[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Is het, naast de thumbnail, ook mogelijk zelf een frame van de camera op te vragen? Ik kan me voorstellen dat je aan de thumbnail niet zoveel kunt veranderen, maar een 2K of 1K frame zou toch wel meer moeten kunnen laten zien.

@Edwin_D
Op dit moment werkt dat niet. Eufy heeft alleen een RTSP stream beschikbaar. enige manier om dat om te zetten naar snapshots is FFMPEG. Dat wordt niet ondersteund op Homey. Dus op dit moment niet mogelijk snapshots te verkrijgen.

Voor wie nog twijfelt, je kunt nu de deurbel met homebase2 kopen in de aanbieding voor 139,85 (incl verzendkosten). En als je de 5 euro korting van de newsbrief mee pakt zelfs voor 134,85 (doe er je voordeel mee)

1 Like

Ik krijg geen snapshot van mijn 2K deurbel ook in de homeyapp zie ik een standaard plaatje van Eufy. Homey detecteert wel dat er aangebeld wordt. Is dit een instelling die nog fout staat van mij misschien ?

EDIT: 6 minuten na aanbellen zie ik pas een snapshot in homey app staan. Dit is niet echt snel genoeg om te casten helaas. Ook zie 2 keer een deurbel staan zie foto.

!

Hey @Maurits ,
Zou je de app eens willen herstarten. De image service wordt niet altijd goed gerigistreerd (na toevoegen). Ben nog steeds aan het uitzoeken waarom.

1 Like

Dat hielp al om van de dubbele camera af te komen inderdaad. :wink:

Moet wel een vertraging instellen voor de snapshot na aanbellen anders is deze nog niet geladen in homey zag ik

1 Like

Dat is gek. Bij mij komen de snapshots direct door.
Heb je je notificaties op full effect of include thumbnail staan?
Included thumnail werkt het beste icm Homey

Weet je heel toevallig of het op de Deurbel 2k ook mogelijk is de RTSP aan te spreken, niet voor homey, meer voor recording etc?

En een andere gekke vraag, zou het mogelijk zijn om de switch naar Infrarood als trigger mee te nemen, zodat ik m’n deurbel ook als lichtsensor kan gebruiken tbv verlichting buiten? (Geen idee of die gegevens aangeleverd worden vanuit de bel, maar was vooral gewoon benieuwd). Het gaat dus niet om wanneer de IR echt aan gaat (dat gebeurd nl pas bij beweging), maar vooral om de lichtsensor die er kennelijk in zit om die omschakeling te maken.

Hey @Chris_nl ,
Nee ik heb het nog niet voor elkaar gekregen de RTSP van de deurbel uit te lezen. Voor zover ik weet is dat op dit moment niet mogelijk. Maar zal ik even checken.

Op dit moment is het alleen mogelijk dmv notificaties de Eufy camera uit te lezen. Er is geen officiële API dus er is geen andere manier om de status van een camera op te halen. Dit geldt ook voor de lichtsensor

Ik had al zo’n vermoeden, had net zelf ook al even gezocht naar de API of de RTSP, maar kon van beide heel weinig nuttige info vinden helaas, maar het was het proberen waard :slight_smile:

Thanks voor je geweldige app in ieder geval, werkt prima :+1:

1 Like

Gisteren mijn Eufy 2k deurbel + homebase binnengekregen.
@martijnpoppen, dank voor je app!! Kort mee gewerkt, maar ziet er top uit!

Vraagje: waarom wordt de screenshot opgehaald van https://zhixin-security-eu.s3.eu-central-1.amazonaws.com/thumb/

Is deze niet lokaal op te halen?

@Niels_Veldman ,
Dankjewel!.

Nee Eufy slaat alles op op AWS.
De enige lokale connectie die er is is de P2P commandos

@Chris_nl
RTSP/RMTP url ophalen is gelukt.
Je kan nu via de flows de stream starten en stoppen. Dan wordt de url in een tag gestopt.
Zie onderstaand bericht in hoofd topic:

TOP! Dat klinkt echt heel geweldig, ga ik zo gelijk even testen. Betekent dat ook dat die rtsp direct benaderbaar is (zonder homey), zodat ik deze 24/7 standaard kan recorden? (en kan je mij dan uitleggen welke url etc)? :slight_smile:

1 Like

Ja die url doet verder niks binnen Homey. Ik heb hem net in VLC gestart en dat werkt.
Voor zover ik weet kapt de deurbel de stream wel af op een gegeven moment (als de batterij leegraakt).

Maar dan zou je eventueel weer een nieuwe stream url kunnen genereren via Homey.
Homey doet dus niks anders dan een stream_start aanvraag en die geeft dan een stream_url terug.
Dat is ook hoe het werkt als je op de web interface van Eufy dat probeert: https://mysecurity.eufylife.com/#/login

Ik heb een voorbeeld flow in het bericht erbij gezet.

Helemaal geweldig, dus die URL kan je gewoon in homey uitlezen en die kan dan door meerdere devices gebruikt worden tegelijk? Je bent een held! :+1:

1 Like

Ja, Alleen Homey snapt RMTP niet, dus dan moet je wel iets anders hebben om die url te kunnen gebruiken, maar volgens mij was dat ook je intentie :slight_smile:

Ja uiteindelijk zou ik hem vooral graag aan m’n recorder/NAS, maar vooral ook aan m’n pi + monitor willen koppelen. :+1:

1 Like

@martijnpoppen ander vraagje, heb jij zelf toevallig ook een eufy deurbel? Zo ja, heb je enig idee hoe ik die fisheye warping een beetje kan verbeteren? Ik zag ergens op een eufy forum een optie daarvoor, maar die lijkt niet meer te bestaan binnen de app.

Ja heb zelf de 2K battery. Ik had dat ook gezien maar kan dat nergens vinden. Ook niet in source code van Eufy. :frowning: