Aeon Labs Multisensor 6 instellingen

Als alternatief een ‘twee standen’ flow. Als de sensor beweging detecteert EN de helderheid heeft een bepaalde waarde, doe lamp aan met relatieve helderheid x% ANDERS doe de lamp aan met relatieve helderheid y%.
Doe na 5 minuten de lamp weer uit:

Zo, ik ben er weer na een lange tijd weggeweest.

Ik was een van de eerste Homey gebruikers en na veel ontevredenheid over de stabiliteit en gewoon niet werken van zaken ben ik vanaf versie 1.3.X overgegaan op Domoticz. (Wat een verademing…alles werkt gewoon)

OK, de Homey heeft toch 300 Euro gekost en zal nu toch wel goed werken? Dus maar de stoute schoenen aangetrokken en de Homey weer aangezet. Geupdate naar versie 1.5.13, devices toegevoegd en gaan…

Hm, de Fibaro Z-wave plus bewegingssensor werkt niet goed. Hij blijft maar aangeven dat er beweging is.
Even googlen en kijken op het forum. Wat!? Nog steeds niet werkend (of alweer niet)?

Even voor de duidelijkheid: Het is geen probleem van de sensor. Die werkt perfect onder Domoticz. Maar op de Homey werkt die dus niet en weer gaat de verlichting niet aan.
De vraag is nu: Hoe krijg ik het werkend?

edit:
Overigens blijft de sabotagesignaal continu actief

Welkom terug.

Niet relevant.

Dit is een topic over de Aeon Labs Multisensor 6 instellingen?
Verder berichten die niet over het betreffende topic gaan worden zonder verdere waarschuwing verwijderd.
Mocht je hier problemen mee hebben neem dan gerust contact op met een moderator via PM.

How can you set the “Ruwe Configuratie Parameters”.
I have set some parameters as you can see below:

But this is not working. This is a screenshot form the developers page:

No one?

Weet je zeker dat de settings zijn doorgegeven? Dat gebeurt als hij door USB gevoed is meteen. Als hij echter op batterijen staat, moet je hem eerst een wake-up geven net voordat je de settings doorgeeft anders zal hij ze niet ontvangen.
Als de settings zijn ontvangen moet je de led zien blinken.

Are you sure the settings were applied? They do when the sensor is on USB power because then it is always online. But if powered by batteries you have to wake it up just before applying the settings or it will fail to receive them.
It will show that it has received the settings by blinking the led.

En dan daarna maar weer in het Nederlands verder?

:blush: Zo verwarrend al die verschillende talen… :roll_eyes::thinking::wink:

Sorry ik heb blijkbaar niet goed opgelet, nu in het Nederlands.
De sensor is USB gevoed dus de instellingen zouden direct moeten veranderen. Maar dit gebeurd helaas niet. Ik heb de sensor al meerdere malen gereset maar dit hielp ook niet.

Als je hem met USB voeding wil gebruiken, moet je hem ook MET USB voeding includen,
als je hem zonder USB voeding hebt ge-included, moet je hem eerst weer excluden en MET USB voeding weer includen.