Zout niveau van WATERONTHARDER monitoren

Ben geïnteresseerd hoe je dit hebt gedaan. Met andere woorden, komt die foto er nog? :wink:

Check, bij deze. Gewoon een simple magnetische raamwisser voor een aqarium gebruikt. (6,- bij de bouwmarkt). Deze maakt via een Aqara deursensor contact. Bij contact geeft ie een signaal :slight_smile:
Heb een visdraadje eraan zitten zodat ie altijd uitkomt ter hoogte van de deursensor aan de buitenkant van de bak. Werkt fantastisch, ik zit nooit meer zonder zout.

5 Likes

Dit is briljant! Ik ga dat direct doen. Mooi man! Bedankt

Harmen,
Perfecte oplossing! En zo eenvoudig. Ga ik uitvoeren.
Overigens het bijhouden van het waterverbruik [m3] geeft ook een goede indicatie over de status van het zout. Maar moet je wel regelmatig zelf controleren.

Dank! Heb je berichtje pas vandaag opgemerkt :wink:
Je noemt een magnetische raamwisser…als ik daarop google krijg ik denk ik niet.het juiste product. Heb je mss een linkje?

1 Like

Ik heb inmiddels een shelly uni met een infrarood sensor draaien. Nu een cyclus afwachten en kijken wat het gaat doen .

Ben benieuwd of en hoe het werkt!

Tot nu toe ijkt het te werken. Ik ben wel bang dat die sensor het niet heel lang vol gaat houden in die vochtige zoute omgeving.

1 Like
1 Like

Best prijzige oplossing :wink:

Ik zag deze website voorbij komen. https://www.zoutsensor.nl heeft iemand hier al ervaringen mee ?

Ik zou het @ZoutSensor.nl zelf in PM of op hun site vragen want ik zie hebben net een uurtje voor jouw een account aangemaakt dus ik verwacht dat ze de app al aan het ontwikkelen zijn :thinking:

Zoniet dan was de reactie van Discourse dus toch terecht om ze voor Spam te blokkeren

Ok als je denkt dat het spam moet je het verwijderen. Ik wilde alleen weten of iemand dit al gebruikte en of het werkt.

Geen idee of je die module kunt koppelen aan je homey

Ik denk dat dat hier de enige relevante vraag is in de Homey Community.

Als we komende week geen positief antwoord hebben van het bedrijf kunnen we alle links verwijderen en zijn de Homey gebruikers gewaarschuwd dat deze niet met Homey werkt.

Reactie van iemand die aangeeft die website te vertegenwoordigen:

1 Like

Ik heb zon losse houder gekocht bij ze met magneet.
Ik denk dat ik dan een Sonoff SNZB-04 nog ga bestellen of heeft iemand nog andere goede ideeën?