[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Ik zie dat ik de melding ook krijg bij de 2 pro (niet C versie, driver_EUFYCAM_2_PRO) (ik bekijk de camera’s zelf zelden dus was mij nog opgevallen), toevallig toch niet ergens een “deprecated: true” flag erbij gezet?
developer tools zegt het ook:

Warning Yes (Dit type apparaat wordt wellicht niet meer ondersteund in de toekomst.)

Class camera

Bij de pan & tilts krijg ik de melding niet.

1 Like

@caseda ah ja dat verklaart
Zie:

FYI @heula

Apparaat blijft gewoon werken maar de 2 en de 2 pro werken precies hetzelfde.

Zal even kijken of ik daar iets aan kan doen. :wink:

2 Likes

@Heula @Caseda in test versie 3.3.3 gefixed :wink:

1 Like

Hi Martijn. Mijn bel heeft al een aantal dagen geen nieuwe gegevens. Voorheen werkte het perfect. Wil je even kijken? b852e82d-0da3-43b2-b856-b8c18f5c64aa

Hey @Henk3
Wat bedoel je met nieuwe gegevens?
In het rapport is alles goed :wink:

@Henk3

Beste om te doen:

  • check even of de notificaties aan staan per camera
  • check of de notificaties aan staan in de geselecteerde beveiligingsmodus (zie afbeelding)


Security settings staan zoals je aangaf :slight_smile:

@Henk3
Kan je eens proberen om wat beweging te forceren (voor de camera staan oid) En daarna een diagnostisch rapport sturen

2c8d9482-0490-421a-a46e-45ba2cacb58a

De druk op de knop en camera worden wel geregistreerd, maar bewegingen en accuduur niet zo te zien :-/

@Henk3 in de laatste log zie ik wel een gezichtsherkenning langs komen.
Zie je dat ook niet terug in de tijdlijn bij het apparaat?

Dit scherm:

Bewegingen komen nu ook binnen. Alleen nog geen accuduur en temperatuur, maar dat is niet zo erg.

@Henk3 accu en temperatuur komen uit de API dus misschien dat daar iets niet goed gaat.
Ik zal even wat logging toevoegen zodat ik kan zien waar het misgaat

Inmiddels zijn we weer wat updates verder en krijg ik het weer niet goed werkend (Indoor Cam Pan & Tilt). Als ik thuis ben, draai ik de camera’s altijd weg van de ruimtes. Vind ik prettiger :). Op het moment dat er niemand thuis is, moet er een flow starten die de camera’s weer terugdraait. De flow start wel, maar wordt niet volledig uitgevoerd. In de flow zit een kaartje ‘Zet aan’ en daarna een kaartje ‘Draai lens naar Links, herhaal dit 90 keer’. Maar de lens draait dus niet. Dat geldt voor alle camera’s. Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen? Ik heb al met vertraging geprobeerd zodat niet alle camera’s gelijktijdig een opdracht krijgen, maar dan gaat het ook niet goed.

Hey @Ralph_Z
Kan je de flow uitvoeren en daarna een diagnostisch rapport sturen?

Via de mobiele Homey app:

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

Hey Martijn, dat kan ik wel :). Zojuist gedaan - ca02fde0-8fb4-4c40-919b-f2c2fad77180.

Hey ik zie dat Homey wat moeite heeft met het connecten met de camera.
Zitten ze in hetzelfde netwerk? Geen VLAN / Guest netwerk

Fijn dat je hebt gekeken. Alles zit in hetzelfde netwerk. De camera’s zitten wel op slimme stekkers die ook uitgaan. Ik kan proberen een langere vertraging in te stellen nadat de stekkers aangegaan zijn zodat het draai. Dus na het eerste kaartje, zeg maar. Nu je dat trouwens zegt, het valt me ook op dat als ik van huis ben en via de app van Eufy zelf de camera’s wil bekijken dat het soms lang duurt voordat ik beeld heb.

Heb je een statisch ip ingesteld voor de camera?