[APP][Pro] Eufy Security (nl)

@sonido
Zal morgen even kijken of de streams nog werken. Wellicht weer een wijziging aan de Eufy kant.

Ze zijn de laatste tijd druk bezig om alles te patchen

1 Like

Hoi Martijn,
Het lijkt wel of de app last heeft van een memory leak. Het geheugengebruik loopt langzaam op, zie bijgaand screenshot. Zodra de 80 MB wordt bereikt, wat onder andere op 15 maart gebeurde, wordt de app door Homey gepauzeerd. Op 17 en 19 maart heb ik een nieuwe versie geïnstalleerd en begint het gebruik op minimaal niveau om daarna weer op te lopen. Tot nu toe heb ik nog geen issue, want het gebruik is nu circa 50 MB. Na de fix loopt het gebruik ook veel langzamer op. Ik ben benieuwd de komende dagen wat er gebeurt…

Hoi @Jan_Albert
Ja dat idee kreeg ik ook, vandaar al een snelle fix. Ik ben nog bezig met een betere fix, maar dit komt onder andere door de library die ik gebruik.

Hopelijk binnenkort weer een update

Martijn,
Sinds een paar dagen lukt het mij niet meer om in te loggen via Homey in de Eufy app terwijl deze al jaren prima werkte. Ook zie ik dat ik eerst een aantal letters of cijfers in moet vullen voordat ik op de Eufy app kan inloggen. Dat is veranderd want vroeger werd daar niet naar gevraagd. Nu krijg ik, een paar minuten nadat ik mijn gegevens heb ingevoerd, dat er geen apparaten in mijn Eufy app staan. Wat kan ik hier aan doen?
Groet Rob

Hey @Rob-Janszen
Eufy is in het afgelopen jaar ook veranderd. Dus de cijfers en letters die je ziet is een Catpcha die Eufy forceert.

Gek dat het niet werkt, ik kan wel even voor je kijken wat er mis gaat.

Als je mij een diagnostisch rapport stuurt check ik het voor je.

Dat doe je via de mobiele homey app:

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

of via de webapp:

Hey @Rob-Janszen

Ik zie inderdaad in het diagnostisch rapport dat Eufy ook aangeeft dat er geen apparaten zijn.
Probeer je de Homebase 1 toe te voegen?

Als je een Homebase 2 hebt zorg er dan wel voor dat je die toevoegt. (zag Homebase 1 in de logs)

Kan je hier eens inloggen met hetzelfde account en kijken of de cameras wel terugkomen? → https://mysecurity.eufylife.com

Martijn,
Als ik hier inlog dan zie ik inderdaad mijn camera’s

Groet,
Rob Janszen

En dit stukje?:

Ha Martijn,

Heb je nog wat kunnen vinden via mijn diagnostisch rapport? 20280ed9-112e-4dce-8f4b-6db6bca3fd10

Groetjes,

Tim

Hi @sonido
Ja daar had ik al op gereageerd :wink:

( Nog niet aan toe gekomen :point_up: )

1 Like

@sonido https://mysecurity.eufylife.com/#/camera werkt op dit moment ook niet. Dus lijkt mij een probleem bij Eufy op dit moment.

Zie:

Vandaag een crash bij 80 MB ram gebruik. App is automatisch opnieuw opgestart.

02a653bb-3223-4a1a-97b0-3d96b3e95fc2

@Jan_Albert
Helaas niks te zien in je rapport.
Memory is wel hoog zeg! maar ik zie dat je 12 apparaten hebt, dus dat zou wel wat kunnen verklaren.

Zoals ik van de week zei:

Het is echter wel lastig om uit te vinden waardoor de memory leak komt, maar ben er al druk mee bezig!

1 Like

@Jan_Albert beetje tegen mijn principe in, maar… je zou de Eufy app snachts kunnen laten herstarten om teveel memory te voorkomen.

De automatiche herstart werkte dankzij flow checker😏. Het is ook niet een echte crash, Homey pauzeert gewoon de app. Ik had daarom ook niet verwacht dat je in de log van Eufy iets zou vinden.

@Jan_Albert ja na 24 memory warnings wordt de app gepauzeerd inderdaad :confused:

Hi Martijn,

Zojuist bezig mijn Homey Pro volledig opnieuw op te bouwen vanuit Fact. Reset.
Nu krijg ik geen snapshots meer binnen (via de test van advanced flow) van beweging bij de voordeur.
Ik heb een dubbel account zoals je aangaf bij installatie en de app zelf geeft geen foutmeldingen en alle apparatuur is aanwezig. Weet jij wat te doen?


Hey @Dennis_Moonen
Zoals je kan zien op de tijdlijn en als je een camera aanklikt werken snapshots niet meer.
Doordat Eufy dit gepatched heeft. Een fix is in progress maar vergt veel tijd om dat voor elkaar te krijgen. (als het uberhaupt al gaat lukken)

Voor meer info: https://tinyurl.com/eufy-homey

Excuses voor het ongemak. niet gespot. Succes!!!

1 Like