Zonnepanelen app.Flow maken

Hallo. Ik ben nieuw hier.
Ik heb de beta versie geinstalleerd van de zonnepanelen app. Ik heb inmiddels verbinding met mijn solar edge. Tot dusver gelukt dus.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu een flow maak. Het werkt met tags, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ik zie in het apparaat de tags energiemeter en energie.
Help…
Alvast bedankt voor een reactie.

Misschien kun je vertellen wat voor flow je precies wilt maken.
Als je je apparaat in de ALS insteld als trigger komen er tags in je flows, bij local tags. Die kan je dan gebruiken in de rest van je flow. Je zou dus een notificatie naar je telefoon kunnen sturen of een variabele maken en daar de waarde in opslaan. Als je verteld wat de flow precies moet doen kunnen we beter helpen met voorbeelden.

Als de energieproductie bv boven de 5 kwh komt wil ik graag een push krijgen.
Ik snap niet precies hoe de tags werken.
Alvast dank.

Je begint met een flow maken. Als trigger in de ALS/WHEN selecteer je je apparaat. Dan verschijnen gelijk de tags die daar bij horen. Zou je daar een screenshot van kunnen maken?

Hier staat ook een leuk voorbeeld hoe de tags gebruikt kunnen worden trouwens.

Het is gelukt! Ik weet nu hoe het werkt met de tags.
Bedankt voor de uitleg.

1 Like

Voor iedereen die nog niet precies weet hoe de tags werken in een flow staat hier nog een leuke post!

Hoi Marcel

Ben nu pas voor het eerst op dit platform en ben op zoek hoe ik mijn omvormer van solar edge gekoppeld krijg. Heb een system ID en een API key, echter krijg ik continu een error melding. Zou de beta versie van de zonnepanelen app eventueel een oplossing zijn? En hoe kan ik dan de beta versie downloaden?

Alvast bedankt

Gr Marcel

Hi Marcel.
Er is nu geen beta versie meer. In de homey app store kan je de app zonnepanelen downloaden versie 3.1.1. Daarna kan je de solar edge omvorner selecteren als nieuw apparaat. De rest wijst zich dan vanzelf.
Succes. Marcel

Hoi,

Deze versie heb ik reeds geïnstalleerd vandaar mijn vraag of een beta versie beschikbaar is. Ik krijg dus een error melding, werkt jouw koppeling op dit moment nog wel?

Gr Marcel

Ja. Bij mij werkt alles prima. Ik zou de inloggegevens nog een goed nakijken!

Ik heb hier ook de solaredge en werkt ook prima

Mijn solar Edge verbinding gaf vorige week problemen. Kreeg geen recente data meer. App verwijderd, Homey opnieuw opgestart. Bleef pruttelen. Deed het 2 dagen erna plotseling weer goed. Verbinding maken opzich gaf geen problemen.

Ik gebruik onderstaande flow wanneer het boven een bepaalde waarde komt:

[Edit]
Bij zonsondergang heb ik de volgende flow voor de dagopbrengst. Ik geef hierbij aan of het meer of minder is dan gisteren:

3 Likes

Ik bedien de rolluiken met kaku en de waardes van mijn zonnepanelen. Dat werkte erg goed maar op het moment merk ik dat de waardes van de opgewekte energie soms meer dan 20 minuten achter loopt terwijl de totale productie veel regelmatiger wordt bijgewerkt.
Kan ik daar zelf iets in wijzigen?

Kan jij een voorbeeld van je flow voor de rolluiken laten zien?

Deze flow sluit de rolluiken als het zonnig is (verbruik zonnepanelen) en de temperatuur in de slaap- en kleedkamer wordt overschreden. Ik heb voor verschillende jaargetijden verschillende flows. Temperatuur in kamers komt van de thermostaat in de diverse kamers.

hoe krijg jij dat stukje energievorige periode voor elkaar, zie daar geen tab je voor

Voor de Energie vorige Periode heb ik eerst een variabele gedefinieerd: varEnergieProductieVorigePeriode. Je kunt de standaard Homey Logica functie. In de flow laat ik de variabele bijwerken.

Zie het 2e plaatje.

AAaaaaa dank je.