[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Since enige tijd werkt Eufy niet meer in de Homey app. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik heb alles opnieuw geïnstalleerd in de app maar helaas zonder succes. Enig idee hoe ik Eufy weer werkend krijg met Homey?

“… en reageert meestal vrij snel” wilde ik nog schrijven :stuck_out_tongue_winking_eye: :sweat_smile: :sweat_smile:

1 Like

Dankjewel @Peter_Kawa :stuck_out_tongue:

@Marja wat werkt er niet?

1 Like

Hoi @martijnpoppen ,

Op een eerder verzoek van jou heb ik een error kaartje gehangen aan het verzenden van images van mijn camera en deurbel naar Telegram. Ik merk nu al tijdje dat ik regelmatig error meldingen krijg dat images niet konden worden verzonden. Vaak zie ik dan weer een image van de dag ervoor i.p.v. wat er echt gebeurde zeg maar.
Ook vraag ik me af waarom de camera images wel een date en time stamp hebben in Telegram en bij de deurbel dit niet het geval is. Ik zie wel een date en time stamp wanneer er een error plaats vindt en er een ouder plaatje wordt verzonden.

Ook merk ik sinds een paar dagen dat wijzigingen in de status van het alarm niet meer worden opgemerkt.
Ik bedoel daar mee dat wanneer het alarm wijzigt van thuis naar afwezig o.i.d. dat een flow die dan aan de hand van die wijziging dingen uitvoert dat niet meer doet.

Een voorbeeld is deze flow die tot voor kort prima werkte het nu ineens niet meer doet. Geen meldingen en ook de virtuele status blijft onveranderd.
Het status van het alarm wordt wel gewoon goed weergegeven in Homey.

4581806b-8185-4022-89f9-94bf4eae5bea

Bedankt weer.

1 Like

Hey @Heula

Verschil in de afbeeldingen komt door een bewegingsbeeld (zonder timestamp) en een cover afbeelding (met timestamp)
Kan ik niks aan veranderen :wink:

Wil je kijken of je camera nog ingesteld staat op include thumbnail

En kan je bij de Homebase kijken of de notificaties vanuit de app aan staan?

Hoi @martijnpoppen

Zowel de camera als de deurbel staan op notificatie met thumbnail.

In de Homebase stond “schakel tussen modi van app” uit. Geen idee waarom want ik heb het niet gedaan maar deze staat nu weer aan.
Dit zal invloed hebben op waarom die flow van alarm status niet meegaat denk ik?

Waarom krijg ik steeds die errors met verzenden denk je?

Ja klopt
Die zou geforceerd moeten worden vanuit Homey
Maar dat gaat dus niet helemaal goed.

Kan je eens doorsturen wat voor error melding je krijgt?

Hoi @Robbert_Beekmans
Kan je eens checken in de officiele Eufy app bij je homebase of daar de notificaties van app aan staan?

“schakel tussen modi van app” nu al meerdere keren aangezet maar lijkt om om onduidelijke reden steeds weer uitgezet te worden.

Ik krijg niet echt een foutmelding behalve de tekst in mijn tijdlijn die ik zelf in mijn error kaartje heb gezet.

Ja dat is een bug in Eufy, daarom had ik een forceer modus toegevoegd aan Homey.
Kan je eens kijken of die forceer checkbox aan staat bij de instellingen van de Homebase (in Homey)

Je kan de error tag toevoegen eventueel, dan krijg je ook de melding te zien

Ik zal morgen eens naar dat tag kaartje kijken.

Forceermodus staat op ja.

Hmm dat is gek. kan je eens een rapport sturen? misschien dat die foceer niet goed werkt

1422845e-9584-41df-af9a-a4a809e24f80

@Heula Fix voor force homebase notification staat in test: [APP][Pro] Eufy Security - #3029 by martijnpoppen

1 Like

Hallo Martijn,

staat aan. enkel de homebase alarm komt niet door. dit is sinds een dag of 20.
verder zie ik in homey ook geen log meer terug wanneer de status is gewijzigd van bijv. thuis naar afwezig. de status wijzigt wel, door homey als door bijv de app of key pad en de huidige status komt overeen met wat in homey te zien is. echter , nogmaals, geen log in homey.

en als homebase 2 alarm geeft, geeft homey aan dat er geen alarm is.

ik kan bij sensoren etc. apart aangeven of zij een push melding moeten doorgeven. dit kan ik niet bij homebase instellen.

Hey @Robbert_Beekmans

Zou je de app willen herstarten en na 5 min een diagnostisch rapport sturen?

Dat kan je doen via de mobiele homey app:

meer - apps - eufy security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

Hey @martijnpoppen, ik heb nu een Advanced Flow gemaakt, maar het gaat bij de eerste camera al niet goed. Hij draait gewoonweg niet. Kan dat aan je app liggen? Of komt het toch door die 90x herhalen? Als ik test en de app van Eufy zelf open heb, zie ik de camera überhaupt niet draaien. Dus ook niet 1x dan, lijkt het.

@Ralph_Z wat ik vd week aangaf is dat er timeouts op je camera zitten. Kortom Homey kan hem niet bereiken en dan gebeurt er dus niks,

Beste is dus om even te controleren of Homey je camera kan zien. Zelfde lokale netwerk, (geen gast netwerk, VLAN)

Indoor cameras geven zelden problemen in de Homey app. Meestal ligt dit aan het netwerk.


Als je dat wilt verifieren kan dat eventueel via HomeyScript met de volgende code:
(ip adres even aanpassen naar je eigen ip voor de indoor cam)

console.log(await fetch('http://192.168.255.255'));
console.log('--------------------------------------')
1 Like

Hallo Martijn,

Ik neem aan dat je de eufy app bedoeld.

Bij deze

e33f76cd-a543-4b9c-963d-b49c5ef4e007

Dank je wel

Hoi @Robbert_Beekmans

Voor zover ik zie geen gekke dingen in de logs

en dit stond goed? :