[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Daar zie ik een afbeelding. Dat betreft de afbeelding van 23 januari 2023. Ook als ik hem bijwerk blijft hij op die afbeelding staan.

@Jaapio bijwerken heeft geen zin want:

Heb je al iets van beweging getriggerd, zodat de afbeelding update?

Yes gedaan, in iOS app is hij ge-update maar de homey app laat nog steeds de afbeelding van januari zien

En je flow wordt wel getriggerd? Zie je ook in het status overzicht een update? (zie afbeeldingen hieronder)

Ben weer paar stappen verder maar er nog niet uit.

Ik had mijn meldingen voor bewegingen detectie in iOS app uitstaan. (Er lopen soms mensen te dicht voor ons huis langs.) nu ik die aan heb gezet update de homey app de foto.

In de iOS app heb ik staan dat ik alleen berichten wil bij mensen, niet bij alle bewegingen. Ik zie in homey app dat hij personen detecteert (op de overzichten waar jij een screenshot van hebt gemaakt). Hij detecteert geen bewegingen, laatste was 3u geleden en laatste persoon 6min geleden. Mijn flow wordt ook niet getriggerd.

Ik heb daarom mijn flow aangepast met trigger detecteert personen. Daar lees ik echter dat die van toepassing is op bekende personen en Homebase 3. Betekent dat dat ik die trigger niet kan gebruiken voor mijn flow? Ik heb Homebase 2. Na aanpassen werkt hij namelijk nog steeds niet. Flow lijkt niet te starten.

@Jaapio
Handigste is even om even voor de camera te staan en daarna een diagnostisch rapport sturen. Dan kan ik Checken of het goed doorkomt

Zie hier 16587105-9207-4953-9a1e-40cf8af66af6
De foto update wel, alleen wordt er niets gecast. Dat is nog het enige wat mist.

Update 22/5: hij doet het! Geen idee waarom maar sinds vanochtend werkt het ineens :smile: dank voor al je hulp!

1 Like

@martijnpoppen Je ben een topper, ik heb een hoop problemen met de Tuya cloud app dus was even gaan rommelen, zag dat er wat updates waren, die gedaan…….vrouwtje roept even later vanaf beneden “TaTaTaaaaTaDaaaaaaa de afbeeldingen komen weer op tv” hahaha

Hartstikke blij mee en wilde je even bedanken voor je geweldige inzet, support, je harde werk en je activiteiten oa in deze Homey community!

2 Likes

@jaapio niks meer aan doen haha :smiley:

Graag gedaan!

@Wondah dankjewel!!

Ik heb inmiddels een workaround. Beweging melding aangezet maar op de zijkant van een bankje gemarkeerd die voor de deurbel camera staat. Op het moment dat iemand wil drukken komt de hand al in het bewegings gebied en krijg ik een update.

1 Like

Wat me nu opviel (ook met de laatste update doet de SoloCam niets) is dat de pan & tilt cams het lokale IP aangeven in Homey en de SoloCam het externe IP.

Ik kan het IP ook niet aanpassen in advanced settings. Ik meen dat dat vroeger wel kon.

@Floppus ja dat is aangepast. In principe regelt Eufy het allemaal zelf nu om de beste connectie te pakken (cloud of local).

Helaas nog geen voortgang op de solocams.
We kunnen wel even testen of het helpt als we het IP adres overschrijven,

Zal daar even een test versie voor maken :wink:

@martijnpoppen, Ik ben momenteel bezig met wat flows als de beveiligingmodus veranderd en hij staat in thuis, afwezig of nacht dan moet er iets gebeuren.

Nu zie ik dat de status goed door komt als ik hem via de app schakel, maar als ik de bedrijfmodus via de keypad aanpas komt deze melding niet goed door.

Weet je of er ergens toevallig een bug in zit of ik iets fout doe?

Hey @Tim_Verwijmeren
Staan de pusn notificaties aan op je Homebase?

Dat kan je checken in de Eufy app:

ezgif.com-video-to-gif

Zorg ervoor dat de keypad optie is aangevinkt

Hee @martijnpoppen,

Dit was inderdaad het probleem, thanks!

1 Like

@Jan_Albert zie [APP][Pro] Eufy Security - #3819 by martijnpoppen

Oplossing voor de SoloCams staat in test. Je kan voor nu het ip adres overschrijven in de apparaat instellingen

Hoi Martijn, Op een of andere manier is mijn Voordeur en de rest van de eufy systemen offline geweest. Ik kwam daar achter doordat mijn bel flow het niet meer deed. Zoeken zoeken enz. Toen zag ik in de logging van de voordeur dan deze een bepaalde tijd niet gereageerd had en met testen kwam er ook geen regel bij dat er een bel gedetecteerd was. Ik heb repareren gedaan en opnieuw ingelogd en toen was het uiteindelijk wel weer opgelost. Wat nou uiteindelijk de oorzaak was, ik heb geen idee.

Is het wellicht mogelijk om in jouw app een soort watchdog te implementeren zodat er getest wordt of er nog steeds contact is met een bepaald device en zo niet dat ik allerlei alarmen af kan laten gaan, of zit dat er al in en heb ik het niet gezien :slight_smile:

Groeten Wilfried

Hey @wrutjes
De apparaten zouden in zon geval op een rode driehoek moeten uit komen en dan worden ze gemarkeerd als.tijdelijk niet beschikbaar

Je zou dan met een app als FlowChecker je kapotte flows moeten kunnen detecteren Flow Checker App voor Homey | Homey

Thanks ga ik onderzoeken. Fijn.

gr Wilfried