[APP][Pro] Eufy Security (nl)

:face_with_peeking_eye: Wat stom, dat was hem. Heb veelal de slimme wifi apparaten via het gastnetwerk lopen (wel dezelfde router). Homey loopt wel via het ā€˜normaleā€™ netwerk. Camera op het normale netwerk gezet, reset van gegevens en hij doet het :smiley:.

IP is ook hetzelfde en vast toegewezen, ging er vanuit dat dat lokaal in de router toch op 1 plek terecht komt (zo ziet de IP lijst in de router er wel uitā€¦). Maar blijkbaar toch niet :innocent:.

Bedankt!

1 Like

Ah super! :smiley:

Heel enthousiast eufy tilt & pan geinstaleerd, werkt op iphone en ipad.
Daarna geprobeerd te koppelen aan homey
Eerst nieuw account aangemaakt op oude telefoon

Als ik homey app installeer dan kies ik voor de tilt &pan camera
Als ik inlog zegt ie: geen apparaat gevonden selecteer andere regio

Zie ik iets over het hoofd ?

Hey @PeterV
Heb je de pan&tilt gedeeld met je extra account en deze bevestigd in het extra account?

Ik wil ook graag zoā€™n flow hebben, is het gelukt?

Goedemorgen Martijn
Ja bij hoofdaccount op delen gezet,
Daarna op oude telefoon account aangemaakt, en eufy sec app geinstalleerd,
Maar daar nog geen camera toegevoegd.
Naar homey omgeving gegaan, maar ik krijg foutmelding al voordat ik in moet loggen.

Het enige dat ik nu kan bedenken dat telefoon wat ouder is en de laatste versie van eufy niet ondersteund.
Geprobeerd om camera eerst via app binnen te halen lukte niet want dit model staat niet bij beschikbare apparatenā€¦ā€¦.
Ik kan straks proberen om uit te loggen, en opnieuw in te loggen op andere telefoon, toevoegen, uitloggen en dan naar homey.
Maar homey app zegt al dat ie niks kan vinden nog voordat ik inlogā€¦.

Ja maar dan gaat het niet werken. :stuck_out_tongue:

Het idee is dat je vanuit je hoofd account je cameraā€™s deelt met je extra account en vervolgens inlogt met je extra account op Homey.

Homey kan niks vinden als je niks hebt toegevoegd

Morning Martijn!

Gisteren met succes de Eufy app geĆÆnstalleerd voor mijn Doorbell Dual(battery+homebase jekenttwel). Helaas krijg ik de flow niet werkend dat als iemand simpelweg aanbelt dat mijn Sonos een deurbel geluid afspeelt. De flow kan ik testen en dat werkt alleen in de praktijk kan je de deurbel indrukken tot je een ons weegt.
Wat doe ik fout in mijn flow? De doorbell lijkt geen enkele melding of wijziging door te geven aan Homey want op mijn notificatiescherm is ook geen historie te zien van het aanbellen of bewegingenā€¦

Alvast dank!

Ha Martijn,
Dank je voor het snelle reageren
Ik had vanuit hoofd account de camera gedeeld naar nieuw maiilladres.
Op de link geklikt en voltooid ( en ondertussen de camera werkend op oude telefoon)

Op hoofdaccount staat bij gedeeld nog steeds ā€œwachtenā€ā€¦.
Kan ik ergens een uitgebreid stappenplan vinden met screenshots, klaarblijkelijk zie ik ietss over heet hoofd
Groet Peters

Hey @PeterV

Heb je de camera geaccepteerd in je andere account?

Hey @Alainc1

Deze vraag had ik gisteren ook in het Engelse topic.
Antwoord in engels maar wel hetzelfde :slight_smile:

[APP][Pro] Eufy Security - #2598 by martijnpoppen

Ben je toch ook een topper. Werkt nu als een trein!
Thank you :pray:t5:

1 Like

Ja , maar toen was ik m kwijt op mn andere telefoon
Dus maar even verwijderd op oude telefoon,
Werkt nu weer op iphone en tablet

Ja het is gelukt

Nog niet gelukt Martijn.
vanmiddag nog eens proberen,

Voor de goede orde:

  • camera delen met nieuw account
  • op security app inloggen en bevestigen
  • uitloggen op telefoon
  • inloggen met homey en dan miet de camera er al instaan ?

KAN het zijn dat er twee versies zijn,
Ik zag gisteren een schermpje staan met geschikt voor.
Daar stond Homey niet bij vermeldā€¦ā€¦

Groet Peter

@PeterV

Uiteraard moet je de camera nog wel toevoegen in Homey via het apparaten toevoegen scherm. Zoals dat geldt voor elk apparaat in Homey.

Kan je eens een diagnostich rapport sturen?

via de mobiele Homey app:

Meer - Apps - Eufy Security - tandwiel rechtsboven - stuur diagnostisch rapport

Waar zag je dit?

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje ik heb sinds kort een Eufy binnencamera.

Ik wil hem graag in homey gaan gebruiken

Werkt het als ik 2 accounts aanmaak met 2 verschillende email accounts maar wel op dezelfde telefoon met eufyapp?

Ik hoor het graag,dank jullie wel alvast

Kijk hier even, of eventueel het Engelstalige gedeelte.
https://community.homey.app/t/app-pro-eufy-security-nl/60540
https://community.homey.app/t/app-pro-eufy-security/44921

1 Like

Dank je wel !

Hallo Martijn, Als ik het goed begrijp heb je de homebase permanent nodig om contact te hebben met de Eufy deursensor? Als dat waar is dan vind ik het jammer dat je die informatie niet krijgt bij de info van de app. Het doel van de homey is toch niet om al die extra stations te moeten tussenschakelen? Structureel vind ik de informatie bij die apps te summier. Dan krijg je het probleem om spullen aan te schaffen die misschien wel werken, maar niet op die manier die je ā€œmagā€ verwachten Groet,
Harrr