Heisan. Holder pÄ med en adv.flow i homey pro 2023 som stenger ned panelovner, varmegulv etc nÄr effekttrekket totalt overstiger 10000W. Dette skjer i flere faser utfra viktighet og konsekvens. F.eks. i fase 2 ryker varmtvannstank, den holder energi godt over tid. Bruker mye ja/nei variabler og dette bruker jeg videre for Ä trigge fasene. Men.. nÄr jeg tester sÄ gÄr fasene korrekt hver for seg. Variablene settes korrekt, men logikken fanger det ikke opp. Men setter jeg flow til aktiv og trigger flowen sÄ fungerer det. Noen som har erfaring med test vs. Produksjon som kan dele noen visdom her?
Hei og velkommen til Homey!
Har du mulighet til Ä dele et skjermbilde av flowen slik at man enklere ser flyten pÄ den?
Her er forresten et lignende oppsett for trinnvis styring utifra effektforbruket i lĂžpet av den siste time, ogsĂ„ utifra strĂžmprisâ![]()
Fikk ett bra skjermbilde, som du ser er dette en âtestbedâ som jeg bruker for Ă„ teste forskjellige ting i adv. flow. Det jeg er pĂ„ jakt etter kan lĂžses pĂ„ forskjellige mĂ„ter, men liker Ă„ bruke variabler og enkle ja/nei statement. Ăverst er flere flows som blir trigget av hva som skjer i hovedflowen, f.eks hente ut om strĂžmplugger er av eller pĂ„. og nĂ„r floden er ferdig, resette variabler til utgangsverdien. samt om det trengst mer nedstengning iverksette fase2 og ev. fase 3.
NÄr jeg tester blir disse Þverst til hÞyre grÄet ut og blir ikke utfÞrt sÄ er vanskelig Ä teste.Men..igjen de kan testes hver for seg sÄ er mer irritasjon en ett problem ![]()
Ser der ja, fint oppsett til tross for mange flowkort!![]()
Jeg er ikke pĂ„ PC-en i helga, men slik jeg mener Ă„ huske, vil kun det som er âlinketâ sammen med linjene bli berĂžrt nĂ„r du kjĂžrer test av det fĂžrste flowkortet.
Det er derfor de separate flowkortene blir grÄet ut. Du kan prÞve Ä linke alt sammen som en test, om det hjelper. Eller sÄ kan du skille disse ut i en egen separat flow.
Eventuelt kan du manuelt endre/ trigge variablene via PC eller telefon, som ogsÄ kan vÊre til hjelp til testing.
Som du sikkert allerede vet, vil en korttids âpeakâ trigge det fĂžrste flowkortet, men det kan fint lĂžses med andre flowkort hvis det ikke er Ăžnskelig.![]()
Fungerer flowen som tenkt fysisk ute i huset, eller er det kun testingen som ikke fungerer?
Joda, flowen fungerer den, vil vÊre nesten tre ganger sÄ stor nÄr den er ferdig
er bare testingen som irriterer meg. Men stepp for stepp fungerer den godt. NÄr alt er testet igjennom skal jeg endre forsinkelsene til det som skal vÊre. SÄ blir det testprod
Det som blir mest spennende er om Homey klarer Ă„ prosessere hele denne flowen eller om jeg mĂ„ dele den opp. Men som sagt er en âtestbenkâ for funksjoner og hvordan disse kan brukes effektivt.