[APP][Pro] Eufy Security (nl)

Hoi @Harrr
Ja dat klopt.
Helaas is er geen direct verbinding mogelijk tussen Homey en Eufy sensoren / Homebase camera’s

Dat kan wel met standalone cameras.

Helaas is dit geen officiële integratie van Eufy en alleen een community project.

Homey biedt niet echt een optie om aan te tonen dat bepaalde apparaten vereist zijn om een ander apparaten te laten werken.

Ok dank voor je snelle reactie. Ik heb een standalone cam en die werkt idd. Daarom is het nog vervelender dat producten van dezelfde leverancier niet direct werken.
Ik heb nu al een dergelijke ervaring met een aantal producten.
Je kan niet even iets kopen maar je moet diep de forums in om na te gaan welke haken en ogen er zijn. Ik zal dit nog eens bij Homey aankaarten. Informativoorziening moet beter… Nogmaals dank, Harrr

1 Like

Top! :+1:

Vraagje over de security app. Deze staat aangesloten op eufy camera pan & tilt, naar buiten toe gericht. Voorheen kon ik nog in de app makkelijk door de opnames swipen. Nu moet ik telkens video aanklikken om te bekijken en weer met pijltje terug gaan. Is dit een nieuwe update of kan ik dit aanpassen?

Hey @KAARlimero ik denk dat je op het verkeerde forum zit
Dit forum is voor Homey en de Eufy Security app voor Homey.

Voor vragen over de Eufy app op je telefoon kan je het beste bij Eufy zelf support vragen

yup, ik zie het! Verder zoeken dus :slight_smile:

1 Like

@KAARlimero om je op weg te helpen: https://community.security.eufy.com/

https://www.coolblue.nl/ip-cameras/homey-compatible
Dit vind ik een vorm van volksverlakkerij. Je koopt een Homey oa om al die tussenstations niet nodig te hebben.

1 Like

@Harrr ja helaas ook niks aan te doen. De grote bedrijven kunnen ervan profiteren. Uiteindelijk heeft ook Eufy er voordeel aan :thinking:

Goedemiddag Martijn,
Het heeft even geduurd, ik had het terzijde gelegd en gewacht totdat ik hulp kreeg.
En hoera het is gelukt, de camera aan homey kunnen koppelen.
Bedankt voor ondersteuning.

Groet Peter

1 Like

Hallo allemaal, ik heb sinds enkele dagen (wellicht na de laatste update van Homey) dat de Indoor Cam (2k) niet meer werkt. Ik krijg een error: “network request failed” of een time-out, heeft iemand anders daar ook last van? Dit is op de Homey Pro (2019).

Op het netwerk is niets veranderd, het apparaat heeft een statisch IP adres (heb ik ook nog bij de instellingen ingevuld en ik heb ook nog geprobeerd de app opnieuw te instaleren; spijtig genoeg geen succes.

Hey @Jerry
Wanneer krijg je deze melding? Dan kan ik nagaan wat er aan de hand is

Ik krijg de melding als ik de status wil aanpassen (b.v. van Thuis naar afwezig, en ook als ik de lamp aan of uitzet).

Gek kan je eens een diagnostisch rapport sturen?

Dat die je via de mobiele Homey app

Meer - apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

De code is dc993072-b2be-41f7-b97c-650821a1a7eb

@jerry looks like a issue with connecting.

No changes in your network?
Are Homey and the camera in the same network? No guest network / vlan?

Correct, no changes and the same network. Has been working for several months.

@jerry Je kan het volgende proberen:

Ga na apparaat instellingen (in Homey), klik reset data, save changes

Dan haalt de app de laatste data op bij Eufy.

Je zou ook een app herstart kunnen proberen

Bedankt voor alle moeite, spijtig genoeg ook niet gelukt.

Ik zal bij een algemeen topic anders dit als potentiële bug doorgeven als gevolg van een van de laatste updates.
In principe is er niets recent aan de app veranderd toch? Aan mijn kant geen wijzigen aan het netwerk.
Enige wijziging die dan overblijft is de systeem update tijdens de vakanties…

Je zou even een Homey restart kunnen proberen. Wellicht dat dat het oplost

Oh en zet ook even het ip adres in de apparaat instellingen. Want ik zag in de logs dat die miste