In dit geval genereer ik zelf een foutieve input, maar de kaart geeft dus geen foutstatus en gaat als succesvol door. In dit geval gaat dit over Whatsapp, maar zie dit ook bij Eufy. Wilde je alleen even laten weten dat ik het in beide apps terug zie.
@HvN sorry het is mij niet duidelijk wat precies het issue is. Als het om 2 verschillende apps gaat dan ook graag je vraag spreiden over de juiste topics.
Wat betreft het laten falen van de snapshot kaart als de snapshot mislukt is. Dit is nog niet geïmplementeerd en staat op de todo list. Maar heeft niet een hele hoge prioriteit. Aangezien er maar 1 melding over is gekomen
Oeps je had helemaal gelijk .De optie snapshot stond idd nog uit…kan me niet meer herinneren , dat ik dit ook moest inschakelen?bij mijn andere camera’s …
Wederom bedankt
In beide gevallen gaat het om een mislukte handeling die niet goed wordt afgehandeld. In de screenshot zie je dat WhatsApp doorgaat alsof het bericht is verstuurd, terwijl het in werkelijkheid faalt op de token. Ik snap dat dit formeel onder een ander topic valt, maar omdat het gedrag vergelijkbaar is met de andere app, leek het me handig om het hier te melden. Het is ook relevant omdat ik snapshots via WhatsApp verstuur—de juiste afwikkeling van beide apps is dus belangrijk.
Het zou waardevol zijn als de error-handling in beide apps wordt verbeterd. Ik begrijp dat dit probleem nog weinig is gemeld en dus lager op de prioriteitenlijst staat—helemaal logisch. Je tijd is beperkt en je doet al ontzettend veel voor ons, dank daarvoor.
Voor gebruikers die geavanceerdere flows bouwen of willen weten wanneer iets mislukt, is het ontbreken van foutmeldingen wel lastig. Ik merk soms dat snapshots of berichten niet aankomen, maar zie dan geen fout in de logs omdat er simpelweg geen error wordt gegenereerd. Je ontdekt het alleen als je weet dat er iets had moeten gebeuren. Anderen kunnen hier ook last van hebben, al merken ze het misschien minder snel.
Goedendag @martijnpoppen ,
Ik wil starten met het verbinden van een aantal eufy devices. Deur sensoren, motion detectie, cameras, deurbel. En liefst rechtstreeks met de homey pro. Echter ben ik erachter gekomen dat de eufy devices eerst in de eufy security app gekoppeld dienen te worden. Dit kan alleen middels de homebase van eufy. Klopt dit? Het is dan pas mogelijk om vanuit de eufy homey pro community app de eufy devices in te lezen?
Ik kon helaas niet zo snel informatie hierover terugvinden binnen de diverse topics. Excuus als het ergens uitvoerig staat beschreven.
Ik moet de homebase aanschaffen alvorens ik doorkan? Is homebase 2 momenteel nog beter compatible met de eufy app in homey pro dan de homebase 3?
Er is een andere omweg via home assistant. Maar die route wil ik liever niet op.
Top, bedankt! En betreffende de homebase 2 versus de homebase 3? Ik las ergens dat de homebase 3 best wel wat compatibiliteits issues had in homey pro? en de homebase 2 nog wel redelijk stabiel zou zijn?
Zijn er gebruikers die adequate ervaring hiermee hebben?
@SAL er zijn inmiddels geen compabiliteits issues meer in homey. Houdt er ook rekening mee dat Eufy meer een toevoeging is aan Homey. Je zal altijd de eufy app zelf ook nog moeten gebruiken, Homey is geen vervanging.
@HvN Ik heb gecheckt om error handling toe te passen op de snapshot flowcard maar dit kan helaas niet.
De flowcard start een stream en dat gebeurt in een ander asynchroon proces. Vanuit de flowcard is het niet mogelijk om te luisteren naar het resultaat van de stream omdat dat op een compleet andere plek afgehandeld wordt. De reden dat dit allemaal asynchroon afgehandeld wordt heeft te maken met memory usage dus dit is niet iets wat ik zomaar kan gaan omgooien.
Wellicht als Athom het memory probleem oplost dat ik deze functionaliteit kan aanpassen, tot die tijd kan ik er niks aan aanpassen helaas.
Hi @martijnpoppen, bedankt voor het uitzoeken en doen van een poging. Jammer dat het momenteel niet gaat.
Wat betreft het memory probleem is dat iets wat we bij Athom onder de aandacht zouden kunnen brengen of is er andere manier om het door jou gemelde issue extra aandacht/prioriteit te kunnen geven? Laat maar weten als ik (en wellicht ook andere) daarin wat kunnen betekenen.