[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Nou het is gelukt! Wel raar dat ik apparaten opnieuw moest delen naar het admin account.
Nu testen met de deurbel afbeelding! Thanks.

1 Like

Heel gek! top dat het weer werkt :smiley:

Hi Martijn,

Ik heb mijn Homey pro 2023 binnen en mijn Eufy deurbel bedraad zonder Homebase, maar het lijkt erop dat ik hem toch niet kan koppelen zonder een Homebase. Kun je aangeven of dit inderdaad klopt?

Alvast bedankt!

Hoi @Tim_Arends1
als je de bedrade variant hebt zonder Homebase dan kan je die ook zo toevoegen. Zorg ervoor dat je de goede variant selecteert

Hoi Martijn,
Ik denk dat ik mijn probleem gevonden heb. Ik was in de veronderstelling dat ik de bedrade variant had besteld maar het blijkt toch de verkeerde te zijn.

Ik ga ermee verder. Thnx!

@martijnpoppen de deurbel afbeelding werkt nog niet bij mij.
Er blijft een oude foto in beeld van gisterochtend terwijl er al meerdere keren inmiddels is aangebeld.

Dus ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Toevoegen van de Homebase 2 gaat goed.
Maar bij het automatisch inloggen om nog een apparaat toe te voegen staat opeens US groen ipv EU.
Hij voegt wel de deurbel toe maar kan het een probleem zijn dat hij een US toevoegt ipv EU?
En ook na het toevoegen laat hij dezelfde oude foto zien van gisterochtend.

@Wout-1976 het opnieuw toevoegen van de apparaten zal niks veranderen, Homey haalt alles van de server dus dat blijft het zelfde.

Wat betreft de afbeelding die je ziet; dat is de Cover image die je normaal gesproken ook ziet als je de officiële app opent.

Voor het aanbellen icm een afbeelding dat werkt op dit moment niet goed. (Heeft ook nooit goed gewerkt)
Hopelijk is dat te fixen maar dat moet ik nog uitzoeken

Andere afbeeldingen werken wel, persoon detectie en beweging

Maar de cover image zal toch niet mijn vrouw zijn in ochtendjas die naar de auto loopt om er iets uit te pakken? Of heeft iedereen die ? :wink:

Ik ga in ieder geval verder met persoon detectie en beweging testen.

In jouw geval dus wel. Als je de officiele app opent zie je ook dat soort afbeeldingen op je camera’s. (zie screenshot hieronder)
Voor jouw extra account zijn is dit de laatst bekende afbeelding.

Die afbeelding wordt eens in de zoveel tijd geupdate. Helaas is er geen mogelijkheid die op aanvraag aan te passen, anders hadden we een mooie snapshot functie gehad :stuck_out_tongue:

2 Likes

Wat bedoel je hier precies mee? Dat hij wel nieuwe afbeeldingen aanmaakt als hij beweging detecteert? Ik blijf die oude foto zien.

En trouwens bedankt voor de app, werkt super!

@Jaapio dankjewel

Ik denk als je de app even herstart dat het probleem verholpen is. Er zit een bug in als je een apparaat toevoegt aan de app dat de notificatie service deze niet goed oppakt :confused:

Hmm nu cast hij helemaal niets meer, ook die oude foto niet meer. Ik krijg time our foutmelding als ik hem test. Hij lijkt niets te genereren. Zie hier mijn flow, is die fout?

Misschien heb ik de servers niet goed verbonden? De foto die hij voorheen castte was van 23 januari 2023, terwijl ik in de iOS eufy app wel de laatste afbeelding (beweging) zie. Dat is vaak een afbeelding van eerder op de dag.

de afbeelding update alleen bij event. dus beweging, persoons detectie, geluid etc

Zorg ervoor dat je je push notificaties aan hebt staan anders werkt het niet.
Dat kan je checken per beveiligingsmodus
ezgif.com-video-to-gif

Werkt dit alleen bij beweging en bijvoorbeeld niet bij alleen deurbel drukken? Ik heb beweging detectie uitgezet want word gek van ballen in de voortuin/voordeur van spelende kinderen. De app pushed wel een foto naar mijn mobiel via de gewone eufy app maar dus nier bij deurbel drukken via homey.

@Jeroen_Tebbens klopt. De deurbel druk heeft geen afbeelding helaas (in de officiele eufy app wel) maar deze komt niet door in het event naar Homey.

zie ook: [APP][Pro] Eufy Security - #3736 by martijnpoppen

Icm een Homebase 3 werkt het overigens wel :wink:

Helaas geen geld voor HB3. Ik heb net paar maanden HB2 en de deurbel.
Ik neem aan dat dit dan nog een bug is voor de Eufy API?

Het heeft nooit goed gewerkt. 6 maanden geleden heeft Eufy de afbeeldingen ge-encrypt. En dat werkt nu net weer 2 weken. Ik verwacht niet dat we de deurbel druk afbeelding werkend gaan krijgen.

Ben er naar aan het kijken. Maar zolang de afbeelding niet in de response zit wordt het best lastig

1 Like

Dat staat aan maar sinds restart app krijg ik geen foto meer gecast.

Weet niet of je er iets uit kan halen maar hier is mijn diagnostisch rapport b601ef49-a8a8-4cd5-a7fc-f0e83549d9a0

1 Like

@Jaapio Ik zie niks geks in het rapport.
Zie je wel een afbeelding als je het apparaat aanklikt in Homey?