[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Net nog een keer geprobeerd. Lukt weer niet! Krijg nu wel een scherm waarin ik m’n 2FA Code in moet voeren. Als ik dat doe, krijg ik een tijdje ‘laden’ te zien en dan gaat ie terug naar het scherm waarin je kan proberen te repareren. Voor de zekerheid de Eufy app herstart, maar nog steeds overal de uitroeptekens. Als ik dan opnieuw wil repareren, krijg ik weer de timed out-berichten. Na de laatste poging weer de Error dat repareren niet gelukt is en dat er geen apparaten gevonden zijn in m’n account.

EDIT: Ik heb de Eufy app er even afgehaald en opnieuw geïnstalleerd. Nu probeer ik in te loggen. Na het inloggscherm krijg ik na een tijdje een CAPTCHA scherm en daarna een error dat er geen apparaten zijn gevonden en dat ik opnieuw moet inloggen.

Hey @Jan_Albert
Ja ik heb dit laatste tijd iets meer gehoord.
Lijkt af en toe door Homey memory te komen.

Is lastig te achterhalen wat het is. Maar als het gebeurt zou je een diagnostisch rapport kunnen sturen naar Athom met de vraag of zij het kunnen checken

@Ralph_Z zodra je ingelogd bent en je ziet uitroeptekens kan je ook het device aanklikken en kijken wat daar staat qua bericht.

Na reparen duurt het even voordat alle connecties er zijn en zijn de apparaten dus tijdelijk niet bereikbaar. Dus even 1 minuutje geduld na reparen :smiley:

Stuur anders even een diagnostisch rapport dan kan ik even meekijken, is lastig te bepalen zo wat er mis gaat

Ik heb nog een keer een poging gedaan. Ik kreeg weer al die foutmeldingen, maar de Homey heeft nu wel contact met de apparaten. Hij lijkt nu dus goed te gaan!

1 Like

Hoi Martijn
Vanmorgen weer dit issue. Ik heb een support ticket aangemaakt bij Athom.

1 Like

Is het ook mogelijk om een oudere versie van de app te installeren? Dan kan ik testen of die wel stabiel is…

Hey @Jan_Albert
Nee helaas niet

Reactie van Bas van Athom

Goedemorgen Jan Albert,

Bedankt voor het contact opnemen met onze support.

De Eufy app lijkt ineens teveel RAM te gebruiken en wordt afgestopt om de integriteit van het Homey systeem en de andere apps te bewaken, wellicht dat de developer van deze app iets kan met deze informatie. Verder ziet jouw Homey er qua gebruik prima uit. Nergens is het CPU of geheugengebruik te hoog en blijft allemaal prima binnen de lijntjes.

Ik hoop dat jouw vraag hiermee naar tevredenheid is beantwoord, daarom sluit ik nu je ticket. Mocht je aanvullende support nodig hebben kun je je ticket heropenen door te antwoorden op deze email.

@Jan_Albert ah ja dat kan wel kloppen ja, sinds de app rewrite is de app een stuk zwaarder geworden. Ik ga er dit weekend naar kijken!

Ik las dat door de API changes de HLS stream ook niet meer werkt, is dit nog steeds het geval of heb je dit al weten te patchen?
Ik krijg namelijk wel een stream URL, maar kan de video vervolgens nergens openen.

Hi @Jeroen_Zillig
Heb je een flow zoals in onderstaand voorbeeld gemaakt?

Cast je hem als webpagina? @Jeroen_Zillig

Hey Martijn, ja ik heb exact dezelfde flow gemaakt, maar ongeacht de locatie waar ik hem cast (nest hub, node-red dash of gewoon een webbrowser waar ik de link open) zie ik een ronddraaiende circel:

Probeer eens wat vertraging op de cast kaart te zetten soms helpt dat.

Je kan ik probeeren de url naar je tijdlijn te zetten en vervolgens die url in je browser openen op je telefoon of laptop en kijken of dat wel werk

Zonder vertraging komt er inderdaad vaak geen stream door. Nu een 1 sec vertraging krijg ik wel een URL, maar de stream werkt nog niet.
Wat me opvalt aan de URL is dat het op adres in de stream niet gescheiden is door punten, maar door streepjes.
Dus 192-168-1-*** ipv 192.168.1.***

Ja klopt dat is je interne https Homey url.

Kan je het eens in een webbrowser proberen?

Webbrowser zelfde effect, hij detecteert wel dat er iets wordt afgespeeld, maar de stream wordt niet geladen.
Wederom het ronddraaiende circeltje

Best kans dat de Eufy Api het tegenhoudt
Kan je eens een diagnostisch rapport sturen?

b4b733c8-28c0-42cf-9893-97bc92a9f6e5

Zie inderdaad wat errors binnenkomen. de cloud stream van Eufy is niet super stabiel, geef het wat tijd en dan werkt het waarschijnlijk weer. zo ongeveer 2 a 3 uurtjes wachten