Ik overweeg een Homey systeem te kopen. Waarom zou ik een Homey pro 2026 kopen als voor 100 euro goedkoper Homey Pro mini met een Homey bridge hetzelfde lijkt te doen? Waar doe ik wijs aan?
Homey pro ![]()
![]()
En wat zijn de argumenten?
Alleen al vanwege het feit dat de Pro 4GB intern geheugen heeft en de mini slechts 1GB, lijkt de Pro een meer toekomstbestendige keuze. Zeker als je diverse apps wilt installeren voor apparaten, dashboard widgets, hulpmiddelen, etc. Die 1 GB zit zo vol.
Helder. Dank voor de info. Ik ga sparen.![]()
Mijn argumenten, naast die van sunbeech: Homey is best duur om aan te schaffen. Dan zou ik persoonlijk niet (“slechts”) €100 besparen en daarmee een aanzienlijk minder toekomstbestendigt product(en) willen aanschaffen.
(Maar als ontwikkelaar voor homey apps zou de mini uberhaupt niks voor mij zijn).
De Pro bied je alle mogelijkheden die er zijn, sterke cpu en memory, elke app kan geinstalleerd worden. En één device ipv 2 die moeten samenwerken, gaat je meer stabiliteit geven.
Ik beaam dit, ik heb de Homey Pro 2023 met 2 GB, en die is ook al vol.
Je kan ook een oudere Pro 2019 tweedehands kopen op Marktplaats. Ik gebruik zelf ook een Pro 2019. Ik ben app ontwikkelaar en heb dus meerdere apps draaien maar dat werkt prima, ook op de oudere Homey.