Picnic app

In de Homey app store staat de Picnic app, van die handige thuisbezorgsupermarkt. Nu bestellen we daar regelmatig, maar ik kan nog niet echt toepassingen bedenken voor de Homey.
Ik ben daarom heel benieuwd wie er al gebruik van deze app maken en op welke manier.

1 Like

Heb ik me in het verleden ook al eens afgevraagd. Kon ze toen ook niet zo goed bedenken.
Hoewel ik het werk van de developer ntuurlijk enorm waardeer.

En; binnenkort verdwijnt Homey Speech, dus de functie om via speech iets op je lijstje te zetten gaat dan ook wegvallen (zelf overigens ook nooit gebruiktā€¦)

De dev hier.

Ik heb hem aanvankelijk gemaakt om via spraakbesturing producten aan je winkelwagen toe te voegen via spraak, helaas is dit inderdaad binnenkort niet meer van toepassing.

Ik heb later nog wat triggers toegevoegd die je bijvoorbeeld kan gebruiken om de buitenlamp of hallamp aan te zetten (of de deur van slot te halen) in de tijdspannen van aflevering.

Daarnaast kan je recepten toevoegen zodat je alle producten voor een bepaalde maaltijd in 1 keer kan toevoegen, persoonlijk zou ik deze feature graag in de picnic app zelf hebben.

Op dit moment zijn er 148 gebruikers van de app en heb ik geen inzicht hoe ze hem gebruiken. Zelf gebruik ik hem ook nog maar beperkt, maar de ondersteuning is niet veel werk, dus laat ik hem voor nu in de appstore staan.

3 Likes

Helemaal goed; dank je wel!
Zou inderdaad ook graag dat soort functionaliteit in de Picnic app zelf zien. Net als bijv het scannen van een streepjescode om een product op je lijstje te zetten.

Je voorbeeld om de buitenlamp aan te zetten als de bezorger onderweg is, is natuurlijk wel een leuke!
Thx!

Super dev! :slight_smile:

Ik had de app ook maar kon er ook niets mee bedenken. Ik gebruik Picnic ook niet meer maar ik zou me wel voor kunnen stellen dat je triggers hebt met elk moment van de bezorging. Hoewel de app dat zelf ook wel doet natuurlijk.

Leuk idee, buitenlamp aan als Picnic voor de deur staat, maar voor mij niet van toepassing bij gebrek aan een buitenlamp. :wink:
Bedankt voor jullie reacties en de developer voor het ontwikkelen uiteraard!

@Retrospected thnx voor de app!

De app vandaag toevallig tegen gekomen en geĆÆnstalleerd. Ben benieuwd!
Gebruik hem nu inderdaad om de lamp bij de voordeur alvast op 100% te zetten ipv 1%. En krijg een melding over de Sonos boks als ze onderweg zijn.

Daarnaast heb ik de standaard boodschappen die wekelijks terug komen ingesteld toe te laten voegen :slight_smile:.

Recepten is ook wel handig voor dingen die we vaker eten, dat moet ik nog instellen maar ga ik denk ook gebruiken.

1 Like

Ik heb een flow gemaakt die een whatsapp bericht stuurt als ze er bijna zijn.
Hij werkt echter niet. Weet iemand waarom? (Bij inloggen staat OK)

Ik heb toevallig gisteren hier nog een succesvolle melding van gekregen. Deze trigger vindt meestal plaats de avond voor je aflevermoment, wanneer Picnic het aflever tijdblock van 20minuten heeft vastgesteld.

Werken je overige triggers wel?

Dit zou ook kunnen komen door het feit dat de app niet goed omgaat met meerdere bestellingen tegelijk. Als een 2de order is geplaatst wanneer de 1ste nog niet is afgeleverd, kan dit problemen opleveren.

App werkt hier ook niet 100% goed volgens mij. Onderstaande flow geeft een melding als de bezorger nagenoeg voor de deur staat, binnen 5 minuten.

Dus niet begin tijdsbestek van levering, waar ik er vanuit ga dat dit is als die weg rijd vanuit het distributiecentrum.

Dat klopt ongeveer. Picnic geeft bij bestelling een tijdslot van 60min aan, de dag voor de levering wordt dit slot verkleint naar 20min. Dit zijn de tijdsloten waar ik rekening mee houdt in de triggers.

De omschrijving is misschien niet helemaal duidelijk, maar ā€˜beginā€™ en ā€˜einde tijdsbestek leveringā€™ zijn dus het begin&einde van die 20min.

De app laat een exactere tijdsindicatie zien (Bezorger is er over X minuten), maar met die tijdsindicatie doet de app niets. In mijn ervaring kan die indicatie ook toenemen wanneer er vertraging is opgelopen bijvoorbeeld bij een vorige aflevering. Ik denk dat die indicatie hierdoor minder bruikbaar is in flows.

Ah dan heb ik idd de omschrijving anders begrepen. Thnx voor de toelichting.
Verder leuke app!

Ook ā€˜standaardā€™ boodschappen toevoegen werkt handig :slight_smile:

1 Like

Even een update over deze app, ik ben de SDK3 versie op dit moment aan het testen zodat de app ook werkt op de Homey Pro 2023. Deze versie is publiekelijk beschikbaar via het test channel:

Ik hoop hem over een paar weken op het stable channel te kunnen zetten.

Fijne app. Gebruik hem voor verlichting, melding bij bezorging en melding om nog even snel wat toe te voegen (20u - de dag voor bezorging). Helaas werken de tags niet meer in de laatste test versie. Ik zie ā€˜lokale tagsā€™ maar deze zijn niet te selecteren (komen niet in de tekstregel) en algemene tags (zoeken naar picnic) geeft geen resultaten meer. Doe ik wat geks? Super bedankt voor het maken en onderhouden van de app zelf @Retrospected !

Thanks voor je feedback!

Ik vind het wel gek, want de tags zijn normale Homey functionaliteit. Bij mij lijkt het wel te werken, bedoel je zoiets als dit?

De tags van de ā€œboodschappen bezorgdā€ heb ik verwijderd, omdat de exacte bezorgtijd van de Picnic api is verplaatst. Misschien dat je die bedoelt. Ik dacht niet dat die tag (bezorgtijd) heel veel toevoegde, want je kan daar ook een algemene tijd tag voor gebruiken.

Ahh, dank voor de snelle reactie!

Als ik een tag zoek en ik kies hem uit de ā€˜lokale ragsā€™ dan voegt hij hem niet in. (Dit lijkt momenteel bij alle apps te zijn zoals het er uit ziet).
Zoek ik op tags per app dan zie ik picnic er niet bij staan. Mogelijk nog een kleine bug van de nieuwe app (Homey pro 2023)?

De lokale tags zouden wel moeten werken, dat heb ik via het bovenstaande voorbeeld ook gebruikt.

Support voor app specifieke tags heb ik er niet in zittenā€¦ maar dit is wel een nuttige functie! Ik zal eens kijken hoe ik dit erin kan krijgen :slight_smile:

Zou super zijn! Deze werken namelijk wel op de Homey 2023. Ik denk dat de ā€˜lokale tagsā€™ ook zouden moeten werken maar heb inmiddels het idee dat deze bij mij /Homey 2023 geen van allen werken op dit moment.

Nogmaals dank voor de fijne app. Met name de reminder ā€˜de dag ervoorā€™ heeft ons veel missende boodschappen bespaard :+1:

1 Like

SDK3 support zit nu op het stabiele kanaal van de app store. Dus als je niet dapper genoeg bent om test te zitten kan je nu veilig terug naar de stabiele versie voor HPE2023 support :wink:

In het test kanaal heb ik zojuist 3.2.0 uitgebracht die ondersteuning voor diverse globale tags geeft en een ā€œcondition-cardā€ die je kan gebruiken in je flows om te kijken of er een active order geplaatst is of niet.

2 Likes

@Retrospected Ik gebruik de app sinds gisteren (Homey Pro 2023, nieuwe Picnic gebruiker) en morgen komt mijn eerste bestelling binnen.

Ik heb hiervoor een aantal flows voor aangemaakt. Het flowkaartje ā€œBoodschappen worden binnenkort geleverdā€ werkt zonder problemen, en ik heb hiervan zojuist mijn eerste notificatie ontvangen.

Echter gebruik ik ook ā€œBegin van het tijdsbestek van leveringā€-kaartje (zie onderste flow in screenshot), en deze blijft nu elke minuut triggeren, in plaats van Ć©Ć©n keer tijdens het begin van het tijdvak. Dit lijkt me niet de bedoeling, toch?

Ik heb voor de zekerheid een diagnostisch rapport gemaakt:

67c19c04-a5da-470e-ae54-812115e27bf2