[APP] Homely

Starter en trÄd for Homely alarm, slik at en kan holde seg oppdatert. Det skrives mye i facebookgruppen Athom Homey Norge, men her kan man finne info kronologisk. Gjerne rapporter feil her.

Ser ut til at denne appen har en issue med re-autentisering. Enhetene dropper jevnlig ut. Eneste mĂ„ten Ă„ fĂ„ de “tilbake” pĂ„ er Ă„ prĂžve Ă„ legge til en ny enhet, re-autentisere mot Homely og sĂ„ restarte Homely appen i Homey.

NyttelĂžst Ă„ kontakte kundeservice ang. dette da de sier at Homey ikke er noe de stĂžtter :man_shrugging:

HĂ„per noen ser denne meldingen og fikser problemet :crossed_fingers:

Laget nettopp en flow som sender pushmelding om Ă„ logge pĂ„ Homely nĂ„r en av enhetene blir offline. (NĂ„r online status endret OG enhet er offline SÅ send pushmelding.) Tenker det vil hjelpe.
Du mÄ ikke legge til enhet for Ä logge pÄ. Bare Äpne alarmsentral enheten (hold lenge pÄ den i appen) nÄr den er offline - sÄ fÄr du alternativet «prÞv Ä reparere». Det trigger ny pÄlogging.

Hei! Homely har outsourcet vedlikehold av Homey appen, sÄ det kan vÊre kundeservice ikke er helt oppdatert pÄ hvordan de skal hjelpe til. Jeg har begynt og se pÄ dette problemet og har nÄ lagt til mer logging i test versjonen, slik at det blir tydeligere hva som skjer nÄr man blir logget ut. Vil noen av dere installere den og sende inn en diagnoserapport nÄr appen har stoppet? Det hadde vÊrt utrolig nyttig.

Jeg vil gjerne ogsÄ vite hvor ofte det skjer. Krasjer selve appen eller er det bare at enhetene har rÞd trekant?

Her er testversjonen: Homely | Homey

homelyrapport

1 Like

Dette med utlogging hos homely er jo ikke bare et problem i Homey appen. Skjer jevnlig i deres egen app ogsÄ, akkurat som om det er lagt inn en timer pÄ dette. En annen ting som er veldig irriterende er at man ikke kan armere alarmen via Homey. Ender ofte opp med at jeg ikke bruker alarmen, men skulle gjerne ha hatt skallsikring om natten f.eks

Gledelige nyheter. Jeg har rettet i problemet som mister tilkoblingen til enhetene hele tiden. Det blir nÄ automatisk logget inn pÄ nytt nÄr tilgangen gÄr ut hver 30 dag. Ved oppdatering av appen skal hjemmesentralen bli satt utilgjengelig slik at en kan logge inn pÄ nytt. Etter det skal det skje av seg selv. Gjerne test det ut!

Kommer ogsÄ en versjon som vil lage en varsling pÄ tidslinjen dersom en mÄ logge inn pÄ nytt. I appen kan en ogsÄ velge Ä fÄ pushvarsling, sÄ slipper en lage flow for det.

Det kan hende en mÄ logge inn ved hver nye app oppdatering, men skal se om det gÄr Ä lÞse fÞr vi slipper appen til Homey appstore.

OgsÄ har jeg pÄ listen Ä kunne legge til nye enheter uten Ä mÄtte logge inn for hver gang.

Veldig bra! Her kommer flere Ăžnsker: :slightly_smiling_face:
Skulle gjerne hatt stÞtte for EasyAccess/Nimly dÞrlÄs som er knyttet til Homely.
Selv om det nĂ„ er mulig og sette alarm og lĂ„s med tidsstyring i Homely mobilappen, hadde vi ogsĂ„ Ăžnsket noen “SĂ„-kort” for Ă„ slĂ„ pĂ„ alarm og lĂ„se (samt autolĂ„s av/pĂ„) fra Homey. SlĂ„ av alarm forstĂ„r jeg blir problematisk fra tredjepart, men Ă„ slĂ„ pĂ„ burde vĂŠrt mulig.