[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

@Jente_Boone en de brievenbus, is dat een eufy sensor?

Hey Martijn, neen dit is een Tuya motion sensor.. nu na de nieuwe update van Homey heb ik de app nog eens herstart en als ik de flow manueel start krijg ik soms wel een snapshot, als ik dan de motion sensor trigger dan krijg ik ook een snapshot, maar dan werkt het weer niet meer … ik krijg dus heel af en toe een snapshot.. heel lastig :slight_smile:

@Jente_Boone en je weet zeker dat dit aan Eufy ligt en niet aan de motion sensor?

Daar ben ik zo goed als zeker van, want ik heb dus een flow die parallel mij ook een melding via homey stuurt en deze krijg ik wel telkens.. dus dit wilt toch zeggen dat de sensor aan homey zegt dat hij de notificatie naar mij moet sturen ? alsook gaat het geluid in huis af dat ook in de flow zit, enkel de snapshot komt willekeurig, 1 a 2 keer werkt het en erna niet meer ( na het herstarten van de app in homey en het eerst zelf eens handmatig triggeren van de flow).

@Jente_Boone ja dan ligt het inderdaad aan Eufy.
Zoals ik al eerder aangaf is dit een netwerk probleem, dat ga ik niet voor je kunnen oplossen.

Een restart van de Eufy homebase wilt soms helpen. en zorgen dat je voldoende tijd tussen snapshots hebt

Wat ook vaak gebeurd en dat zie je ook in Eufy’s eigen app. De cameras hebben ontzettend veel moeite om 2x een stream op te starten, als je 2 telefoons naast elkaar legt en dan de stream opent werkt het vaker niet dan wel. Dit is echt een Eufy issue en kan ik vanuit Homey niet fixen

Hey Martijn, bedankt voor de hulp! en inderdaad ik zal het er zo mee moeten doen :slight_smile:

Heb je cgNAT (Carrier-Grade NAT, dat je hetzelfde publieke IP-adres deelt met meerdere gebruikers)? Hierbij werkt p2p vaak minder goed. Voor zover ik weet gebruiken Delta Fiber, Starlink en alle mobiele (4G/5G) netwerken cgNAT. Als je een vaste internetverbinding met cgNAT gebruikt, kan je bij je internetprovider vragen om cgNAT uit te zetten.

Je kan in de instellingen van je router controleren of je provider cgNAT gebruikt. Als het publieke (WAN/internet) IP dat op de webpagina van de router wordt weergegeven tussen 100.64.0.0 en 100.127.255.255 ligt, gebruikt je provider vrijwel zeker cgNAT.

dit moet ik eens bekijken!

Hi,
Mijn homey werkte nu perfect met mijn eufy, maar na 2 jaar heb ik nu toch problemen. Al mijn eufy apperaten zijn niet meer te vinden in Homey. Als ik ze wil repareren moet ik opnieuw inloggen en dan krijg ik na 30 seconden een time out. Wat kan hier het probleem zijn?

@Tim_Verwijmeren geen idee. Stuur even een diagnostisch rapport

Hoi Martijn,

Dit euvel is weer terug na toch een lange tijd.

Afgelopen weekend de batterij opgeladen, terug in de camera geplaatst, “repareren” via de Eufy app in Homey. Dan testen, de eerste keer doet de bel het. Maar vanavond bijvoorbeeld werd er aangebeld en kwam het wel binnen via de officiële eufy app maar niet op Homey. Tot voor het opladen werkte alles zoals het zou moeten.

Gek genoeg geeft Homey wel door in welke stand de camera modus moet staan. Lijkt dus eerder te zitten in het signaal van de camera ontvangen dan het signaal van Homey naar de camera te sturen.

Hier het diagnostisch rapport van de camera:/ uit Homey.

d67e82c5-b3b3-4a07-b849-6eadd3f2736f

@Olivier_Sauer kan je een herstart doen van de app en dan een nieuw rapport sturen?

Heb je een apart account voor eufy in homey?

11ef6aa2-1dda-4ae8-b0a0-4aff290880b5

Nieuwe rapport na app te starten. Ik heb verder geen actie gedaan na de app te herstarten.

Voor de accounts, ja ik heb in de Eufy app een ander account dan waarmee ik via Homey inlog.

@Olivier_Sauer in je laatste rapport zie ik geen errors meer

Beste Martijn,

Bij deze het diagnostic rapport 3da62bfb-e147-4b18-9f1f-0a2306d21c61

@Tim_Verwijmeren in het rapport is niets te zien qua errors

Kan de Eufycam S4 ook gekoppeld worden aan Homey 2026?

Ik zie deze niet in de app staan van eufy

Ook de sirene van eufy zie ik niet staan, komt deze?

dank u!

@Philippe_LIE zie [APP][Pro] Eufy Security - #5 by martijnpoppen

Hi Martijn,

Ik heb 2 Eufy camera’s verbonden met mijn Homey.

Een Eufy S350 en een Eufy C220.

De C220 laat vloeiende beelden zien, maar de beelden van de S350 zijn schokkerig.

Is dit een bekend probleem van de S350? Is hier iets aan te doen?

@Joey_Reynecke hier kan niks aan doen, het is een RTSP protocol wat volledig buiten de app langs gaat. Dus niet iets waar ik wat mee kan