@Steijn0s het lijkt erop dat deze meldingen niet goed geimplementeerd zijn in de SDK. Ik durf niet te zeggen of dat makkelijk op te lossen is en of ik dat uberhaupt kan.
Mocht je er voor kiezen een ander model te kopen raad ik deze aan.
Ik ga sowieso kijken wat ik kan doen in de SDK, maar ik verwacht daar op korte termijn nog geen fix voor
hi @martijnpoppen . ik ben vrij nieuw met homey..(kom van apple homekit), Heb meerdere eufy cams. Ik ben aan het stoeien, ten eerste krijg ik de snapshots niet binnen, maar alleen een afbeelding van Eufy. Daarnaast ben ik benieuwd hoe ik het beste om kan gaan met Afwezig/Thuis functionaliteit. Gebruik ik die van eufy app of beter in homey ? ik woon met meerdere mensen in huis.
Sinds afgelopen week in bezit van een homey pro en een eufy systeem met de 340 deurbel en de 340 buiten camera’s op solar.
Ben nog lekker bezig met verkennen in de homey en heb reeds wat flows kunnen maken.
Nu zag ik bij de homey podcast op youtube en in jouw laatste bericht dat er gewerkt word aan mogelijkheid dat er straks live beelden van eufy te streamen zijn in dashboards van homey van de eufy cams
Waarom vraag ik dit: Ik ben voornemens een tablet aan te schaffen en te maken met dashboards waarin alles straks keurig zichtbaar is en ik was voornemens ook het eufy E10 scherm aan te schaffen. Echter als er straks een mogelijkheid is tot live stream van de deurbel en eventueel beide 340 cams voor een wat ik las max 5 minuten is dat voor mij meer dan voldoende. De deurbel is eigenlijk de belangrijkste
Zou iemand mij hier mogelijk wat meer over kunnen vertellen wat jullie verwachting is wanneer dit eventueel uitgerold gaat worden. (tot die tijd de eufy app gebruiken is ook geen ramp namelijk) Scheelt mij dan toch een extra scherm (tablets size) en aanschaf kosten van de E10 als alles straks op de homey kan draaien in dashboard
Gaan we proberen. Als alleen de E340 deurbel het al doet ben ik al heel erg tevreden. de rest is eigenlijk niet eens nodig. Zou mooi zijn als ik een trigger kan maken deurbel ingedrukt en livestream op het dashboard voor maximaal een X minuten.
Ik heb een flow ingesteld voor beweging gedetecteerd - dan snapshot. Ik krijg een snapshot met Eufy apparaten (standaard afbeelding). Ik heb alle meldingen aangezet in de eufy app. Ik neem aan dat een snapshot een afbeelding is van de gebeurtenis toch? zie afbeelding
check! maar in jouw flow, de Motion detected is nu niet verbonden aan iets toch? En zet hoe voorkom ik dat en Eufy en Homey een notificatie stuurt? anders heb ik alles dubbel
Dank je voor je reactie. Ik ben nu weer bezig met het Eufy project. Wat ik wil bereiken: ik heb ook nog een normale deurbel die op een plek zit waar ik de Eufy deurbel niet kan/wil hebben hangen. Deze verwijderen laat een gat achter. Mooier (en uitdagender) vind ik deze operationeel houden op een manier waardoor de Eufy app melding geeft dat de deurbel gaat. Met mijn oude (nog in gebruike zijnde) Doorbird heb ik dit opgelost door de camera open te halen en het fysieke drukcontact te verbinden met de klassieke deurbel. Helaas heeft de Eufy geen maakcontact meer op een “traditionele” wijze. Even 2 draden erbij solderen zit er dus niet in.
@rwin Dat is helaas niet mogelijk.
De Eufy deurbel kan alleen een melding of opname starten wanneer fysiek op de knop van de Eufy deurbel wordt gedrukt. Er is geen extern trigger- of maakcontact aanwezig waarmee je dit signaal kunstmatig kunt oproepen.
Ook via Homey Eufy Security app s het niet mogelijk om een “deurbel-event” te simuleren. De Eufy firmware staat geen externe commando’s toe om een “bel gaat”-melding of opname te starten
Ik wil de variabele “bekende persoon” gaan gebruiken in een van mijn flows. Het valt me op dat de waarde niet up to date is met wat er in de eufy app staat. De waarde in homey is van een dag geleden. In de eufy app zijn er intussen al verschillende andere bekende personen gedetecteerd. Is dit een issue in de eufy homey app of ligt dit probleem bij eufy zelf? Ik heb al een restart geprobeerd. Hebben jullie tips om de realtime waarde hiervan te krijgen?