ADVIES 🙏 Zonnetijden en dan automatisch verlichting schakelen

Hey :wave:

Ik ben nog vrij nieuw met homey , maar het lukt allemaal aardig. Echter loop ik nou tegen iets aan waar ik niet uit kom en hoop dat dit forum en al jullie kennis mij kunnen helpen met voorbeelden en advies!

Ik heb nu een flow dat als het 17.00 is dat ik wil dat de verlichting in huis wordt aangezet (kook en etenstijd) stand . Dit is prima en werkt allemaal.

Echter het wordt natuurlijk steeds eerder donker etc en straks weer later donker, ik wil niet steeds die tijd moeten veranderen. Nu dacht ik de app zonnetijden dus simpel om te beginnen in de bestaande flow kaart vervangen met Als (waar nu staat dat het 17.00 is)

Deze simpel vervangen met Als het 30 min voor zonsondergang is (geen idee of dit qua tijd goed zou zijn of dat het dan al te donker is) het is niet de bedoeling dat we steeds handmatig het licht gaan aanzetten het moet op tijd branden in huis dus net voor de schemer!

Maar ik kom er niet uit zonnestanden app geeft aan zonnestanden event met offset in … min maar welk event kies ik nou ? hoeveel min in de offset ?

wat betekenen al die events ? welke is het beste ?

Heb ook een flow die ik heb draaien dat om 19.30 de “avondverlichting aangaat” sommige lampen uit andere minder fel of warmere kleur dit gebeurt nu op tijd of zouden jullie dit compleet anders instellen ?

Ik sta open voor als suggesties en vooral voorbeelden en tips en advies en aanbevelingen van bepaalde apps waarvan jullie zeggen maar die moet je hebben.

Ik hoop op veel reacties zie soms topics waar eigenlijk niet gereageerd wordt, maar hoop dat er veel advies komt :pray:

KEUZE EVENTS

KEUZE als ik kies ALS en dan app zonnestanden

SITUATIE NU

Voor de zon-op/-onder tijden kan je gewoon de “Als kaart” bij Datum & Tijd pakken.

Een aantal van mijn tijden.

Onder -15 = 15 na zon ondergang.

De kleuren met verlichten moet ik zelf nog eens tijd voor maken.

1 Like