[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hoi @martijnpoppen ,

Als ik het goed begrijp bespaar ik mij de kosten van een homebase als ik een bedrade versie kan vinden van de 1080p of de 2K :wink:

Ik weet genoeg, dank je wel voor je (snelle) uitleg.

Peter

1 Like

Is het mogelijk om de beveiligingsmodi in Eufyapp te schakelen (Eufycam 2 pro + deurbel) vanuit Homey (flows)?

Hoi @Bart_Van_Woensel ,
Ja dat kan bijvoorbeeld:
image

In geval van HomeBase 2 camera’s kan je bij 1 van de camera’s de beveiligingsmodus aanpassen en dit zal dan voor de hele homebase geregeld worden.

Alvast bedankt voor de info martijn.
Kan dit ook werken als ik Heimdall toezicht modus op ingeschakeld/uitgeschakeld zet dat dan de beveiliging is modus van de camera’s mee aangepast wordt ? Hoe pak ik dit best aan ?

@Bart_Van_Woensel
Ik gebruik zelf geen Heimdall, maar lijkt mij dat je een vergelijkbare flow kan maken zooals ik net deelde. Alleen verander je Als naar Als Heimdall toezicht modus gewijzigd
Dan kan je dus een losse flow maken voor het schakelen van de beveiligingsmodus van Eufy.

Geeft foutmelding (timeout)

@Bart_Van_Woensel
Hoogstwaarschijnlijk staat je ip adres niet goed ingesteld in de Eufy_Homey app.
Dit kan je zien bij de instellingen van de app.
Zorg ervoor dat dit adres lijkt op iets als 192.168.x.x
Je kan dit ip adres ook vinden in de Eufy app. Bij about device bij de Homebase

1 Like

IP adres aangepast. Probleem opgelost. Super bedankt voor de hulp Martijn.
Grtz
Bart

1 Like

Vandaag Eufy indoor cam ontvangen (Model T8400, indoor Cam 2k). Gelijk geprobeerd met Homey. Ik krijg helaas geen push beeld.

Wat ik heb gedaan:

  • admin account aangemaakt en de CAM aan de praat gekregen
  • tweede account aangemaakt voor Homey
  • dit 2de account succesvol toegevoegd aan Homey
  • CAM toegevoegd binnen Homey
  • flow gemaakt die push bericht met de tag verstuurt.
  • die komt niet binnen… wel de push dat er beweging is.

Eerlijkheidshalve; ik had eerst met het admin account de boel aan Homey gekoppeld. Toen een push geprobeerd, maar die werkte niet. Daarna dus de aanbevolen procedure gevolgd om Homey met een extra Eufy account te koppelen.
Toen dat gedaan was kreeg ik in eerste instantie niet de CAM in Homey toegevoegd. De App accepteerde wel de settings, maar gaf geen hardware. Een herstart van de App loste dit op; de CAM was zichtbaar.

Met beide Eufy accounts in de App heb ik beeld. Dus, inloggen als admin geeft beeld, inloggen als ‘Homey’ geeft beeld.

Ik heb beweging detectie op “alles” gezet en de gevoeligheid ‘hoog’. Via de Eufy App komen dan ook meldingen + foto binnen. In Homey zie ik dit:

Wat zie ik over het hoofd?

PS
Mooi klein cameraatje! Als dit werkt volgt er mee.

Hey @Eternity ,

Bedankt voor het uitgebreide bericht.
Jammer dat het niet direct werkt, maar aangezien de app via een niet heel ‘officiele’ weg met Eufy praat kan het soms zijn dat iets niet direct werkt.

Voor zover ik zie heb je alles werkend behalve de image tag. Er zit wel een probleem in de afbeeldingen dat die soms niet goed geregistreerd worden. Ik zou aanraden nog even een restart te doen van de app.

Als je een extra account aanmaakt in Eufy, moet je ook binnen eufy inloggen met dat extra account om de invite te accepteren.
Ik ga proberen dit in de toekomst in de Homey-eufy app in te bouwen.

Hoop dat de restart het oplost, zo niet kijken we even verder :slight_smile:

1 Like

Hoi Martijn, wat een snelle reactie. Super!

In mijn admin account zie ik dat het Homey account netjes wordt gezien/gedeeld en dat er 1 apparaat is opgenomen. Dat lijkt dus in orde te zijn! ALs ik tussen de accounts switch, zie ik ook beeld.

Ik ga de boel nogmaals eens opstarten en probeer het morgen opnieuw, zal je zien dat het opeens wel werkt! Dat zal niet de eerste keer zijn :slight_smile:

Dank zover!

1 Like

Google heeft vandaag een aanpassing gedaan. Het lijkt erop dat ze nu wel direct deurbel stream ondersteunen vanuit de api. Actions on Google Smart Home  |  Google Developers

zou dit ook betekenen dat we nu eindelijk streams kunnen regelen?

Hi @maarten_breesnee
Dat gaat alleen werken als Homey ook deze DeviceTrait toevoegd. Aangezien de synchronisatie naar Google via Homey loopt.

Dan is het nog steeds de vraag of de stream RTSP ondersteund. Voor nu dus nog geen duidelijkheid en niks wat we kunnen doen vanuit de Eufy app.

Ik weet niet precies wat je hier bedoeld, maar ik kan op een Google Home Hub de live stream van de camera van de deurbel nu gewoon openen.

@Toon_Vos dan heb je dat gekoppled via Eufy, maar niet via Homey neem ik aan? :slight_smile:

Inderdaad, Eufy als product aangemeld bij Google Home, niet via Homey.
Ik stuur wel een foto van degene die aanbelt vanuit Homey naar Google Home Hub.

Ja klopt dat werkt wel. Mijn antwoord was specifiek voor de Eufy app in Homey.
Aangezien het natuurlijk een mooie toevoeging zou zijn dat je de stream kan sturen wanneer je wilt. Maar helaas kan dat (nog) niet

@martijnpoppen de afbeelding die ik cast vanaf de Eufy deurbel via Chromecast op de TV is klein.
Als ik ditzelfde met de Foscam camera doe heb ik beeldvullend.
Is dit voor Eufy ook mogelijk?

Ik heb hetzelfde, maar het beeld is wisselend: soms klein, soms groot. Ik dacht eerst dat het aan de videostramkwaliteit lag (optimaal voor tel/google home) maar dat lijkt niet het geval.

Het lijkt wel dat Eufy inzoomt op een persoon, maar het lijkt het grote verschil dat ik heb gezien niet te verklaren.

@Wout-1976 @Edwin_D , Klopt eufy zoomt zelf in op de beweging/persoon. Hierdoor verschilt de afbeelding van grootte. Geen idee of je dat kan instellen. Maar als dat kan moet dat in de Eufy app zelf.

1 Like