[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Dankjewel @markvanderhorst :smiley:

Beste, ik krijg de Eufy wel gekoppeld aan mijn Homey, maar ik krijg geen beeld te zien. Ook reageert Homey niet als iemand aanbelt. Ik heb waarschijnlijk iets over het hoofd gezien, maar ik zie even niet wat.

Mvg Guido

Hallo @Guido_Vroomen .

Vervelend dat het niet werkt.
Homey registreerde alleen nieuwe beelden als er een event binnenkomt (motion/deurbel/persoon detectie)
Live video feed is niet mogelijk.

Zou je een flow als volgt kunnen proberen?
image

Mocht dat niet werken dan kan je in de instellingen van de app DEBUG aanzetten en mij in een DM je ACTOR_ID sturen . Dan kan ik even in de logs kijken of er wat misgaat

Hoi Martijn,

Super bedankt voor je snelle reactie.

Onderstaande Flow werkt prima, maar alleen als de er op de knop wordt gedrukt.

Een motion/persoon detectie geeft hij niet door.

Gr Guido

@martijnpoppen

Heeft het voor mij zin om de logging aan te zetten om te kijken waarom de afbeelding wel op mijn telefoon binnen komt, maar niet op mijn Goole Nest Hub?

Hoi @Kees_Van_der_linden , dat is niet iets waar ik je bij kan helpen. Aangezien de afbeelding goed binnenkomt op je telefoon gaat het goed vanuit de Eufy app. En zit het probleem naar mijn idee tussen de homey en je Google home hub

Hoi @Guido_Vroomen ,
Kan je controleren of de instellingen in je Eufy app goed staan voor persoon/motion detectie?

@martijnpoppen
Okay, bedankt voor je support. ga ik daar eens naar kijken.

Hoi Martijn,

Ik zie niks bijzonders:

Hoi @Guido_Vroomen
Dan zou een flow als dit moeten werken:

@martijnpoppen Ik krijg bij het instellen van de app de volgende melding misschien kan je mij helpen?

Het volgende heb ik al gedaan:
App via homey geïnstalleerd
Extra Eufy account aangemaakt
Extra account uitgenodigd via admin account
Uitnodiging bevestigd in extra account
In de homey app ingelogd met extra account
Meer gegevens worden zichtbaar, hier het IP adres veranderd in het lokale ip adres van de homebase.

Hierna krijg ik de foutmelding.

Hoi @Rick_Wallet ,
Voor dit probleem heb ik vandaag een fix klaargezet in de test versie.

Je krijgt dit te zien omdat er waarschijnlijk Two factor Authenticaton aanstaat in je extra account. Op dit moment werkt dat niet met de Eufy-Homey app.
Zou je dat eens kunnen checken in de Eufy app?

@martijnpoppen De 2 staps verificatie staat uit, en krijg nog de zelfde melding.

@Rick_Wallet zou je in de instellingen DEBUG aan kunnen zetten en je ACTOR_ID in een DM kunnen sturen?
Dan check ik de logs even voor je morgen.

@martijnpoppen Ik ben nieuw met het forum. Hoe verstuur ik een DM? Het vinkje bij debug staat trouwens aan.

Onwijs bedankt Martijn!
Inderdaad echt top! Precies wat ik zocht!

Ga hem gelijk bestellen

Nog een klein vraagje,
De camera die je bedoeld is de ‘EUFY 2K Indoor camera (pan & tilt)’ toch?

Ik kan dus op de camera bekijken en besturen vanuit de homey app?
En wanneer ik niet thuis ben gewoon kijken via homey?

Nogmaals veel dank!

@Oh-No
Ja ik bedoel de pan & tilt
Besturen (draaien etc) kan alleen van uit de Eufy app.
Het zelfde als live video. Live video werkt niet icm Homey.

Wat je dus wel kan doen is de camera aan/uit zetten, guard_mode aanpassen. Inkomende berichten ontvangen (zoals huilen, geluid, beweging)

De Pan&Tilt heeft wel een auto volg functie. Dus hij volgt de persoon/beweging ook door de ruimte heen

@martijnpoppen : Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede deurbel die ik met de Homey kan koppelen zonder abonnement geneuzel; Tot nu toe altijd gewerkt met een losse IPcamera maar dat is net niet wat ik had gehoopt.
Met de Eufy en jouw app ben je een redder in de voordeurbel nood :wink:

Nog wel een vraagje:
Is de homebase van de Eufy nodig voor jouw app of spreekt de app direct met de deurbel ?
Ik vermoed dat je app ook zonder de homebase kan, want ik zie dat je ook de1080p deurbel ondersteund. En deze werkt niet met de homebase.
Maar even om zeker te weten dus deze vraag.
Ik gebruik nl in mijn huidige flow 2 chimes van KaKu en dat werkt eigenlijk prima en zonder die homebase scheelt weer een paar tientjes :wink: .
Of werkt die deurbel helemaal niet zonder homebase ?

Thanks, ook voor de mooie app !
Peter

Hoi @pvkan ,

De Homey-Eufy app imiteert eigenlijk de Eufy app voor IOS en Android.
Dus als je een apparaat verbonden hebt aan je Eufy account kan hij uitgelezen worden in eufy.

In geval van de deurbel: 2K bedraad werkt zonder Homebase en 2K battery met Homebase.

Dan eerst verbinden met het Eufy account en dan kan hij uitgelezen worden met Homey.

Op dit moment is dat de enige manier en onderschept de Homey-Eufy app communicatie tussen de deurbel en officiële app om die info in Homey te gebruiken.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord :slight_smile: