Sinds ik ben overgestapt naar de Homey Pro 2023 worden mijn twee pan tilt camera’s niet meer gestart en gestopt via de flow wat ze met mijn Homey 2019 wel deden. Ik heb ze al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar brengt geen zoden aan de dijk.
Als ik de flow test lijkt hij het wel te doen maar in de eufy blijven de camera’s uitgeschakeld.
@Wilfried_Vriens graag je flow delen en een diagnostisch rapport sturen
Omdat het zon’n lange topic is over Eufy, kan ik het niet vinden en stel ik welllicht de vraag dubbel.
Ik heb in mijn flow bekend persoon meldingen gezet. maar eigenlijk krijg ik nooit meldingen van bekende personen. Werkt dit uberhaupt goed met eufy en homey? Je kan het wel instellen in de flows, maar of die het snapt?
@Gerjan_van_den_Beld Sorry je vraag is niet helemaal duidelijk. Welk apparaat gaat dit om?
Beste @martijnpoppen Ik heb een Eufy video doorbel 2K (t8210c) en een eufy E330 buitencamera. icm de homebase 3.
Beide camera’s kunnen bekende personen herkennen.
In de Homey app kan je ook kiezen voor dat die bekende personen heeft gezien. Dus ik had het zo gemaakt dat die een melding geeft als die een bekend persoon ziet, en bij een aantal namen specifiek wie dat is.
Als die namelijk goed zou werken, zou ik uiteindelijk kunnen kiezen om geen meldingen meer te krijgen bij onze eigen gezinsleden.
Het heeft ooit een paar keer gewerkt maar alleen bij de bovenstaande persoon.
Wellicht zit er gewoon een fout in de flow, dat kan natuurlijk ook zo zijn.
Kan je de flow eens iets versimpelen en het zoals dit proberen?
PS: je hoeft niet te checken of er beweging gedetecteerd is. (er vanuit gaande dat dat een variabele is van de Eufy app)
Ik heb het inderdaad zo gemaakt als test. Helaas geeft die geen melding bij zowel mij zelf als mijn vrouw (bij haar werkte het eerder wel een keer)
Ik zal ook de andere camera nog even proberen
Helaas wil het niet werken. In de Eufy app geeft hij deuidelijk weer dat ik het zelf ben. dus hij herkend mij. Maar Homey geeft geen melding ervan. ook als ik de naam weg laat, en alleen de regel “ bekend persoon gedetecteerd” laat staat met een melding eraan.
@Gerjan_van_den_Beld graag probleem reproduceren en diagnostisch rapport sturen
@Gerjan_van_den_Beld in je rapport is geen persoonsdetectie te zien. Zoals ik vroeg graag even probleem reproduceren en dan een rapport sturen
Beste Martijn, ik heb onderstaande flow gemaakt, dat moet dus gewoon werken lijkt mij. In heb ook nog geprobeerd om de middelste eruit te laten, dus “bekend persoon gedetecteerd” en dan “Stuur bericht”. Ook dan gebeurt er niks.
Ik heb nu alle flows van de camera uitgezet en alleen onderstaande flow aangelaten. Ik ben naar buiten gelopen. In de EUFY app heeft de camera mij herkent, als mijzelf. Alleen Homey geeft dus niet door aan mij. Zou het ook kunnen dat dit in de eufy app zit?
Ik heb daarna een rapport opgemaakt hiervan.
Edit: ik zie nu je rapport, kan je de test versie proberen? [APP][Pro] Eufy Security - #8273 by martijnpoppen
Ja dat had ik gedaan voordat ik het rapport op maakte. Moet ik het nogmaals proberen?
e28a4ed7-7f83-4044-b2cb-c305486e8f73
Wat ik me nog wel af, bij het vakje “bekende persoon is ….” moet ik wel handmatig mij naam invullen, klopt dat? of had daar een rijtje met namen moeten staan die vanaf Eufy doorkomen?
@Gerjan_van_den_Beld zou je de test versie willen proberen? Zie vorige post
Beste Martijn, Excuses had het even niet zo begrepen.
Heb die nu draaien, vervolgens weer naar buiten gegaan, helaas niks.
Ik heb even gekeken in de camera’s in de homey. Als je dan naar het tabblad gaat van alle laatste info zoals temperatuur, huisdier, persoon, bekend persoon ect. staat bij bekend persoon wie dat was alleen al 14 dagen geleden, en de andere camera 21 dagen geleden
@Gerjan_van_den_Beld graag een nieuw rapport sturen van de test versie
Bij deze nog 1 gestuurd.
Helaas ben ik nu niet thuis, dus kan nu even niks meer doen ermee.
@Gerjan_van_den_Beld wat ik zie in de logs:
er komt geen naam terug uit de API van Eufy
Helaas een bekend probleem en niks wat ik er tegen kan doen
Dat wordt niet terug gegeven
Dank je wel voor het uitzoeken, jammer dat er niks aan te doen is.
Zal eens kijken of we bij eugy iets er mee kunnen of wellicht een keer de camera’s opnieuw installeren.
Thanks voor de moeite in ieder geval.