[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

@martijnpoppen ik heb een vraag over de indoorcam pan en tilt, ik zie daar verschillende flow kaarten echter mis ik een hele belangrijke en dat is de private functie aan of uitzetten in elk geval aanzetten. Hopelijk lukt het om dit erbij te krijgen, is er overigens al bekend wanneer de solo cam s42 erbij komt?

Ik hoor het graag van je en in elk geval bedankt voor al jou moeite tot zover.

@Nelson1976 zie: [APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱) - #2644 by martijnpoppen

Hallo Martijn, ook ik heb een probleem met mijn eufy deurbel. Zou je hier eens een keer naar kunnen kijken?

37886bd4-e687-473f-84b2-40e30d72a007.

Bij voorbaat dank!

@Gert_vandeMunt zie: [APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱) - #2644 by martijnpoppen

Sorry ik dacht dat de app al weer werkte aangezien mijn deurbel weer werkt ik heb de laatste tijd ook veel contact met eufy aangezien sommige functies in de app nutteloos zijn bv automatisering, maar goed ik hoop dat het snel opgelost wordt, is er een tijdsplanning of gewoon afwachten?

@Nelson1976 afwachten en de vraag is vooral nog of het opgelost wordt. Dat hangt puur er vanaf of we de eufy app gekraakt krijgen.

Zo zonde dat zij jou, als serieuze app ontwikkelaar, geen speciale permissies geven om de app werkbaar te maken voor Homey. Je zou toch denken dat dit ook in hun commercieel belang is.

@Hermann_Stengel ik probeer dat al 5 jaar maar helaas

Waarom vraag je niet om hulp van eufy ik denk dat ze daar wel voor openstaan ik wordt extreem goed geholpen door eufy.

@Nelson1976 dat zei ik al. Dat probeer ik al 5 jaar
Heb zelfs een partner bij Eufy maar zelfs hem lukt het niet.

Consument of developer zijn echt wel 2 verschillende dingen

Maar voel je vrij om het te regelen met Eufy

Heb mijn review aangepast in de Playstore en gevraagd wanneer er een samenwerking komt met Homey.
(Zal wel niet helpen, maar kan het altijd vragen toch)

Ik wil zeker niet in je vaarwater zitten, ik wil alleen duidelijk maken dat ze erg behulpzaam zijn bij eufy iets wat ik bij heel veel andere bedrijven niet heb.

Ik zal een balletje opgooien wie weet toch?

Ik moet zeggen tot nu toe werkt het redelijk jou app beetje afhankelijk van welk apparaat je gebruikt.

Als we dat nou eens met z’n allen doen?

Is er een manier of mailadres in het bijzonder wat we kunnen gebruiken?

Dat is ook een goeie, ga ik meteen doen!

Ik weet dat in het verleden homey een link had die je kon delen met fabrikanten om zo apps te krijgen, ik heb die verschillende keren naar Tuya doorgestuurd maar ik heb geen idee meer wat die link was en waar te vinden.

@Nelson1976 @Hermann_Stengel
Samen met @Doekse hebben we al meermaals geprobeerd een officiële API te krijgen en we hebben iemand intern bij Eufy die dit ook wilt. Echter eufy wilt een gesloten systeem houden. Dus de mogelijkheid is er (op dit moment) niet.

Indien jullie die breder willen delen dan graag een eigen topic starten om dit te bespreken

Sorry eenmalig in het Engels! :united_kingdom:

:warning: App status — please read before posting an issue :warning:

Last updated: 2 July 2026

In short: Eufy is moving everything to their new “Mega” platform and switching off the old system this app uses. The app is now in maintenance mode — I’ll keep the essentials alive, but new development is moving to a new Eufy Mega integration. Notifications and event images (maybe more) are currently unreliable, and that’s on Eufy’s side, not something I can fully fix here.

:wrench: Why the app is in maintenance mode?
Eufy is migrating their ecosystem to the newer “Mega” platform (the 5-in-1 app) and phasing out the older APIs this app was built on.

What that means going forward:

• I’ll keep the bare minimum working for as long as the old APIs stay alive.
  • I won’t be adding new features to this app — the foundation it’s built on is being deprecated.
  • The real work is moving to a new library built around Eufy Mega. Once it’s ready, that’s where development continues.

Thanks for the patience :folded_hands:

:bell: Notifications — hit or miss right now"
Some of you get notifications, some don’t, and it’s genuinely inconsistent. The app currently runs a hybrid of Eufy’s old and new systems, so notifications can be unreliable no matter which side your account is on — there’s no guarantee either way.

The migration happens entirely on Eufy’s side. We can’t trigger it, it’s not tied to updating the app, and we can’t predict when or how they move an account. If yours stopped, it’s likely caught between the old system being switched off and the new one not yet active.

For now this is about as stable as it gets. Reliable notifications will come with the new Mega integration.

If you’re hitting notification, image or stream problems, the sections above are almost certainly the cause — no need to open a new report. :folded_hands:

En het antwoord wat ik in de Playstore heb ontvangen van de firma Anker.

"Anker
07-07-2026
Beste gebruiker, bedankt dat u dit aan ons meldt. Ons softwareteam heeft uw feedback over het probleem met de app ontvangen! Onze excuses voor het ongemak en we zullen er alles aan doen Appfeedback@eufy.com. Hartelijk dank voor uw feedback. eufy Security Team "

Lijkt wel een automatisch bericht.

Dus nu maar een email gestuurd.

Kan het komen door de migratie bij Eufy dat mijn bewegingssensor niet meer ‘mee doet’ in een scene? Waar deze het wel in het verleden deed?

@Edwin58 zie [APP][Pro] Eufy Security - #5 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum (graag lezen alvorens issues te posten)