2 Fibaro dimmers koppelen om 1 lamp te schakelen

Hallo Allemaal.
Ik heb de volgende situatie. In de woonkamer bij de gang 1 Fibaro dimmer (A) die de spots boven onze kookeiland schakelen, nu hebben wij een nieuwe keuken en wou mijn vriendin een extra schakelaar bij de keuken hebben. Dit dacht ik op te lossen om een 2e Fibaro dimmer (B) Achter een pulsschakelaar te monteren ( er ligt geen zwarte schakeldraad ) de wcd was er al dus ik heb wel een fase en nul.
Maar hoe kan ik dimmer a met B koppelen en andersom zodat ik op beide plekken de lampen kan schakelen. zie afbeelding.
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik weet niet of het zo werkt want ik kan nu even niks proberen.
Maar als je A aanzet ziet Homey dat de lamp aan gaat. (in de app)
Als je B indrukt schakel je fysiek ook een lamp aan, ook als die er niet zit. Homey ziet dat ook.
Dan kan je toch als je B indrukt Homey lamp A aan laten gaan?
ALS B ingedrukt
DAN A aan
Of het zo werkt weet ik niet.

Vlgns mij niet. B moet A aansturen. Dus A moet zien of B geschakeld wordt.
Maar ook andersom.
Vlgns mij kan dat ook, maar weet alleen niet hoe.
Ik las ook iets over associaties.

Yeb. Zo werkt het inderdaad

Eigenlijk word hij dan zo:

Waarbij dan keukenspots B is en eettafel A

Ja klopt idd als van beide modules een schakeldraad naar de lamp gaan. Maar in dit geval gast er maar 1 schakedraad naar de lamp

Ik denk niet dat je het zo aan moet sluiten. Er gaan verkeerde spanningen lopen.
Wat ik zou doen is 1 fibaro dimmer pakken en die aansluiten met de lampen zoals het hoort.
Voor die andere kun je een fibaro switch pakken (voor de sier maar een treadfree van Ikea doet het ook). Die voorzien van stroom en dan een flow maken:
Als je die switch lang indrukt, dan de fibaro dimmer harder of zachter laten branden.
Kort indrukken is in of uitschakelen.

Nee hoor. Je sluit maar 1 module aan de lamp de andere gebruik je alleen als een soort afstandsbediening.
Daar zit dus geen lamp aan

Zoals je het schema getekend hebt gaat het werken

Klopt. Nu moet het wel met elkaar gekoppeld worden, maar ik weet niet hoe😬.
Of een flow of met associaties, alleen ik weet niet precies hoe dat met associaties werkt.

Dat leg ik je uit 5 posten terug. Incl voorbeeld flow

Dat ga ik vanavond ff proberen

Dit werkt idd…in de app, maar niet als ik de wandschakelaar bedien. Wel A maar niet Schakelaar B.

Welke flow gebruik je voor B?

Div flows geprobeerd, maar op dit moment niets. ik zat net ff hier te kijken of ik daar iets mee kan.

Het moet normaal gewoon werken zoal hierboven al is aangegeven.
ALS knop B ingedrukt
DAN lamp A aan.

Voor het uitzetten en aanzetten als hij wel of niet brandt even de flows aanpassen.

Of zelfs.
ALS B ingedrukt.
DAN zet A aan of uit.

Klopt in de app werkt het perfect, maar niet via de schakelaar.
A wel, deze werkt wel via de pulsschakelaar maar dat is logisch deze is aangesloten op de zwarte schakeldraad naar de lamp en dit was een bestaande situatie.
Maar B niet, deze is er later bijgekomen en is ook niet aangesloten op een schakeldraad naar de lamp.
B moet eigenlijk A aansturen.

Als je B indrukt en je hebt hem gekoppeld aan Homey moet je zien dat hij in de app oplicht. Ook al is er niks aangesloten.
Misschien moet je wel in de instellingen in de Homey app instellen dat het een pulsschakelaar is.
Ik heb hier thuis een Fibaro dimmer (nu even niet in gebruik) en als ik die inschakelde dan kan ik een kaku lamp aanzetten, of elke willekeurige andere lamp.
En er is niks aangesloten.

Hij staat ingesteld als pulsschakelaar, maar als ik B indruk dan licht hij in de app niet op. wel als ik hem in de app bedien.
Misschien moet ik hem ff resetten

Of resetten of opnieuw toevoegen in Homey. Wel eerst verwijderen.
Of misschien de app herstarten.

Helaas, werkt allemaal wel met een flow in de app, maar niet met een pulschakeling vd de pulschakeling

Heb je Scene activation aan staan?