[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Is dit gelukt? Ik krijg niet de trigger werkend van de gezichtsherkenning waarmee ik de deur kan openen.

@MFM-2023 welke apparaten heb je

@martijnpoppen Dual deurbel van Eufy, Home3, loqed slot i.c.m. Homey Pro.

@MFM-2023 Loqed is niet ondersteund in deze app :stuck_out_tongue: :wink:

Maar je kan de tag van je deurbel gebruiken in Homey en die als variable checken in je flow.

heb je een voorbeeld flow?

Exact dat deel gaat nog niet goed, zal nogmaals het doorlopen. :wink:

Hi!

Allereerst dank voor al je goede werk.

Ik heb gezocht op het forum maar kon niet goed vinden of het mogelijk was een onderscheid te maken in de “somebody is loitering…” message (dual doorbell).

Ik woon in een drukke straat en krijg nu veel meldingen op beweging. Deze zou ik willen terugbrengen door een onderscheid te maken in de loitering message.

Hoor het graag

Gr Gijs

@mralbert lijkt mij niet relevant voor deze app toch?

Je kan een flow maken met de persoon in de trigger en conditie
de actie die daar aan vast zit staat los van deze app…

@Gijsb zit op dit moment niet ingebouwd. Zal er naar kijken :wink:

Zou top zijn!!!

1 Like

Nee, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er even mee gestopt was met proberen. Ik had problemen met de eufy app op mijn mobiel. Ik heb wel alle rechten, maar kan niet alles zien in de app. Mijn man ziet meer. Zo kon ik geen bekende personen toevoegen en de gezichtsherkenningsfuncties waren bij mij niet zichtbaar. Ik heb contact met eufy hier over gehad, maar die wisten het ook niet. Ik moet zo en zo weer even mijn flows gaan bekijken, want sinds een poosje werkt niet altijd alles meer. Het licht gaat ook niet meer aan als de bold lock actief wordt etc etc.

De app heeft opeens geen verbinding meer met alle Eufy-apparaten. Zie overal een rood driehoekje met uitroepteken erin. Als ik een apparaat aanklik, staat er “Verbinding mislukt (Device Serial niet gevonden). Probeer het appraat te repareren…”. Als ik dat doe, kom ik op het inlogscherm uit. Na het inloggen krijg ik een error met “Repareren niet gelukt. Er zijn geen apparaten gevonden in je account. Zorg ervoor dat je de apparaten gedeeld hebt met je extra account. Of pas je login aan op de vorige pagina.” Ik log in met m’n hoofdaccount. Daar staan alle apparaten gewoon in. Iemand enig idee hoe dit te fixen? Vanmorgen vroeg deed de app het, maar omdat in een flow standaard wel een apparaat wordt overgeslagen dacht ik de app even opnieuw op te starten. Had ik dat maar niet gedaan :frowning:

@Ralph_Z even de apparaten opnieuw delen met je extra account

Ik heb geen extra account meer. Dat was toch vanwege de 2FA? Maar omdat dat nu in de app ook kan, hoefde dat niet meer meen ik me te herinneren. Ik log nu gewoon met m’n hoofdaccount in.

@Ralph_Z ja extra account is altijd vereist. Aangezien Eufy niet goed overweg kan met op 2 plekken tegeijkertijd ingelogd te zijn.

Dus advies is om altijd een extra account te gebruiken, ongeacht 2FA

1 Like

Hi @martijnpoppen, Binnen kort ga ik de Homey Pro aanschaffen en zie dat U een mooie app heeft gemaakt voor Eufy Camera’s. Ik kan zelf niet vinden of ik ook in de Homey App de camera’s kan bekijken. Had een video uit 2015 gevonden op de oude Homey Pro en daar was het niet mogelijk. Is dit nu al wel mogelijk want dit zou heel fijn zijn alles in een app werkend is.

Hi @YouSeeStefan
Homey kan nog steeds geen videos laten zien. Alleen afbeeldingen. Bijvoorbeeld een snapshot.

Mocht Homey dit wel kunnen dan is er nog steeds de limitatie vanuit Eufy.
Eufy is geen officiele integretatie en biedt geen video aan of snapshot.

Hierdoor is alleen het laatste event zichtbaar in de Homey app.

@martijnpoppen Oké logies jammer dat Homey nog steeds geen video ondersteund op zich wel raar als platform voor smart apparaten. Wie weet kan er in de toekomst meer zeker ook met de uitbreiding van de Homey Pro naar Amerika

1 Like

Hi allemaal,

Misschien een stomme vraag maar werkt persoonsdetectie met de homebase 3 en batterij deurbel (geen dual cam) en de Eufycam2? Ik wil eens kijken of ik dit een beetje accuraat kan krijgen. Ik heb Homey met de eufy app draaien. Alles werkt behalve flows met persoondetectie. In zoverre het heeft even gewerkt volgens mij maar doet het nu niet meer. Ik heb de eufy app op Homey al eens herstart.

Deze simpele flow werkt al niet. In de app van Eufy zie ik wel de juiste detectie van persoon.

Update: het werkte net een paar keer en vervolgens ineens niet meer.

@Ed_van_D zorg ervoor dat je je push notificaties aan hebt staan. Zie [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum Q1

@martijnpoppen thx voor je antwoord. Die staan netjes aan. Na herstart Homey en Homebase lijkt het nu stabieler te werken.