2 Fibaro dimmers koppelen om 1 lamp te schakelen

Ja, die staat aan

In beide modules?

Ja idd allebei gecheckt.

Zet de flows hier eens neer die je dan gebruikt. Dan ziet misschien iemand of dat wel of niet klopt.

Dat klopt al niet.

Kijk nog eens goed naar mijn voorbeeld flow.

Jij gebruikt een heel ander DAN kaartje en die gaat in dit geval niet werken omdat je geen lamp hebt gekoppeld aan dimmer 2.

Oké heb hem net veranderd in de app. Maar kan hem pas vanavond uitproberen.

Helaas, in de Homey app werkt hij wel, maar niet met de pulsschakelaar. dus met schakelaar B

Op robbshop staat een hele mooie en uitvoerige uitleg over hotel schakeling (2 schakelaars) op basis van de fibaro 2 dimmer. Zeker de moeite waard om eens door te nemen

Bij @mpo is er geen fysieke verbinding van schakelaar B naar de lamp.
Schakelaar word nu alleen gebruikt als draadloze schakelaar.
Als B word bedient moet Homey zien dat hij ingedrukt word en Homey moet dan Lamp A inschakelen.
Maar Homey zien niet dat schakelaar B bedient word.

Ik heb het probleem gevonden. Ik heb het met 2 andere dimmers geprobeerd en hier werkt hij wel .Shared Flow | Homey en Shared Flow | Homey . Dat ik dat niet eerder had kunnen bedenken om het zo te testen. Dus met de qubino schakelaar, dimmer A schakelen en de vlgnd test is met de fibaro eettafel dimmer A Schakelen en dit werkt perfect.
Dus ik denk dat de fibaro dimmer 2 niet goed is

Dus heb je nu dimmer B tijdelijk vervangen voor een Quibino?
Je had ook nog even kunnen proberen om op dimmer B nog even een losse lamp aan te hangen om te kijken of die wel werkt met de pulsschakelaar.
Werkt het dan wel dan had misschien dimmer B toch een lamp willen zien.

Nee. ik ga hem eerst testen op s2, kijken of hij dan wel werkt. maar ik moet hem eerst uitbouwen om dit te proberen.
Ik weet zeker dat B geen lamp nodig heeft, hij werkt immers wel als ik met de Fibaro dimmer vd eettafel dimmer B schakel.
mocht s2 ook niet werken dan bestel ik een nieuwe en gebruik ik deze wel op een plek waar ik geen schakelaar nodig heb. dus gewoon met een app kan bedienen of timer functie of iets anders.

Is het niet gewoon een kwestie de pulsdrukker van dimmer B aansluiten op S2, dan vul je bij dimmer B in de Group associatie 5 het ID in van Dimmer A in
(p17 van de manual)

Alternatief: Indien mogelijk om met twee schakeldraden bij de tweede schakelaar te komen, deze kan je dan op Sx en S2 aansluiten van dimmer A en de hotelschakelfunctie (param26) activeren, je hebt dan dimmer B niet nodig

Ik geloof echter dat deze dimmers het niet leuk vinden om zonder load te zitten en zal daarom waarschijnlijk niets doen (niet bereikbaar),
beter een fibaro switch module pakken of eventueel een simpele zwave.me schakelaar kopen

Zoiezo zou ik zolang je zwave devices gebruikt zoveel mogelijk koppelen via de accociaties ipv via flows. Wanneer je homey down is blijft ea wel werken enkel bij zwave+zigbee combi’s zul je flows moeten gebruiken

Opgelost.
Ik heb de fibaro dimmer uitgewisseld met een andere dimmer en hier werkte hij ook niet. ik heb toen een fibaro bypass over de uitgang en de nul gezet en nu werkt hij goed , wel met de flows er bij natuurlijk.

Mooi dat het nu werkt. Hij wil dan toch een belasting zien van de uitgang.
Maar je gebruikt B nu dus als uit/aan schakelaar
Als je hem uit zet en de lamp A is uit gebeurd er dus niks. Dan moet je hem nog een keer indrukken om de lamp aan te zetten.
Dan kan je beter de flow van @Tasz gebruiken.
Als S1 ingedrukt zet lamp A aan of uit.
Of heb je nog meer flows gemaakt.
Bv ALS A uitgezet word dan zet B ook uit.
En ALS A aangezet word zet B ook aan.
Of werkt het nu zo dat als je A indrukt en dan B dat A weer uitgaat.

Klopt idd. A aanzetten met B Uitzetten en andersom werkt het ook.
het maakt niet uit welke schakelaar ik eerst aan zet of uitzet, het enige wat ik niet met B kan doen is dimmen. Als ik met A dim blijft hij in deze stand ook al zet ik hem met B aan of uit, ik kan alleen met A dimmen. Tenminste tot nu toe dan :slight_smile:

Ik weet niet of knop B ook dubbel drukken of vasthouden ondersteund. Dan kan je daar misschien iets me doen.
ALS Dubbel drukken
DAN dim A relatief +10%