[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

@Maarten_Goutier hopelijk binnenkort weer een oplossing. Maar helaas patched Eufy veel en zijn ze geen fan van 3rd party integraties

Hallo Martijn,

Probleem lijkt weg te zijn. Sinds vandaag werkt de modi vanuit homey weer naar eufy

@Robbert_Beekmans ah fijn. Ik kan niet zo snel verklaren wat dat geweest is. Hopelijk blijft het werken :sweat_smile:

Helaas… werkt niet meer :sweat_smile:

With the risk of asking a “stupid” question. I have a homebase 2 and a Eufy doorbell.

I would like to send a quick response when someone presses the doorbell. I do see the option to send a spraakbericht like “Standaard bericht 1 to 3” and “Eigen bericht 1 to 3”. But nowhere do I see an option to record one. Also naming a new quick response likewise doesn’t work.

How does this function work?

Hoi @JaccoH

Je zit in het NL Eufy topic. Dus NL mag hier :smiley:

Het opnemen van een quick response doe je in de officiële Eufy app (op je telefoon) En daar geef je dan ook de naam.

Helaas zijn die namen niet op te halen in Homey.
Dus custom 1 komt dan overeen met het eerste bericht wat je opgenomen hebt

A ik heb ze een Nederlandse naam gegeven. Wat zijn de correcte EN namen?

@JaccoH dat maakt niet uit. De naam hoeft niet overeen te komen.

Dan werkt het nog niet. Ik heb een quick response met de naam Eigen bericht 1 staan.

Probeer de Eufy app even te herstarten in Homey.

Er zit soms wat vertraging in de API van Eufy. Een herstart wil dat wel eens verhelpen

Werkt! Sorry … te ongeduldig

1 Like

Hoi!

Compleet nieuwe noob hier. Inmiddels mijn homey pro binnen en druk bezig met pionieren.
Na internet en de community afgespeurd te hebben kom ik er echter niet uit waarom het toevoegen van mijn (bedrade) Eufy deurbel maar niet wil lukken.

Ik heb het volgende stappen doorlopen:

• Homebase 2 toegevoegd (zonder problemen)
  • Nieuw (extra) Eufy account aangemaakt en toegevoegd aan de (android) Eufy app (zonder 2fa)
  • Deze extra account vervolgens weer uitgelogd en weer ingelogd met mijn “main” account.
  • Homey app weer opgestart, nieuw apparaat toevoegen, (interne) eufy app geselecteerd en vervolgens de betreffende deurbel geselecteerd.
  • Bij het toevoegen van de Eufy deurbel maak ik gebruik van de nieuwe (extra) eufy account (eu geselecteerd).

Ik blijf echter een error krijgen (geen apparaten gevonden. zorg ervoor dat je de apparaten gedeeld hebt met je extra account)
Heb de (interne) Eufy app opnieuw opgestart, helaas zonder resultaat.

Wellicht heb ik over een stuk uitleg heen gekeken, maar ik hoop toch dat jullie tips/ideeën hebben hoe ik dit op kan lossen. Thanks!

@Chiel1 is het een bedrade deurbel of een battery deurbel die je bedraad hebt aangesloten?

De bedrade deurbel heeft namelijk geen Homebase :wink:

@Robbert_Beekmans waarschijnlijk gerelateerd hieraan. Ben er mee bezig!

Man man man, wat een blunder. Je hebt helemaal gelijk, betreft de battery versie die bedraad is aangesloten. En die kon wel meteen toegevoegd worden :man_facepalming: :man_facepalming:

Dank voor de hulp in elk geval!

1 Like

Geen probleem
Komt vaker voor! :smiley:

@Floppus @Kuijkens @Jan_Albert als jullie nog problemen ervaren met de Solocams. De laatste testversie heeft debugging logs erin zitten. Als je dan een rapport stuurt krijg ik wat extra info over het commando etc.

Hoi Martijn,

Wat een gedoe he. Fijn die aanpassingen door eufy… Not. Bedankt voor jouw inspanningen.

Ik heb de testversie geïnstalleerd, en de app gerepareerd . Vervolgens diverse flows handmatig gestart, de solocams reageren er niet op. Ook niet als ik de beveiligingsmodus van het apparaat aanpas.

992413b2-791a-47c9-b90f-b1f42dff9519

Groet
Jan Albert

1 Like

Thanks!
Hopelijk komt naar voren wat er mis gaat nu de debug logs erin zitten :slight_smile:

Geeft geen sjoege. De status en temperatuur zijn na de update blijkbaar bijgewerkt.

Ook repair geprobeerd, maar geen switching voor de solocam.

4510cbd4-f4ba-487d-9b2a-a0517391273a

1 Like