[APP][Pro] Eufy Security (NL 🇳🇱)

Goede avond ,
Is het nu al mogelijk om het beeld van de eufy deurbel te laten zien op de google nest als de bel iemand detecteerd ?

gr william

@william_roeven ja je kan de event afbeelding casten naar je Google home

ok dan krijg ik een afbeelding maar geen bewegend beeld Martijn ?

@william_roeven dat klopt.
Bewegend beeld kan niet via Homey

op geen manier ? of komt dat in de toekomst nog dat jij weet ?

En hoe ziet die flow eruit ?

@william_roeven nee als er een manier was had ik dat uiteraard gezegd :stuck_out_tongue:

Nee ik verwacht het ook niet in de toekomst

Hi Martijn,
Ik heb al jaren een combi eufy homebase 2> homey > Sonos
Waarmee op alle Sonos het aanbellen te horen was.

Nu heb ik een homebase 3 geplaatst, flows aangepast.
Daarna geen geluiden en meer op de Sonos, geen notificaties meer in Homey.

Uit sacherijn, na alle tips nagelopen te zijn weer terug naar de homebase 2.
Flows weer terug gezet, krijg ik het niet meer werkende.

Thumbnails komen overigens wel aan.
Ook werkt het vanaf Homey naar Sonos.

Wellicht zie ik iets over het hoofd. Enige tips zou ik graag ontvangen.

Gr, Jan

Hi @Joker
Check FAQ Q1 [APP][Pro] Eufy Security - #4 by martijnpoppen - Apps - Homey Community Forum

Goedemiddag,
Is er een widget die van alle eufy devices en sensoren de batterij status opsommen.. wanneer de device battery bijv minder dan 10% is? Homey heeft wel een battery status widget. Echter herkent deze de entry sensoren niet.

Hey @SAL
De homey battery status widget zou de eufy sensoren ook moeten tonen. Ik heb helaas zelf geen sensoren liggen om te checken, maar mijn cameras tonen wel:

Er is geen plan om een Eufy widget te maken voor batterijen aangezien de batterij info van Eufy erg slecht is en meestal niet up to date.

Dag William, jij maakt vermoedelijk een snapshot en cast deze naar Google. Werkt dit nog? Ik kan geen snapshots meer maken.

Vroeger had ik een andere manier om live beelden te starten, ik liet een stopcontact/lamp aanschakelen via Homey, en die gebruikte ik vervolgens in Google routines, als de lamp aangaat dan via spraak (toon camera deurbel) dat werkte perfect en tot wel 4 schermen (google hub). Maar sinds een update van Eufy (ik denk sinds die dubbele verificatie) werkte dat niet meer.
Dan overgeschakeld via snapshot meer sinds vorige week, vermoedelijk weer een update werkt zelfs dat niet meer.

Kan iemand ons helpen, code schrijven ofzo..
Of ik koop zo’n scherm van eufy
Of ik koop een deurbel van google

Hoi,
Helaas verschijnt er geen battery status voor die entry sensoren. alleen mijn deurbel en camera’s.
in the eufy native app, is wel de status te zien als je de sensor devices aanklikt.
de homey widget met battery status vanaf een bepaald percentage zou top zijn als deze ook al mijn andere sensoren herkende

@SAL geen idee waarom er geen batterij status te zien is
Zie je deze wel als je de sensor zelf opent in de homey app?

@Kenneth_VdA

Wat verwacht je precies van diegene?

Je kan altijd een diagnostisch rapport sturen

Helaas niet, geen battery indicator. Daarom is deze dus niet uit te lezen. Configureren in flows of widgets

@SAL was ik al bang voor. Voor zover ik weet deelt eufy deze niet inde api. Kan nog wel even checken

Ok, graag!

1 Like

Dag Martijn dankjewel voor je reactie. Het zou leuk zijn moest het mogelijk zijn indien iemand aanbelt dat een livebeeld start van één of zelf meerdere camera’s. Ik heb enkele Google hub’s 2gen voorzien in mijn woning maar nu krijg ik daar enkel een livebeeld van mijn deurbel als ik het hem vraag, dus niet automatisch. Ik denk sinds dat Eufy zelf met een scherm op de markt is gekomen dat ze het nu redelijk afblokken via andere wegen (zoals een routine van Google en ook niks in flow van Homey mogelijk)

Ivm snapshot stuur ik een rapport.

1 Like

@Kenneth_VdA ja streaming is erg dicht gezet door eufy sinds de 2FA. Dat is ook het moment dat ik streaming uit de Homey app heb gehaald.
Op dit moment kan alleen snapshots. Maar samen met Athom ben ik bezig om Eufy te vragen voor mogelijkheden voor streaming voor Homey Dashboard, mochten we dat werkend krijgen zal een google hub evt ook weer gaan werken. Tot die tijd zie ik geen mogelijkheden

Dank!