99393bce-d962-4028-af74-9898d3ddbcea
Det var kl. 07:00 i morges det stoppet, ja.
Jeg skulle veldig gjerne fÄtt varsling om det, og jeg tror jeg har satt opp appen rett
99393bce-d962-4028-af74-9898d3ddbcea
Det var kl. 07:00 i morges det stoppet, ja.
Jeg skulle veldig gjerne fÄtt varsling om det, og jeg tror jeg har satt opp appen rett
Hei @philipostli
Har akuratt hatt dialog med Homely kundeservice og kjenner meg litt smÄ irritert.
Gir deg ogsÄ en beskjed kanskje kundeservice ikke videreformidler.
Jeg skaffet meg en Gateway(og abbonement) fordi jeg trodde at alle frient komponenetene kunne integreres mot Homey, men til min skuffelse kan kun Pro dĂžr/vindu sensorene legges til i Homey.
med ett sikkerhetsperspektiv har jeg full forstĂ„else for at denne Ăžnskes som skallsikring av ett hus men det virker for meg svĂŠrt rart at denne kan legges til og benyttes i Homely som burde vĂŠre ment som og i utgangspunktet rette styringsapplikasjon, sĂ„ videre ikke kunne nyttes som lĂžsning i Homey app som kanskje skal vĂŠre ment som en type smarthus lĂžsning⊠og igjen ikke har noen lĂžsning for Ă„ aktivere/deaktivere alarm uansettâŠ
Beklager at jeg er skarp men; Alt fremstÄr som halveis tenkt⊠(av Homely)
Dette er sikkert ikke noe du kan fÄ gjort noe med (Homely som ikke tillater tilgang?)
Men kanskje det kan fremkomme bedre i Homey app at det kun er Pro sensorene som kan integreres?
Hei!
Jeg mener Ä forstÄ at du reagerer pÄ 2 ting:
Hvilke enheter som kan legges til stĂ„r listet i Homey app store. Jeg ser den ikke nevner âProâ i navnet og helt ĂŠrlig viste jeg ikke det fantes en Basic versjon. Ser ut som den mangler temperaturmĂ„ler og sabotasjealarm men ellers lik. Hvis du vil legge den til i Homey kan du bruke Frient sin app. Da fĂ„r du brukt den i automasjoner i Homey men ikke som del av alarmsystemet. Ser at denne appen har 4 ulike sensorer og nĂ„r jeg sjekker hva min heter sĂ„ er det en âAlarm Entry Sensor 2â. Det er mulig det er en utgĂ„tt modell, men den gĂ„r ogsĂ„ inn i Homely og videre til Homey. Frient selger kun Entry Sensor/Entry Sensor Pro og da er det de termene vi bĂžr benytte. (Det er ogsĂ„ mulig med Develco produkter som var navnet fĂžr, jeg har ogsĂ„ noen av disse i Homely og Homey). Det er desverre mange ulike produkter og det tryggeste er Ă„ sjekke hva som gjelder hos Homely fĂžr man evt. kjĂžper fra annen leverandĂžr.
Det siste punktet er adressert tidligere. Men det er pÄ planen Ä kunne styre alarmen fra Homey.
Jeg skal fÄ lagt til Pro i navnet sÄ det blir tydeligere.
Her er det bare Ä melde seg pÄ! Det burde absolutt vÊre mulig Ä styre dÞrlÞs via Homely appen i Homey
Er det flere som sliter med Ă„ fĂ„ inn âbevegelsesâ data fra Homely?
Jeg har problemer med Ä fÄ bevegelsesdata fra Homely til Homey. Alle mine bevegelsessensorer fungerer som normalt i Homely, men ikke i Homey. Det har ikke blitt sendt inn denne typen data pÄ 21 timer hos meg. Data for f.eks. temperatur for samme sensor kommer inn som normalt.
Hei! NÄ virker det som backend/api har blitt mer stabilt. VÊrt innlogget uavbrutt siden november. Er det slik for deg ogsÄ?
Hei. Jeg har samme problem. Ser ut som siste deteksjon hos meg var kl 15 i gÄr. Hvis jeg regner rett er det omtrent samme tid hos deg? Da er det noe galt sentralt i Homey. Jeg tar en titt om det ikke lÞser seg veldig snart.
Samme med kontaktsensor ser det ut til? Men alarm status er oppdatert, og temperaturer.
Jeg har ikke registrert problemet pÄ lenge, jeg heller! ![]()
Ja stemmer. Samme hos en kompis. SĂ„ er nok sentralt. Fikk svar fra Homely tilslutt.
Beklager dette. Vi har undersĂžkt og ser at eventer blir sendt, men det mangler noen detaljer rundt endringene som kommer inn. Vi har rapportert det videre til utvikler som vil sjekke opp i det og som vil sende ut en oppdatering i nĂŠrmeste framtid som skal rette opp i dette.
Noen mulighet for Ä fÄ Yale dÞrlÄs inn?
Og Nimly ![]()
Hei!
Er det noen som har tips om hvordan jeg kan bruke Homely bevegelsessensor for Ă„ sjekke om det FORTSATT er bevegelse i rommet?
Ănsker Ă„ bruke bevegelsessensoren til Ă„ styre lys i rommet. Dvs. at lys skrus pĂ„ nĂ„r bevegelse detekteres og forblir pĂ„skrudd 1 minutt etter siste bevegelse er detektert.
ForelĂžpig har jeg kun greid Ă„ skru pĂ„ lyset nĂ„r bevegelse fĂžrst detekteres (kort âBevegelsesalarmen ble aktivertâ), men ikke funnet en mĂ„te Ă„ fĂ„ lyset til Ă„ forbli pĂ„ dersom det fortsatt er bevegelse i rommet.
Nedenfor utklipp av det jeg har forsÞkt meg pÄ.
Noen tips?
Ser nĂ„ at det er âzone activityâ som anbefales for lysstyring, sĂ„ da forsĂžker jeg meg pĂ„ det i stedet.
Men er det noen som vet hvor lang tid det tar fra bevegelsessensoren har fanget opp en bevegelse til sonen settes som inaktiv? Har det Ă„ gjĂžre med âDeaktiver etterâ-innstillingen pĂ„ Homely bevegelsesdektektoren Ă„ gjĂžre?
Er det noen som i det hele tatt jobber med utvikling av denne appen? 10 mnd siden siste versjon og lite til ingen respons herâŠ
Det ligger ute en test versjon ogsÄ, den ble sluppet i Juni, sÄ det er ikke helt stille.
Hei! Det er per nÄ vanskelig siden de ikke Þnsker de kontrollert av andre apper. Se svaret mitt her. Gjerne send det til Homely support som Þnske. Er det mange nok vil de nok jobbe for Ä fÄ det til.
Det gjÞres med sone aktivitet. Legg til dette NÄr kortet:

Og sjekk at innstilling for detektoren ikke er endret fra âNeiâ
Husk at tiden fra bevegelse slutter til flowen aktiveres blir antall minutter du angir, pluss antall sekunder som stÄr i denne innstillingen pÄ detektoren:
Timeren resettes hver gang det er bevegelse i rommet, sÄ en trygg verdi kan vÊre mellom 5 og 10 minutter. DU kan ogsÄ bruke en variabel som du kan endre basert pÄ tid pÄ dÞgnet. Om du vil ha kortere timer pÄ natten til eksempel. Eller nÄr TV er pÄ.
Er det noen som i det hele tatt jobber med utvikling av denne appen? 10 mnd siden siste versjon og lite til ingen respons herâŠ
Jeg har vel svart alle som har skrevet her. Men dette er et forum sÄ alle kan bidra. Hva er det du Þnsker av endringer som du venter pÄ? At den ikke er oppdatert er jo et tegn pÄ at den fungerer og er stabil.
Gjerne send det inn til Homely. De mÄ ta avgjÞrelsene. Som utvikler har jeg verken tilgang eller mulighet Ä skaffe det. Men godt forslag!