@martijnpoppen thx, hij doet het nu. Ben bijna zeker dat het ww juist was, maar dat zal dan wel niet
Hi @martijnpoppen ,
Heb zowel het EN als NL forum doorgespit en via AI maar krijg geen sluitend antwoord. In principe zou ik alle apparaten die ik wil via Homey Cloud kunnen draaien, behalve Eufy.
Om die reden wil ik een Homey Pro Mini kopen, alleen die is natuurlijk officeel niet uit in NL. in de specs van jouw app staat dat die wel wordt ondersteund, maar lees her en der weer van niet.
Vraag: werkt deze Eufy app op de Homey Pro Mini en zou ik deze dus vanuit de US kunnen importeren?
Indien niet blijf ik voorlopig bij Homey Cloud denk ik.
Mvg,
Julian
@Julian_Jonker ja zou moeten werken met Homey Pro Mini
Echter heb ik dat nog niet zelf getest
Moderatie: opgeschoond omdat Zigbee frequentie geen issue is en hierboven in antwoord verwijder. Verder is die discussie hier off-topic.
Ik heb een C31 Eufy deurbel aangeschaft en geïnstalleerd, echter ik krijg deze niet aan de praat op mijn Homey Pro. Ik heb een aparte account die werkt op mijn telefoon, maar als ik uitlog en op mijn Homey inlog, gaat het inloggen wel, maar krijg ik niets te zien en lijkt er toch geen verbinding te zijn. Het is vast iets eenvoudigs, maar ik kan het nergens vinden op het forum. Ik weet of niet of ik hier de vraag kan stellen, maar anders hoor ik het vast wel
. Wie kan mij wat verder helpen.
Hoi @Harold_Hiel
Het is niet duidelijk wat je bedoeld met niet aan de praat krijgen
Graag even toelichten wat er mis gaat
Hoi @martijnpoppen ,
Als ik op de afbeelding voor de snapshot klik, gebeurd er niets en krijg ik de fout An error occurred while loading the image.
Verder kan ik wel flows maken, maar het lijkt er op dat er niets gebeurd. Ook niet in het log van de app te zien.
Alhoewel ik dus in kan loggen waarbij ik ook de Captcha codes in tik en er dan doorgestapt wordt, vraag ik mij af of ik wel echt ingelogd ben.
Sorry voor de leken taal, maar hopelijk kan je er al iets mee.
@Harold_Hiel sorry mij niet helemaal duidelijk wat het probleem is.
Maar kijk anders even in de FAQ daar staat alles in [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum
Hi @martijnpoppen ik snap wel wat harold bedoeld want ik krijg dezelfde melding na het sluiten van de tegel van de belpoort. In de tegel staat een snapshot beeld van de camera maar deze update niet. Na sluiten van de tegel krijg ik onderstaande melding maar geen idee wat er schort.
@Werner1 welke app versie?
@Werner1 en hebben we het over snapshots of event afbeeldingen. Je geeft aan hij update niet, maar heb je een flow gedraaid daarvoor? Kan je iets meer context geven over het probleem?
Edit: ik zie hetzelfde. Lijkt los te staan van Eufy Security. Heb Homey support gevraagd ![]()
Edit2: je gaf aan dat de snapshot niet update maar daarvoor kan je beste de FAQ checken (Q3 en Q14): [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum
Hi @martijnpoppen Ik had de FAQ al zover doorgespit, ene moment werkt het dan valt ie weer stil. Ga vanavond nog eens aan de slag.
Ik heb mijn bovenstaande post even ge edit met jou vragen.
@martijnpoppen, allereerst super bedankt voor je werk aan deze app. Goed gedocumenteerd en het lijkt allemaal prachtig te werken als ik het zo allemaal doorlees. Dank!!
Ik heb een probleem met mijn nieuwe Eufy C220 camera. Probleem is dat meldingen niet doorkomen op de Eufy C220 camera in Homey. Heb eerst een beheerder Eufy account aangemaakt (daar staat beheerder achter in de Eufy app). Vervolgens een extra Eufy account aangemaakt via de tablet met een ander e-mailadres. Huis van beheerder gedeeld richting de extra account. Extra Eufy account weer verwijderd vanaf tablet. Ingelogd op Homey. Camera gekoppeld. Werd direct zichtbaar in Homey dashboard. Top.
Maar nu, wat ik ook probeer, er worden geen bewegingen / huilen / harde geluiden weergegeven in Homey en dus kan ik er ook geen flows aan koppelen. Aanzetten van de camera geeft foutmelding ‘Property name not valid’. Switchen van scene idem. Bij icoontje met bulletpoints (activiteiten) worden geen acties waargenomen. App opnieuw geïnstalleerd, werkt niet. Opnieuw opgestart doet ook niets. Meermaals geprobeerd.
De Eufy-app op Android werkt perfect — meldingen voor huilen/beweging komen daar gewoon binnen. Alle notificaties en meldingen staan aan in de app bij relevante scenes (enkel Thuis is nodig). Ook op andere plekken staat geluidsherkenning aan. Ik gebruik geen homebase.
Ik zou niet weten wat ik nog kan proberen. Heb je tips wat ik nog kan proberen? Bijgevoegd screenshots en diagnostisch rapport. Zou je het kunnen komen doordat ik in de app bij de scenes geen ‘notificaties’ toe lijk te kunnen voegen? Er staat enkel opties voor video opnemen of pushmelding. Misschien is de camera nog te nieuw?
Bedankt voor je hulp alvast!
Code rapport: c20a07ee-9c85-4c5c-9038-56837999e1f2
Hi @Steijn0s
Ik had al geantwoord op je rapport
Maar ik zie wel een beweging detectie doorkomen en lijkt te werken
Kan je eens in de tijdlijn van de camera kijken in Homey?
@martijnpoppen bedankt voor je snelle reactie. Bedoel je met tijdlijn dit overzicht hieronder?
Bij het ‘aanmelden’ van de camera op Homey geeft ii namelijk alles 1x weer (vandaar de 12 uur geleden, dat is moment van aanmelden op Homey). Dat is eenmalig want als ik nu dus geluid maak of langsloop wordt dit niet meer bijgewerkt.
Net nog geprobeerd een flow te maken met: ‘Als geluid gedetecteerd → Stuur bericht naar telefoon’. Als ik die flow handmatig test werkt hij. Als ik hem test door geluid te maken rondom de camera krijg ik wel een bericht via de eufy app dat er geluid gedetecteerd is, maar geen bericht op mijn telefoon uit de flow.
@Steijn0s kan je de eufy app herstarten in Homey en een nieuw rapport sturen?
@martijnpoppen Heb de app opnieuw opgestart en rapport gestuurd!
a2857b7c-059e-4063-a2bf-f8752ae65ccd
@Steijn0s Ik zie niks geks in je rapport en alles ziet er goed uit. Kan je eens beweging triggeren en daarna een rapport sturen?
en krijg je van eufy een push notificatie? of hebben we het over de tijdlijn van eufy?
@martijnpoppen net beweging getriggerd + geluid getriggerd. Notificaties komen binnen via Eufy via mijn privé admin account van Eufy (dus niet de user waarmee ik Homey heb geinstalleerd gezien dat via een andere account moest).
Flow (als beweging > dan hue lichten uit) als tijdelijke flow werkt niet. Ook flow van bericht sturen bij geluid via Homey werkt niet. Hieronder voorbeeld van hoe notificaties binnenkomen via de Eufy app. Komen binnen als push notificaties. Wat bedoel je precies met tijdlijn?
Zie jij wel telkens de triggers van geluid en beweging die binnenkomen? Laatste halfuur zijn geluid en beweging constant getriggerd namelijk terwijl ik die nergens kan verifiëren binnen Homey. Ik zie bij alles ‘1 dag geleden’ staan.
Hieronder weer een rapport. Gek dat je niets raars ziet. Dan ligt het toch ergens anders aan maar alleen niet duidelijk wat dan. Ondanks dat het niet aan de camera zou moeten liggen overweeg ik wel om dan te kiezen voor een andere en deze te retourneren (wellicht ander model), toevallig nog tips?
Mocht ik ergens anders mee kunnen helpen dan hoor ik het wel.
b6f70d5c-6c68-47b2-b650-f90b6e23ad19