2 remote switches (triggers) die zelfde flows aansturen

Ik wil graag 2 remote switches (Aqara) gebruiken om dezelfde flows aan te sturen. De flows zijn aan/uit (1x drukken), verschillende kleuren (2x drukken) en dimmen (ingedrukt houden). Deze flows werken prima met 1 remote switch maar hoe bereik ik hetzelfde met 2 remote switches? Ik kan natuurlijk de flows 2 maal creëren maar is er een slimmere optie?

Je zou de app Device groups eens kunnen proberen.

1 Like

Goede suggestie maar DG ziet helaas de Aqara switches niet…

Met virtual devices zou je ook nog een mogelijkheid hebben. Maar dan eindig je met meer flows als nu. Misschien wel beter beheerbaar voor de toekomst.

Welke switch is het precies? DG filtert de lijst van devices op de capabilities die je aan de nieuwe groep toekent, en als je een capability kiest die niet ondersteund wordt door een device wordt ie ook niet getoond.

De Aqara remote mini switch WXKG11LM

Zou je in meer detail willen uitleggen wat je precies bedoelt?

Oh duh, ik lees nu pas wat je precies wilt doen :sweat_smile:

Dat kun je op verschillende manieren voor elkaar krijgen, maar de makkelijkste is dat je eerste de flows die je hebt loskoppelt van de specifieke switch. Dat doe je door in de “als…” kolom “Deze Flow is gestart” te gebruiken in plaats van “Een scene is geactiveerd” (die laatste is namelijk gekoppeld aan een specifieke switch):

image

Dan maak je voor elke switch een flow die als action ("…dan") die flow aanroept via “Start een Flow”:

image

De flow die je daarin aanroept is de flow die je bij de eerste stap gemaakt hebt. Dan hoeft je je voor nieuwe knoppen alleen maar die simpele flow te dupliceren en het device te veranderen.

Bedankt voor deze tip, ik ga dit eens proberen!