[APP][Pro] Keeping tijdsregistratie (NL)

Hoi allemaal,

Ik gebruik zelf Keeping om mijn uren bij te houden, en miste een manier om dat vanuit Homey te automatiseren — dus die heb ik zelf gebouwd. De app staat nu klaar voor certificering, en ik hoor graag of hij bij anderen ook goed werkt voordat hij live gaat.

Er bestond trouwens al eerder een Keeping-app voor Homey (gemaakt met Keeping B.V. zelf als contributor), maar die is sinds 2019 niet meer bijgewerkt en werkt alleen nog op Homey’s van 2019 en ouder — Athom geeft daar zelf ook een waarschuwing bij dat een update nodig is voor nieuwere Homeys. Deze app is een losse, moderne herbouw die wel werkt op recente Homey Pro’s (en op basis van dezelfde publieke Keeping API, maar met wat meer flow-kaarten, waaronder pauzes).

Wat doet de app

Na het koppelen van je Keeping-account krijg je een Tijdklok-apparaat met een aan/uit-schakelaar, en een paar flow-kaarten:

• Start registratie — start of hervat je tijdregistratie, optioneel voor een specifiek project
  • Stop registratie — sluit af wat er op dat moment loopt (werk of pauze)
  • Start pauze — hervat je laatste pauze-registratie, een lopende werk-registratie wordt automatisch eerst gestopt
  • Wissel registratie — handig achter één schakelaar of knop
  • Triggers voor gestart/gestopt/vergeten uit te klokken (instelbare drempel), en een voorwaarde om te checken of er nu geregistreerd wordt

Een paar dingen die ik er zelf mee doe: registratie automatisch starten als ik thuiskomt, een vaste pauze tussen 12:00 en 12:30, en automatisch stoppen als het na 18:00 nog loopt.

Installeren

Keeping for Homey (test-versie, in afwachting van certificering)

Instellen gaat via een persoonlijke toegangssleutel die je zelf in Keeping aanmaakt (Mijn account → Voorkeuren → functies voor ontwikkelaars aanzetten, dan Mijn account → Access tokens). Er wordt verder niets lokaal opgeslagen of gedeeld.

Belangrijk om te weten

Homey start/stopt door je laatste bestaande registratie in Keeping te hervatten — precies zoals de start-knop in Keeping zelf werkt. Voor een project of pauze die je nog nooit gebruikt hebt, moet er dus eerst één keer handmatig een registratie in Keeping staan voordat Homey 'm kan oppakken.

Dit is een onofficiële, niet-commerciële integratie en staat los van Keeping B.V.

Feedback, bugs en ideeën hoor ik graag hieronder.

Je kan geen Homey app publiceren als er al een bestaande app is, dan wordt deze niet gecertificeerd door Athom. Je moet hiervoor eerst contact opnemen met de ontwikkelaar van de bestaande Pro 2016-2019 app. Je kan je app wel in de testversie laten, in test kunnen alle apps gepubliceerd worden.

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Hey!

Klopt, ik had ook al contact gezocht met de developer maar krijg geen reactie helaas.

Ik heb nog wat punten meegekregen die ik moet aanpassen maar Homey geeft ook dit mee:

As a side note, we are aware that there is an existing Keeping app in the App Store. However, since that app is built on SDK v2 and has not been updated in several years, it is no longer compatible with modern Homey models. We are happy to continue the certification of your SDK v3 app once the above issues are resolved.