Fibaro setup dimmer/switch combinatie

Ik heb (met hulp van dit forum) een prima werkende setup van 7 switch2 en dimmer2 schakelingen.
Alles werkt top!
Tijd voor uitbreiding dus…
ik heb 1 traditionele wandschakelaar met 2 schakelaars hierop. de ene schakelt mijn buitenverlichting aan en uit, de andere de ledspots in de hal.
Ik wil de ledspots graag kunnen dimmen en het liefste weer via een smart schakeling. aangezien de Fibaro schakelaars en jung pulsdrukkers goed werken lijkt dit voor de hand te liggen.
Alleen kan volgens mij een dimmer2 maar 1 lamp schakelen en ik heb maar plek voor 1 inbouwschakelaars?
Wat is hier de beste oplossing (en betaalbaar uiteraard)?

Volgens mij kun je met een dimmer2 ook een 2e apparaat schakelen, alleen niet direct (wired) maar via een associatie. Heb het zelf niet gedaan maar daar is de S2 schakelaar volgens mij voor.
Als ik me niet vergis doe jij dat juist, met associaties, dus zou bij jou heel goed kunnen werken.
Maar nogmaals, geen garantie dat bovenstaande echt klopt, is meer hoe ik het begreep.
Update: dus je kunt wel 2 fysieke schakelaars aansluiten, maar alleen S1 kan via een zwarte draad direct naar een lamp. S2 werkt dan alleen via associatie.

dank, zoiets heb ik in mijn keuken gedaan, daar heb ik een switch2 en een dimmer2 aan elkaar gekoppeld.
Associatie werkte niet zo lekker maar via flows heb ik een top oplossing.
Dit vind ik alleen een beetje overdreven (en duur) voor mijn buitenlamp (want dan moet ik ook weer een fibaro module voor die lamp aanschaffen). liefst schakel ik die lamp “gewoon” aan uit en de andere via een dimmer2.
Ik zie alleen niet goed hoe dit kan werken omdat er dan een pulsdrukker op moet en dan kan ik dus volgens mij geen “normale” schakeling voor mijn buitenlamp creeeren.

  1. Accepteren dat je spots in hal niet kan dimmen
  2. Spots of buitenlamp vervangen voor smart lamp en schakelen/dimmen via de bekende weg op S2

Je hoeft niet per se een pulsdrukker voor de dimmer te gebruiken, dat mag ook een schakelaar zijn (moet je in de configuratie aangeven). Je kunt dan niet met deze schakelaar dimmen, maar je kunt via Homey wel een dim-stand instellen.(mijn ervaring is dat je toch niet steeds een andere dim-stand gaat gebruiken via de pulsdrukker.