433 sensoren

Hallo,
Ik heb een homey pro 2023 en oregon scientific temp/hum sensoren die goed werken. Alleen wil ik er 2 iets verder weg zetten waardoor de hp ze niet meer kan zien. Hoe kan ik dit oplossen.
Bvd
Frans

Je kunt een bridge van marktplaats halen en instellen als satelliet voor de 433MHz signalen verderop
Ow ja, de app moet het ook ondersteunen

Uhh……. die bridge als satelliet gaat niet werken. Daarmee breidt je alleen het zendbereik uit van de Homey, maar niet het ontvangst bereik. Zie je eigen posts.
Zie ook RF 433 MHz receive range disappointing en Addig Homey Bridge as a extender to Home Pro 2023?.

Peter_KawaRegular

2

Aug 21

Athom support replied to a user a while ago, it’s indeed only possible to select the transmittingantenna for 433MHz in Satellite mode;
Choosing / selecting which antenna should process a received signal from device Y is not possible yet.
The bridge as Satellite can NOT be used yet as 433MHz receiver
Here’s that particular post in this thread

[quote=“wrutjes, post:45, topic:77588”]
Here is the response: (in Dutch)
Het klopt dat op dit moment de Bridge nog niet als ontvanger gekozen kan worden. Development is hier van op de hoogte en dit is gedaan zodat je geen situaties krijgt waarbij beide de Bridge en de Pro hetzelfde signaal ontvagen en dus twee keer acties gaan uitvoeren. Er moet hier dus nog naar gekeken worden hoe dit opgelost gaat worden. Het staat dus wel op de roadmap maar we kunnen nog geen garanties geven of en wanneer en in welke vorm dit geïmplementeerd zal gaan worden.
[/quote]

#### In English:

It is true that at this moment the Bridge cannot yet be selected as a receiver. Development is aware of this, and for now it has been built in a way it’s impossible both the Bridge and the Pro receive the same signal and therefore perform actions twice. So it remains to be seen how this will be resolved. It is therefore on the roadmap, but we cannot yet guarantee whether and when and in what form this will be implemented.

Ach ja, ik haal steeds zenden / ontvangen door elkaar. De temp sensors zenden naar Homey idd en dan is er nog niks om het bereik te verlengen.
Ik heb geen idee of er algemene 433MHz range extenders bestaan (die gewoon alles doorkoppen wat ze maar ontvangen)?

Die bestaan, voor KaKu de AEX-701. 'k Heb er twee gehad en 't werkt voor geen meter. Nou ja, voor drie meter, dan houdt het op.

Tegenwoordig gebruik ik een RFlink met wifi koppelprint en NodeMCU die met deze firmware de signalen van een PIR sensor buiten opvangt en deze doorzet naar MQTT.
Via een MQTT client kan je er dan in Homey iets mee doen.

Door gebruik van wifi kan je de RFlink neerzetten binnen bereik van de sensor op een handige plaats waar je ook (5V) voeding in de buurt hebt, de afstand naar Homey maakt dan niet meer uit (mits binnen bereik van je wifi netwerk natuurlijk).

Tot nu toe wordt de RFlink alleen gebruikt voor ontvangen, verzenden heb ik niet geprobeerd.

1 Like

Voor temperatuursensors gebruik ik de oude HomeWizard en op de HP de app HomeWizard. Voor de bewegingssensor een ICS-2000 die het signaal ontvangt en opnieuw uitzend.