[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hey Martijn, bij mij werkt het schakelen tussen modi ook niet meer.

9f8ea64b-a19c-4faf-b886-dfcfb5825d63

Hey @Jan_Albert

Voor welke apparaten precies?

Alle solocams

@martijnpoppen

Ik heb even “geschakeld” tussen de modi via Homey en daarna een Diagnostisch Rapport aangemaakt:
“1C60C364”

Push notificaties staan aan.
Homey lijkt in zijn geheel niet meer te kunnen communiceren met de Solocams (Solar cam S40).
De Homebase (status en modi) werken prima.

@Kuijkens “1C60C364” is een Homey System rapport en niet voor de Eufy Security app.

Om een rapport te sturen naar mij:

In de mobiele Homey app:

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

of via de webapp:

@Jan_Albert Ik zie geen gekke dingen in het rapport terugkomen.

Voor zover ik zie accepteert de camera de wijziging ook gewoon.
Wat werkt er precies niet?

Kan je het volgende proberen?

  • beveiligingsmodus wijzigen in Homey
  • Eufy app openenen bij beveiligingsmodus de pagina refreshen (pull down)
  • Dan zou hij gewijzigd moeten zijn

Dat heb ik exact gedaan. Via homey de beveiligingsmodus naar “afwezig” gezet. In de Eufy blijft ie op “schema” staan.

Gebeurt alleen bij de solocams. De homebase 2 schakelt wel in modi via homey.

1 Like

Ah sorry:

7acb59c9-f18f-4e1d-8291-e4af6a15cc50

Ik heb hetzelfde probleem als Jan_Albert omschrijft.

Beveiligings modus via Homey veranderen (schema, custom1, afwezig etc), danwel handmatig danwel via een Flow “lijkt te werken”. Geen foutmelding of iets dergelijks.
Als je vervolgens Eufy opent en naar de beveiligings modus pagina gaat (en eventueel refreshed) staat hij nog op Thuis.

Bij de Homebase 2 zelf werkt het zoals verwacht.

1 Like

Ik ga er naar kijken en kom er op terug!

@Kuijkens Zo te zien heb je ook een Indoor cam, werkt het wel voor de indoor cam?

Niet geprobeerd. Deze staat momenteel uit. Was alleen tijdelijk voor tijdens de vakantie.
Als het zin in heeft zal ik hem aansluiten en aanzetten en daarop testen. Laat maar weten.

@martijnpoppen Maar gelijk even geprobeerd → de indoor pan/tilt camera werkt ook normaal, net als de Homebase 2

1 Like

@Kuijkens Top! dan ga ik kijken waar dit aan kan liggen :confused:
Waarschijnlijk heeft Eufy de solocams geupdate

1 Like

@Kuijkens @Jan_Albert Ik heb een update gemaakt voor de solocams. Zouden jullie kunnen testen?

Om de test versie te installeren volg instructies hier: [APP][Pro] Eufy Security - #3525 by martijnpoppen

De solocam doet het hier ook niet. De pan en tilts werken half. Ik blijf steeds de repair doen en inloggen waarna random iets weer wel of niet meer werkt. Ik draai de laatste testversie.

Heel soms kan ik de modus van de solocam dan een keer veranderen en een uur later doet alarm switching via een flow het gewoon niet. Een van de twee pan en tilts die na uitschakelen alarm allebei uit moeten schakelen bleef gewoon aan.

Het is van meet af aan drama met Eufy ondersteuning voor dit soort integraties en om de haverklap breken ze weer iets. Inmiddels ontstaan er binnen een jaar scheuren langs het zonnepaneel van de solocam.

Dus de solocam gaat terug en ik ga voor iets wat wel werkt en van fatsoenlijke kwaliteit is - zonder data veiligheidsrisico’s van Chinese bedrijven.

@Floppus ik neem aan dat het rapport van vanmiddag van jou is?

Ik ga er naar kijken, maar ja precies wat je zegt, Eufy past dingen aan. Enkge wat we kunnen doen is ook aanpassen. (Als we weten wat)

Ik heb de SoloCams problemen al neergelegd bij de developer van de Eufy library waar ik ook aan mee werk.

Maar het is weer uitzoeken dus. :confused:

Ps als dat jouw rapport was. Niks te zien. Misschien als je een paar opdrachten wilt draaien kan ik kijken waar het misgaat

Nee, ik weet dat het niet aan jullie ligt. Jullie blijven tomeloos aanpassen en updaten. Extra zuur dat dan een fabrikant het zo laat afweten.

Ik had inderdaad een rapport gestuurd. Maar ik kan geen patroon ontdekken wat er nou gebeurt na een repair. De pan en tilts deden het tot deze week nog prima en nu lopen die ook te bokken.

Het lijkt ook of de responsiveness in de Eufy app zelf minder is geworden. Werkt wel maar trager.

@Floppus ja Eufy zit alles dicht te timmeren voor security. Maarja ze liggen ook weg onder vuur. Dus ergens te begrijpen. Daardoor gaan deze integraties langzaam kapot :frowning:

Pan en tilts merk ik zelf nog niks aan.

Hoe heb je de IP’s ingesteld staan heb je die static in je router?

@Floppus welke app versie van de Eufy app in Homey zit je?

Ik zie net dit langskomen dus best kans dat het aan de huidige test versie ligt

Ah, ik zat ook altijd op de laatste testversie. Dat komt me bekend voor, dus zal bij mij ook aan de versie liggen.