Aanwezigheidsfunctie op werk

Heeft iemand een makkelijke oplossing? Op mijn werk wil ik graag werken met een af/aanwezigheidsfunctie maar niet via geolocatie.

Het lastige is dat geolocatie niet werkt, want ik heb een buitendienst functie en kom zeer vaak op de werkvloer en ga dan weer weg tijdens mijn werk. Ik moet mij bij aanvang van het werk omkleden, ik zit te denken om daar een soort chip oid. te gebruiken die communiceert met mijn telefoon. Dus als ik op mijn werk kom en omkleed en mijn telefoon in de buurt van de chip (in mijn werkbroek) komt, hij zegt dat ik op mijn werk ben. Als ik naar huis ga kleed ik mij weer om, dus dan blijft de chip in mijn werkbroek. Dan moet de telefoon weer communiceren met homey dat ik de chip verlaat en dus weg ga van mijn werk…!

Ik heb altijd mijn prive telefoon tijdens het werk bij me (iPhone).

@Bob_Oosterhof Ik weet niet precies bluetooth beacons werken maar misschien zou je hier naar kunnen kijken. Deze kan je wel op je werk kleding maken. Met de opdrachten app kan je wel een webhook verzenden naar Homey welke de werkstatus aan kan zetten en als je thuis bent kan je met de locative app de werkstatus weer uit zetten. of je gebruikt thuis ook weer een beacon.

Gerard Nijboer heeft daar toch een geweldige app voor ? in maps zet je de geolocatie aan en hij registreert in je tijdlijn precies waar je bent geweest zie deze link.

Thnks, ik ga hiermee experimenteren!

Bedankt voor de reactie! Ik heb ook naar deze app gekeken. Alleen werkt het niet. Omdat ik steeds op mijn werk kom en weer wegga door mijn buitenfunctie, kan hij nooit voorspellen wanneer ik echt weg ga om naar huis te gaan. Ik ga dit proberen op te vangen met een bluetooth beacon!

1 Like

Inmiddels wat geëxperimenteerd, maar ik loop vast… Tile maakt reclame dat je shortcuts op de Apple apparaten kan aanmaken. Helaas is er (nog) maar 1 shortcut mogelijk: aan siri vragen of hij een geluidje wil afspelen op de Tile tag. Meer is niet mogelijk.

Iemand nog een tip, idee of oplossing? :grin:
(van mijn werkgever heb ik een Android toestel, die kan ik eventueel ook gebruiken indien nodig)

Ja hoor, the life 360 app

Life 360 werkt echt goed.

Als je geen geo locatie wilt gebruiken kan je ook een NFC tag op je werk leggen. Dan scan je met je telefoon de nfc tag en laat je een app een link naar homey sturen om een flow uit te voeren. Misschien kan dit zelfs al via ifttt.

Ja nu breng je me toch op een goed idee! :grin:… Thnks!

Dmv nfc de locker van mijn werk kunnen openen én dan gelijk een bericht naar homey sturen. Ik heb nu nog een sleutel nodig om de locker op mijn werk te openen, maar dat is zo omgebouwd naar een elektro magnetisch slot en een NFC reader.

Een leuk knutselprojectje, wordt vervolgd!

1 Like

Ga ik uittesten! Had ik nog niet gezien…