[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

Aha, en klopt het dat het met de e340 wel zonder homebase gaat? Anders ruil ik m’n deurbel nog even om. Bedankt voor de snelle reactie @martijnpoppen !

Okiedokie, ik kan namelijk (nog) niet snapshots maken, heb volgens mij alle q&a doorlopen

@Rob_Hop wat is je vraag precies ? Want de E340 kan ook gewoon gekoppeld worden aan een Homebase, voor mij onduidelijk wat je wilt bereiken

@Wout_van_den_Dool wat werkt er niet dan?

Als ik ververs op de snapshot Icon, dan pakt ie een snapshot gemaakt door een event, het is nu bijna 23:00 en toch zie je een snapshot van vanmiddag

@Wout_van_den_Dool check FAQ Q14 :wink: [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum

Het ververs icoon doet niks. Heb athom al vaker gevraagd of ze dat kunnen verbergen

1 Like

Ik heb geen homebase, maar wil wel mijn beveiligingstatus aanpassen als ik vertrek van huis om bewegingsmeldingen te ontvangen. Als ik thuis ben wil ik dit niet. Dit kan wel met mijn eufy camera maar niet met mijn huidige deurbel.

@Rob_Hop maar heb je je huidige deurbel gekoppeld aan Eufy en Homey? Welk model is het

Ja, het is de c30. Deze heeft dus niet de flow kaart beveiligingmodus aanpassen in jouw app. De e340 heeft dit wel. Dus ik vroeg me af of dit een bewuste keuze van je is. Is het een functionaliteit die mijn deurbel mist en de e340 wel heeft?

@martijnpoppen ik heb exact hetzelfde “eufy placeholder” probleem bij snapshots. Events doorsturen doet hij prima. Dit gebeurd zowel voor mijn deurbel c30 en mijn beveiliging camera s340

@Rob_Hop ja ik ga het checken, lijkt een timings probleem

@Rob_Hop Ah dan ben ik dat waarschijnlijk vergeten toe te voegen, C30 werkt dus zonder homebase? Kan je de app eens herstarten en dan een diagnostisch rapport sturen?

zie update: [APP][Pro] Eufy Security - #8240 by martijnpoppen

Hi Martijn,

Ik ben bezig met een flow waarbij ik bij aanbellen een thumbnail via Homey naar mijn telefoon stuur. Binnen dezelfde flow cast ik ook een thumbnail naar mijn Google Nest Hub Gen 2. Alleen krijg ik de timing van de “event” of de “snapshot”-functie maar niet goed. Zou je kunnen uitleggen hoe en wanneer thumbnails precies worden aangemaakt? Hieronder wat context:

• Eufy Video Doorbell 2K + Homebase 2
  • Flow 1: bij aanbellen → snapshot maken → 4 sec wachten → snapshot via pushmelding versturen.
    Resultaat: ik krijg altijd een oudere foto te zien. Pas bij 20 sec delay ontvang ik een recente, maar dat is te traag.
  • Flow 2: bij aanbellen → foto van het “event” verzenden via pushmelding naar telefoon (en naar Hub via Chromecast)
    Resultaat: dit is altijd een eerder event, eentje van uren eerder.

Ik heb je FAQ doorgelopen, maar ik krijg de thumbnails nog steeds niet up-to-date op mijn apparaten. Heb je tips of kan je toelichten hoe de timing/logica achter de thumbnails werkt?

Alvast dank!

@L-Thon

Flow 1: dat zou dan aan de verbinding kunnen liggen tussen Homey en Eufy. Beter is om even te kijken bij het apparaat in Homey of de afbeelding daar ook update

Flow 2: Klopt een event afbeelding wordt niet meegestuurd bij deurbel druk, alleen bij bewegings detectie, kortom dit is niet representatief (staat ook in de FAQ)

Hi Martijn, dank voor je toelichting.

Flow 1: De afbeelding is pas na tussen de 20 sec en 1,5 minuut geupdate in Homey. Ik ben bang dat heel de snapshot functie te lang duurt om hier een goede up to date melding mee te tonen. Zijn er mensen die dit wel volt werkend hebben en dagelijks gebruiken?

Flow 2: Als iemand aanbelt is er beweging, en wordt er een event aangemaakt. Deze thumbnail is op zich goed te gebruiken. Gebruikt Eufy zelf ook niet het Event om hun eigen thumbnail via hun app te sturen? Ze lijken de event foto te pakken en snijden daar slim het gezicht van de persoon uit. Deze wordt vervolgens in een Thumb naar je telefoon verstuurd met de melding dat wordt aangebeld. Deze is wel altijd up to date. Het enige nadeel is dat wanneer je deze naar de Hub stuurt, dit een klein fotootje van 2x2 cm is. (Dit doe ik door de setting “Include Thumbnail” bij notification aan te zetten, wanneer ik voor “Most Efficiency” of “Full effect” kies, krijg ik een grote foto te zien, maar die is dan van een oud event.)

Lang verhaal kort. Is er een manier om snel een recente foto van de beller naar een apparaat te sturen? Of wellicht snel een stream te starten? (zonder limitatie van Web Portal View Valid time)?

@L-Thon

Flow 1: ja dit heb ik werkend en werkt snel (max 4 sec) en update altijd. Dus dit lijkt aan de connectie van jouw homey te liggen, beste even een diagnostisch rapport te sturen

Flow 2: Je beschrijft nu exact de werking van het geheel en dat is ook hoe het werkt. Maar hou er rekening mee dat de event thumbnail verzonden wordt. Dat is dus de ingezoomde versie van de persoon, de andere event afbeelding waar jij op doelt is niet op te halen. Include thumbnail is de beste optie die ook geforceerd wordt vanuit Homey

Wat bedoel je met “de Hub” ?

Streamen kan niet, behalve een RTSP. stream in Homey, mits je camera dat ondersteund

Flow 1: Oke, dan ga ik kijken of ik de snelheid beter krijg. Hierbij het id voor het diagnostisch rapport: 58F03E7E

Flow 2: Ik kan de kleine versie ontvangen als ik “Include Thumbnail” in de Eufy app aanzet.
Ik kan ook een grote foto ontvangen van een Event, wanneer ik in de Eufy app voor “Most Efficiency” kies. Zie bijlage, daar zie je een event en snapshot. Maar zoals je aan de tijden kan zien gaat dit alle kanten op. De bel gaat om 16:12, snapshot is van 16:08 en event van 16:10.

En met Hub, bedoelde ik de Google Next Hub 2. Als ik “Include Thumbnail” gebruik krijg ik een kleine foto te zien. Als ik “Most Efficiency” gebruik en Eufy dus zelf geen thumbnail maakt, wordt er een grote foto naar de Google Next Hub gestreamd. Zie foto

@L-Thon

1. Dat is een rapport voor Homey medewerkers. Zie howto: [APP][Pro] Eufy Security - #2 by martijnpoppen

2. Oke is lastig te begrijpen wat hier gebeurt. Dit soort tijdsverschillen komen mij ook niet bekend voor. Graag ook hier een rapport voor sturen zodat ik even kan anaylseren wat er misgaat. Wel graag even probleem reproduceren voordat je het rapport stuurt. Daarnaast ook handig om je flows te delen, wanneer maak je snapshots etc

Nu het juiste rapport verstuurd :wink:
244837ca-0839-4c40-b83d-2794f347ee08

Ik heb in een eenvoudige flow “Bel Test” om 16:12 uitgevoerd.
In mijn eerdere screenshot van mijn telefoon zie je het resultaat, ik bel om aan 16:12 aan, en ik krijg met onderstaande flow dan een event van 16:10 door, en een snapshot van 16:08. Ik hoopte op gewoon 2 foto’s van 16:12.

@L-Thon in je report zie ik niet dat de flow uitgevoerd is.