[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

@martijnpoppen

Precies… ik heb alles gecheckt, behalve de beveiligingsmodi… Dankjewel!

1 Like

Top!

hi , is er al een aanpassing op til om de eufy security app in homey te kunnen laten werken met Eufy 3 cams en homebase3? alvast bedanklt voor een update hierover

Hoi @peter_vergauwen
Ik ben bezig met een grote update naar een nieuwe SDK. Zodra dat staat is het vrij makkelijk om de Homebase 3 te gaan integreren. Het updaten gaat nog niet heel snel aangezien de grote uitrol in de USA was.

Doordat ik de update naar de nieuwe SDK heb gemaakt ben ik ook afhankelijk van de maker van die SDK. Dat heeft zo zijn voor -en nadelen :stuck_out_tongue:

Zodra er iets meer bekend is post ik het in dit en het engelstalige channel :wink:

1 Like

Super thx

1 Like

Hallo mensen ik kan niet meer in de app van eufy komen hebben meer mensen dit ?

Beste Hessel

Wat ik begreep werkt de Doorbel niet als beweging sensor, ieder geval niet als hij niet via Eufy homebase gekoppeld is aan je Homey bridge.

Groet Leon.

1 Like

Dag Martijn,

Ik heb een AF gemaakt waarbij een laatste check wil doen of geen beweging meer is waargenomen. Echter geeft zowel de camera als de deurbel een trigger op het moment dat de opname is gestopt en er een nieuwe opname gestart gaat worden. In de tussentijds gaat de bewegingsmelder op nee…

Heb jij toevallig een tip om dit te fixen?

Ik heb een Homey Pro

Hey @Kevin_de_Jong
Op dit moment zit er een 10 seconden vertraging op.

Dus na 10 seconden gaat de melding weer uit.
In de toekomst zal ik dit variabel maken in de app, maar daar heb je voor nu natuurlijk niets aan :wink:

Ik zou denk ik zorgen dat elke keer als er beweging gedetecteerd wordt de zandloper te starten.
De check voor beweging zal denk ik nooit “waar” zijn.

Als hij eenmaal gedetecteerd heeft dan gaat hij pas weer triggeren op het moment dat de opname voorbij is lijkt het wel. En ja er zit altijd wat vertraging in maar vrij direct na de notificatie.

Ja dat zou kunnen in Eufy, ligt eraan hoelang de opnames ingesteld zijn.

Hoi Martijn,

Ik gebruik de Eufy deur sensoren die vervolgens een lampje triggert bij openen.
De laatste dagen merk ik echter dat er een aanzienlijke vertraging zit tussen het openen van de deur en het triggeren van een flow in Homey. In de native app werkt alles wel direct. Ik heb Homey al meerdere keren herstart maar tot nu toe nog geen verbetering. De tijd die tussen het openen van de deur en het aangaan van de lamp zit is soms wel 30 seconden. Heb je enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Groet,
Mark

Hoi @ZwarteTeen
Op welke app versie zit je?

En zou je op het moment dat de deur sensor triggert een diagnostisch rapport kunnen sturen?
Dan kijk ik even of ik wat er aan zie

Hi Martijn,

Dank voor je snelle antwoord.
Ik zit op versie 2.36.9.

Mocht je de diagnostische code nog nodig hebben, dat is bc30b9cc-d627-4dae-9399-c71e6da45759

Ps. een poosje terug had ik ook een vraag over de manier waarop de app nu functioneert.
Ik kreeg toen telkens notificaties vanuit de Eufy app als er een deursensor geopend werd. Je had toen de goede tip om een gastaccount aan te maken en mijn apparaten te delen met dit gastaccount. Vanuit dit gastaccount kon ik dan in ieder geval wel de deurbel horen afgaan maar kreeg ik niet de notificaties van de sensoren omdat ik die niet in het gastaccount had gezet. Echter is het nadeel wel dat je niet meteen bij je instellingen kan en je zij toen geloof ik dat de app op een nieuwe manier zou gaan opbouwen waardoor het niet meer nodig zou zijn in te loggen met een gastaccount. Ik was benieuwd of dit nog actueel is.

Ah kijk, dat was in januari: :smiley:

martijnpoppen

Jan 26

Hey @ZwarteTeen
Oh didn’t expect that.
But if it works :smiley:

I am working on a different solution. That requires 2FA and it will get rid off the notifications.
This Will also mean you don’t need extra accounts anymore.

But Will take some time before it’s implemented :sweat_smile:

Hey @ZwarteTeen

Ik zie zo op het eerste gezicht geen problemen in de logs. Maar utieraard is het lastig om te zien of de timing klopt met de notificaties in de Eufy app op je telefoon.

Wat je zou kunnen proberen is de nieuwe app versie die in test staat en een compleet nieuwe integratie gebruikt (andere Library). Zie: [APP][Pro] Eufy Security - #2856 by martijnpoppen

Daarnaast heb ik dat inderdaad gezegd, maar tijdens het testen van die integratie heb ik heel veel blokkades gehad. Als in na een bepaald aantal API calls ben je locked out. :confused:

Hierdoor is het nodig om 2FA te gaan integreren.
Dus een van de redenen dat ik naar de nieuwe library ga is 2FA, maar ook de Homebase 3 en doorlocks.
Voorlopig blijft het nog wel werken via notificaties totdat ik die blokkade weet te fixen.

Hoop dat dit wat duidelijkheid geeft :slight_smile:

Lekker bezig! Ja het gekke is dat het heel lang goed gewerkt heeft, en soms werkte het niet maar zodra ik Homey dan een herstart gaf ging het eigenlijk altijd wel goed. Maar de afgelopen dagen is het echt om te huilen, en gezien ik de sensoren gekoppeld heb aan de wc’s is het wel belangrijk dat het licht aan gaat :stuck_out_tongue: Anders zit je mooi in het donker. Ik ga de test versie wel even proberen, ik laat weten of dat beter gaat!

Ja top! Mocht je problemen hebben met de test versie let me know.
Zag dat er 1 iemand problemen heeft, dus dat kan altijd natuurlijk :sweat_smile:

Maar de notificaties zijn veel sneller in de nieuwe versie. Plus allemaal andere features :stuck_out_tongue:

Test versie net geinstalleerd, lijkt beter te gaan. Tof dat je zoveel tijd steekt in het verbeteren van de app. Ik heb ook de homebase nog eens herstart van Eufy.
Hierna werkt het vrijwel weer instant zoals gebruikelijk!

Na verloop van tijd loopt die homebase ook een beetje vol denk ik, nu weet ik wel dat deze ook in de instellingen en zogehete prestatiemodus heeft voor ‘betere stabiliteit’. Raad jij aan om deze aan te zetten of de werkmodus gewoon op standaard te laten staan?

Ja iets met uit de hand gelopen hobby :stuck_out_tongue:

Ik heb dat niet gedaan, maar heb tot nu toe nooit problemen gehad met mijn connecties.

Binnenkort voeg ik ook de restart card weer toe. Dan zou je via Homey een restart kunnen schedulen voor je Homebase