijk? Ik krijg de juiste ALS, EN, DAN kaarten niet gevonden

Hi @Erroll

Dat is de DAN kaart “zet snooze modus”
Deze kan je bij de deurbel vinden

Dit werkt hetzelfde als in de gewone eufy app als je de Homebase wilt snooze. :slight_smile:

1 Like

Hi,

Ik heb ergens een verkeerde instelling staan in de eufy App. Want mijn deurbel geeft geen notificaties door aan homey. Ik wil graag weer dat ik een flow kan laten lopen als de deurbel wordt ingedrukt.

Ik heb al een paar keer de functie “repareren” geprobeerd en mijn wachtwoord ingevuld. Maar daar trapt hij niet in. Iemand een idee? Ik zie de deurbel en homebase wel in de app zonder Rood driehoekje met uitroepteken.

Homey Pro (Early 2023) (Versie12.2.0)
Video Doorbell S330 (Model No. T8213 | System Version 0.1.9.2)
Homebase S380 (Current Version 3.5.9.7)

Hi @Timothyvisual
Graag even een diagnostich rapport sturen ,dan check ik het voor je :slight_smile:

Hallo, ja dit is mij gelukt. Indien je nog zoekt hoe dan laat je maar iets weten.

Hi @Kenneth_VdA
Misschien mooi om dat hier te delen zodat meer mensen het eventueel kunnen gebruiken?

Om mijn deurbel (Eufy) live weer te geven op mijn Google hub als er iemand zou aanbellen heb ik het volgende gedaan.

Je ziet dat ik nog een Chromecast stereo gebruik, je kan deze vervangen door de hub zelf maar dan heb je geen geluid door de hub. Of een Google mini of een gewone Chromecast is ook te gebruiken.
De reden dat ik het volume 2 keer naar 30% aanpas is enkel omdat ik geen hoog volume wil indien ik tijdens het kijken het volume zou verhogen (praten kan niet, enkel luisteren).

Nadien maak je in Google home 2 routines aan (huishouden, geen persoonlijke).
start = actie vanuit Homey (hier demp geluid stereo)

Deze routines maak je voor elke hub waar je de beelden zou willen.
Het leuke is ook indien je muziek aan het luisteren was hij na het casten terug de muziek zal starten.

Nog een tip: Indien je graag je Eufy blijft gebruiken op je GSM, maak dan voor Homey een 2de Eufy account aan en deel je eigen Eufy hiermee. Zo heb je geen last van die veiligheidslogin van Eufy.

Groeten
Kenneth

1 Like

@martijnpoppen, Vraagje ivm meldingen. ik begrijp dat je meldingen moet aan hebben om het door te sturen naar homey, maar kan ik ook voor status ‘Thuis’ melding af zetten en ‘Afwezig’ aan?

@Joni-be Dat kan, maar zodra je de meldingen uitzet reageert Homey daar niet op

enkel bij thuis of in algemeen?