Zones, Plugged IN, Icons en layout

Nu ik een poosje Homey gebruik loop ik wel tegen een aantal zaken op, die ik vooral heel irritant vind, niet logisch of zelfs zwaar vervelend.

Ik weet niet of hier al oplossingen voor bestaan, of dat het handig is om er tickets voor aan te maken, dus ik post het eerst maar hier.

Zones worden ingedeeld op basis van alfabetische volgorde. Maar mijn ruimtes (zones) zijn niet op alfabetische volgorde. Ik wil dus afwijken en een eigen volgorde bepalen, maar eigenlijk zonder iedere zone te beginnen met een getal, en alles te moeten aanpassen zodra ik een nieuwe zone toevoeg. Kan je de zones naar eigen inzicht indelen, waarbij het huidige alfanumerieke systeem wordt losgelaten?

Als je stekkers toevoegd, dan kan je aangeven wat je inplugt. Dat is leuk, maar deze lijst dekt niet mijn persoonlijke behoefte en voorkeuren. Ik mis onder andere Audio / HiFi / Home Theater / Aquarium enz…
Is het mogelijk om hier zelf nog zaken toe te voegen, of moet Homey dit in de software opnemen?

Bijvoorbeeld bij de iconen, is er geen Boiler icoon. Terwijl je bij de ingeplugde apparaten wel een boiler kan selecteren. Dit is mijns inziens zwaar onlogisch. Is het mogelijk om zelf iconen toe te voegen, of moet Homey dit in de software opnemen?

Als ik de verschillende apparaten in een kamer (zone) op mijn eigen manier wil rangschikken, bijv lampen bij lampen, sensoren bij sensoren en ga zo maar door, maar ik wil ze niet in een eigen zone zetten en ook niet met getallen gaan werken, kan ik ze “verschuiven/plaatsen” naar/op de volgorde die ik wens?

Dit zijn paar irritatie puntjes waar ik persoonlijk tegenaan loop en eigenlijk een soort last van heb, vind het zo onlogisch dat dit niet in te delen is naar eigen wens, dat vind ik echt een tekortkoming, als het er niet is.

Ik hoor graag of jullie nog ergens tips en/of een oplossing voor hebben.

Bedankt alvast!

Next time I will do again in English.
Thanks for moving to the Dutch part.

Er bestaat reeds een icoontje voor een boilervat, ook voor een CV installatie. Mocht je wat missen kan je altijd een verzoekje doen in deze forum thread.

Ik zie geen enkel plaatje wat bij mij opwerkt dat het een boiler betreft, maar blijkbaar kunnen associaties verschillen.

Dat zou om deze twee gaan. Maar daarbij goed om te vermelden, mocht jij een ander verzoekje hebben zijn die welkom in de vermelde thread :raised_hands:

2024-09-27_14h49_46
icon small boiler

2024-09-27_14h50_06
icon large boiler

For me this is missing and I do not see something simulair