Alternatief voor de slechte zigbee?

hallo, .
Ik heb een Conbee 2 stick op een rasp pi 3 draaien met de software van de conbee site dat werk allemaal op de pi3 ,ik super blij .
Toen heb ik de app voor de Homey de conz V0.12.0 via cli in de homey gezet werkt ook allemaal.
dan ga ik een een xiaomi apparaat via de conz app op de homey toevoegen hij gaat zoeken en vind hem .
Dan voeg ik hem toe gaat ook goed ,maar dan zie foto. hoe kan dit wat doe ik nu fout

homey1|666x500

Ik heb ook problemen met Xiaomi plugs. Heb er drie en ze doen het nu alle drie niet. Niet door de conbee of homeyconz. 2 deden het al niet en de 3e nu met homeyconz ook niet meer. Enige dingen waar ik van Xiaomi niet helemaal blij mee ben. As ik ze aan zet gaat het rode lampje knipperen. Lang verhaal kort, is dat bij jou ook niet het geval?

groeten.

Bij mij kan ik alles aan de conbee die aan de rasp pi 3 hangt toevoegen en dan werkt het ook .
Maar als ik dan via de homey ap die ik via cli er op heb gezet de plugs of een sensor wil toevoegen gaat het fout .Homey ziet ze kan ze ook toevoegen maar als ze zijn toegevoegd zijn ze volgens de homey offline .

Toen ik las dat er een alternatief was heb ik de homey weer uit het stof gehaald maar ik denk dat hij weer in dat stoffige hoekje terug gelegd word en het bij mijn 2 xiaomi gateway hou daar kan je zonder problemen 118 device op aan melden zonder dat het niet werkt.

De eerste raspberry werkt de stick ook goed op👍🏻

2 Likes

Ik heb daar 1 van. En die geeft tot nu toe geen problemen… Misschien even opnieuw koppelen aan deconz?

Dit heb ik ook. alles werkt tot apparaat toevoegen aan. Alleen bij het uitlezen geeft hij “apparaat niet beschikbaar websocket is down” aan.

update: Hij werkt inmiddels. websocket poort stond niet goed ingesteld:)

Dit weekend ook de overstap gemaakt naar deconz met Conbee 2 stick op een Pi2
Wat een verademing alles werkt nu weer zonder dat sensoren hun info niet doorgaven

En scheelt weer apps
Hue ZigBee, Ikea, Xiaomi nu allemaal in de DeConz app en werken als een malle

Thx

4 Likes

Is er al meer informatie over dit probleem met Zigbee uit het Homey kamp?

Probeer ook eens DiyHue als je Deconz hebt!

Kun je daarmee de Hue Bridge inclusief alle functionaliteit emuleren? Ik heb momenteel nog een hue Bridge in gebruik enkel om Hue sync te kunnen gebruiken voor een Hue Ledstrip achter mijn beamer scherm dat mee kleurt met wat er op tv is via hue sync op mijn windows htpc. Dat is z’n enige functie. De rest van de lampen hangen allemaal aan deconz. Mocht ik ook huesync kunnen emuleren op deconz dan zou dat mooi zijn!

Jazeker, probeer maar het is vrij simpel werkend te krijgen

En dat kan ik naast de huidige deconz installatie draaien? Heb je misschien een link met meer info? Ik begrijp niet helemaal hoe ik dit nou precies installeer…

Edit: Inmiddels zelf toch at verder gekomen… Ik probeer hem nu te installeren dat lijkt goed te gaan maar krijg de melding dat port 80 al in gebruik is. Dat klopt, want deze wordt door deconz gebruikt. Dus of ik moet de poort in deconz wijzigen, maar die optie is er niet, en krijg dit via een command line Ook (nog) niet voor elkaar, of ik moet de te installeren poort in de installatie veranderen. Suggesties?

Vraagje aan de Homeyconz gebruikers; krijgen jullie de Xiaomi Smart Switches wel in Homey? Ik krijg ze wel in Deconz maar niet in Homey. Bijvoorbeeld de volgende;

Vendor Xiaomi

Product Smart Switch WXKG11LM Rev.2

Version 20180525

Ik heb er ook 2 liggen die nog niet werken. Hier staat wat meer info:
https://github.com/fantomnotabene/HomeyCONZ/issues/37](https://github.com/fantomnotabene/HomeyCONZ/issues/37) zelf nog geen tijd gehad om er in te duiken. mocht je de oplossing vinden dan hoor ik het graag :wink:

Zie mijn comment :slight_smile: Smart Switch WXKG11LM Rev 2 and wall switch WXKG03LM not recognized in app. · Issue #37 · notabene00/HomeyCONZ · GitHub

Ik heb hem geprobeerd en hier werken ze nu ook alleen werkt nu mijn vibration sensor niet meer die ik net aan de praat had met versie 0.14. misschien toch even wachten op een update van fantomnotabene

Die gebruik ik momenteel niet dus ik kan wel even voorruit. Scheelt me toch 5 sensors :slight_smile:

Er is een nieuwe release welke het goed doet :slight_smile:

1 Like

Hoe heb jij hem geüpdate? Gewoon over de oude firmware heen gefietst?

Yes