50MM jaloezieƫn elektrisch maken

Ik ben ook erg benieuwd naar de ome Ali oplossing. Heb ook elektrische gordijnrails besteld. Ik heb een nieuwe woning met 9 ramen waar luxaflex moeten komen en 7 ramen voor gordijnen. Dus het maakt nogal een verschil of je 270 euro per raam uitgeeft voor een motor of 70 euro. Ook wat betreft de somfy gordijnrails. Die zien er eigenlijk wel identiek uit als de ome Ali versies. Maar dat scheelt ook meer dan de helft.
Wat betreft de Homeyā€¦ hoofdpijn. Het is niet eenvoudig om alles goed te laten werken. Ik doe toch het meeste met google home. Ik kocht allemaal z-wave dimmers 0-10v. Deze zijn er niet in zigbee variant. Maar ja, ik wilde wel graag muur schakelaars die bij mijn gira55 schakelaars passen. Dus kwam terecht bij Gira en bestelde Zigbee dimmers. Immers homey kent toch zowel zigbee als z-wave? Forget it. De 0-10v dimmers weer retour. En de schakelaars ook. Ik moet zeggen het is allemaal leuk die automatisering. Als het werktā€¦ Ik had 25 jaar geleden alles van Marmitek x10 protocol. Toen moesten nog overal draden naar toe getrokken worden over het plafond. Maar het werkte wel probleemloos.