Advies gevraagd: Vervangen Radiatoren, welke slimme radiatorknoppen?

Klopt, vandaar ook de start van dit topic door mij.
Nieuwe radiatoren en dan met thermostatische kranen…

overigens hou ik de aqara nog steeds als eerste optie…

Ah ok. Maar dus alleen met de evohome thermostaat begrijp ik.

1 Like

Lex,
Ik heb zelf een Elga Ace met E-Twist thermostaat en vloerverwarming (met zone thermostaten) en radiatoren.
Juist omdat de Elga Ace WEL modulerend is en ook dat modulerende signaal doorgeeft aan de gekoppelde CV Ketel heb ik deze opzet gekozen. In combinatie met de meegeleverde E-Twist ketelthermostaat met app heb ik alles na wat experimenteren goed werkend (niet via Homey want ik wil verwarming niet afhankelijk laten zijn daarvan).
Het is dan vreemd om te lezen dat jij beweert dat jouw Elga Ace geen modulerende thermostaat accepteert want dat zou hij wel moeten doen. Kijk eens goed hoe de thermostaat is aangesloten want het is noodzakelijk dat die direct op de binnenunit van de Elga Ace zit en vandaar doorlust naar de CV Ketel. Mijn installateur dacht de thermostaat eerst ook aangesloten te laten zitten op de CV Ketel en vandaar naar de Elga Ace thermostaat ingang en dat werkt dus niet volgens de technische dienst van Remeha. Gebruik je geen E-Twist via R-bus maar een generieke modulerende thermostaat dan moet je in de Elga Ace instellingen dit aanpassen zodat hij het normale Opentherm protocol gebruikt. De Tado thermostaat moet dan wel netjes het OpenTherm protocol hanteren, mijn oude modulerende Honeywell thermostaat werkte ook prima aangesloten op de Elga Ace.

1 Like

Hoi Ron,

Dankjewel dat je de moeite hebt genomen om mij op pad te helpen. Ik heb onvoldoende kennis om uit te leggen wat het probleem was. Ik weet wel dat Tado mij niet wilde helpen en dat ze duidelijk stelde dat de Tado Thermostaat niet compatible was met de Elga Ace.

Ik heb destijds wel goed gezien welke aansluitingen er in de Elga Zaten voor opentherm/ Rbus en andere aansluitingen.

Mijn Huidige E-twist oplossing is voor mij voldoende. Nogmaals dank!