[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

Dat zegt hij, dat werkt dus niet. Ik post net in het Eufy topic hetzelfde, de flow weigert het alarm aan of uit te zetten. Ik zoek ook een oplossing.

@erroll Klopt de eufy P&T heeft geen push notificatie als de beveiliginsmodus veranderd, daardoor komt de trigger niet door. Als je hem koppelt aan een Homebase gebeurd dat wel.

Hoi Martijn,

Bedankt voor je antwoord. Ik krijg dit niet gevonden in de Eufy-app of Homey. Waar zou ik dit kunnen instellen?

En wat betreft het Ring-bedieningspaneel. Zou dat werken? Of zal ik het gewoon proberen :grinning_face_with_smiling_eyes:

@Erroll zoals aangegeven: Niet.
Tenzij je een homebase 3 hebt waar je de P&T op aansluit

Beste Martijn,
kan je eens meekijken, ben al lang bezig om deze flow werkend te krijgen. Maar wat ik ook doe hij reageerd niet op de fysieke deurbel, wel als ik in de flow op de deurbel druk
c2e50605-e9a7-4a52-848b-9d3eacbd961a

@RayMan69 Welke flow? Kan je hem hier delen?

Flows zijn niet zichtbaar in een diagnostisch rapport

@RayMan69 kan je een nieuw rapport sturen nadat je (fysiek) op de deurbel gedrukt hebt

e3ea17b9-86f1-455e-9530-9b522b97ace2

@RayMan69 kan je in de eufy app checken of je de push notificaties aan hebt staan voor deurbel druk? Lijkt dat dit niet doorkomt.

daar heb ik dus naar gezocht en die kan ik nergens vinden. Via internet volg ik alle stappen maar vind nooit iets over push notificaties en ik heb al veel gezocht.

in de thuis en afwezig modus staat de push melding binnen de homebase3 wel aan

Nou naar lang zoeken, onder melden staat bij mij “Ring rond de deurbel” ik ging er altijd vanuit dat je een gebied “ring” om de deurbel kon selecteren waar hij binnen reageerd. Maar dit blijkt een slechte vertaling of rare benaming. Want door dit aan te zetten is het probleem op gelost.

Hallo Martijn,

Ik heb ook een flow die een geluid afspeelt op de Sonos zodra de deurbel ingedrukt wordt. Ik heb hiervoor een extra mail adres toegevoegd binnen Eufy waarmee ik de deurbel ‘gedeeld’ heb. Homey gebruikt dit 2e mailadres.

De flow werkte vrij probleemloos maar sinds een paar weken stopt hij na een paar dagen. Als ik via de onderhoud optie de app opnieuw laat inloggen werkt het weer een paar dagen.

Kan ik helpen met het vinden van de oorzaak. Ik heb de app nog niet opnieuw laten inloggen nu zodat er mss nu nog iets te bekijken/testen is.

@W_vd_P wanneer het probleem zich weer voordoet kan je dan een diagnostisch rapport sturen?

Op dit moment wordt de flow niet getriggerd. Zal ik nu een keer aanbellen en diagnostics sturen?

Zojuist even gedaan, kan toch geen kwaad:

20dcec6d-e8d2-42b7-8a87-927db68a3c25

@W_vd_P het rapport zit vol met timeouts
Zitten de cameras in het zelfde netwerk als je homey? Lijkt erop dat de app nooit goed opgestart is daardoor

Kan je een restart doen en een nieuw rapport sturen?

Hallo Martijn,

ik heb app gerestart, verder niet via onderhoud opnieuw ingelogd. Als ik nu aanbel komt hij weer op de Sonos binnen via de flow.

De deurbel zit op een eigen IoT vlan, maar vanaf mijn ‘huis’ vlan waar de homey op zit kan alles wel naar het IoT vlan communiceren. Immers na een restart van de app werkt het wel.

Diagnostic report: 578dfb6a-d0d9-4fe8-80c2-c6474ffdc6fd

@W_vd_P dat is geen garantie dat het werk dat zou ook via een cloud lookup kunnen gaan. Maar als het weer werkt na een restart zit het sowieso ergens in het netwerk.

Snap eerlijk gezegd niet helemaal waar het in het netwerk zou kunnen zitten en hoe het dan na een restart van de app wel werkt. Als de firewall iets zou blokkeren, zou dat altijd zo zijn en niet pas X dagen na restarten van de app.